Мултимедиа: Най-печелившите и най-губещите IPO в света

Вижте кои са най-успешните (и най-неуспешните) борсови дебюти в корпоративната история на света

Синьо знаме с логото на Facebook, известяващо за първичното публично предлагане на акции (IPO) на компанията, се вее редом до американското знаме в Ню Йорк. Борсовият дебют на най-голямата социална мрежа бе определен като един от най-неуспешните в историята.
Синьо знаме с логото на Facebook, известяващо за първичното публично предлагане на акции (IPO) на компанията, се вее редом до американското знаме в Ню Йорк. Борсовият дебют на най-голямата социална мрежа бе определен като един от най-неуспешните в историята.
Синьо знаме с логото на Facebook, известяващо за първичното публично предлагане на акции (IPO) на компанията, се вее редом до американското знаме в Ню Йорк. Борсовият дебют на най-голямата социална мрежа бе определен като един от най-неуспешните в историята.    ©  Lee Celano
Синьо знаме с логото на Facebook, известяващо за първичното публично предлагане на акции (IPO) на компанията, се вее редом до американското знаме в Ню Йорк. Борсовият дебют на най-голямата социална мрежа бе определен като един от най-неуспешните в историята.    ©  Lee Celano

Пазарът на акции е преминал през много кризи, балони, спадове и възходи, но всяко първично публично предлагане (IPO) води до интерес от инвеститорите и може да осигури на компанията милиарди долари.

През 2000 г. компаниите, които направиха IPO, събраха от пазара 96.9 млрд. долара, но след спукването на dot-com балона през следващото десетилетие стана доста по-трудно да се привличат инвеститорите, сочат данните на Renaissance Capital. Най-ниското ниво е било през 2003 г. - 15.2 млрд. долара.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    yana_b avatar :-|
    Yana
    • - 1
    • + 11

    Много е неясна тази инфографика.

    Нередност?
  • 2
    mahito avatar :-?
    mahito
    • + 1

    Интересно наистина, но се вижда ясно разликата между едните и другите, понеже в групата на успелите са все известни компании и марки, докато в групата на неуспелите - не толкова известни (поне за мен като човек, не следящ борсата). Но пък случаят с фейсбук ми е доста интересен и го следя, понеже като марка е особено известна и използвана, но пък може би е прекалено използвана и няма място за бъдещо развитие, знам ли...

    Нередност?
  • 3
    e_mil avatar :-|
    tamada
    • + 3

    "Само на втория ден от търговията обаче цената на акциите се срина с близо 11 процента..."

    В линка, който посочвате е именно от втория ден и там пише, че цената е спаднала с повече 13 процента. Мисля, че е добре да четете собствените си статии, преди да пишете. :)

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал