Графика на деня: Повече от половината български картодържатели се разплащат безконтактно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Графика на деня: Повече от половината български картодържатели се разплащат безконтактно

Графика на деня: Повече от половината български картодържатели се разплащат безконтактно

2640 прочитания

© Капитал


В България 54% от картодържателите се разплащат безконтактно, показват данните от проучване MasterIndex 2017 на Mastercard, проведено сред активните картодържатели в страната. През 2016 г. делът им е бил 32%. Най-често използват безконтактно плащане потребителите между 18 и 24 години (59%). Общо 67% от картодържателите в България разполагат с безконтактна карта, като най-голям е делът им (71%) във възрастовите група 18 – 24 и 25 – 34 години. Основните предимства на безконтактното разплащане, посочвани от потребителите, са лесната и удобна транзакция, по-бързото изпълнение в сравнение с другите платежни методи и сигурността. Най-често безконтактно се плаща в хипермаркети и супермаркети, магазини на дребно и бензиностанции, а всеки пети картодържател плаща безконтактно сметката си в ресторанти, кафенета и заведения за бързо хранене.

Автор: Капитал

В България 54% от картодържателите се разплащат безконтактно, показват данните от проучване MasterIndex 2017 на Mastercard, проведено сред активните картодържатели в страната. През 2016 г. делът им е бил 32%. Най-често използват безконтактно плащане потребителите между 18 и 24 години (59%). Общо 67% от картодържателите в България разполагат с безконтактна карта, като най-голям е делът им (71%) във възрастовите група 18 – 24 и 25 – 34 години. Основните предимства на безконтактното разплащане, посочвани от потребителите, са лесната и удобна транзакция, по-бързото изпълнение в сравнение с другите платежни методи и сигурността. Най-често безконтактно се плаща в хипермаркети и супермаркети, магазини на дребно и бензиностанции, а всеки пети картодържател плаща безконтактно сметката си в ресторанти, кафенета и заведения за бързо хранене.

Автор: Капитал

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK