С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 13 дек 2012, 23:22, 12611 прочитания

Next Generation Предприемач 2012: Пресечна точка

С малко прагматизъм и много страст към работата Спас Сливков разраства малка онлайн общност от майки до най-големия сайт за електронна търговия в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Конкурсът
На 29 ноември "Капитал" отличи победителите конкурсa си за млади мениджъри и предприемачи NEXT GENERATION 2012. В него се оценяват личното кариерно развитие, лидерският потенциал, иновативността, отговорностите, финансовите резултати и постиженията на кандидатите. Големият победител получи пълна стипендия за Professional MBA обучение във WU Executive Academy, Виена (партньор на проекта). В конкурса бяха отличени мениджъри в още две категории – "Next Generation предприемач" и "Next Generation мениджър в корпоративна среда". Те получиха частични стипендии за същата MBA програма.
Конкурсът протече на два етапа. До края на септември бяха събрани общо 61 кандидатури, всички бяха оценени и от тях вътрешно жури на "Капитал" и WU Executive Academy избра 12 финалисти. Във втория етап финалистите преминаха през интервю с него, след което избра и тримата победители.
Вярваме, че промяната на средата, в която живеем и работим, може да се случи през хората, а Next Generation събира именно такива личности - те се интересуват от образование, те са модерни, любопитни и отворени към света, успешни, работливи и търсещи мениджъри с ценности и визия. Затова от днес всеки вторник и петък "Капитал Daily" ще представя един от дванайсетте финалисти.
За Спас Сливков тръпката е интернет. От години следи развитието на мрежата и като феномен, и като среда. Интернет за него е пресечната точка, в която се преплитат образование, потенциал и личната му страст и затова през целия си професионален път търси как да достигне тази точка и да остане в нея.

От точка А до точка Б


През 2004 г. мениджърът на Prodavalnik.com завършва история на изкуството в Withrop University, Южна Каролина, САЩ. Веднага след това се връща в България. Около три години работи в офиса за връзки с обществеността на Американския университет в България, а паралелно преподава английски в езиковия институт към университета. Обаче го влече друго - интернет. Причините са две, бизнес перспективността на тази платформа и личният афинитет, който той има към нея.

Тясно свързан с изкуството, Спас има и още едно изискване към бъдещата си работа - да му позволява креативност. "Никога не мога да си представя да работя нещо, в което няма доза дизайн, творчество и визуална комуникация с хората. Това ме удовлетворява като човек. Съвсем чистият бизнес на ниво цифри и икономика не би ми бил достатъчен", споделя той. Преди шест години рекламната сфера успява да отговори на творческите му търсения. Почти две години работи за офиса на Leo Burnett в София, занимава се с маркетинг и стратегическо планиране. Признава си, че по това време се старае да подбира за себе си големите онлайн проекти. След рекламата Спас избира да премине в сферата на онлайн търговията. Преди три години става част от полската компания Allegrogroup. Започва като маркетинг мениджър, но когато през 2010 г. групата придобива сайта за безплатни обяви Prodavalnik.com, Спас е назначен за негов управител.

Да си отгледаш онлайн общество

Преди придобиването на Prodavalnik от Allegrogroup сайтът е малък интернет форум, в който жени и майки продават детски и дамски стоки. Изключително семпъл е от техническа гледна точка, сървърите му често се сриват. Покупката му обаче е стратегическа и целенасочена. Финансовата ситуация в света е осигурила сигурна ниша на сайтовете за безплатни обяви, но управителят си признава, че никой не е предвиждал чак такъв успех. За две години сайтът достига 1.7 млн. уникални посещения месечно. Над 500 хил. регистрирани потребители генерират повече от 25 хил. обяви дневно. Именно заради успеха на проекта, който Спас ръководи, и заради неговата страст и подход да управлява бизнеса сякаш е негов собствен, журито на Next Generation решава да го отличи в категорията "Предприемач", макар младият мениджър да е част от голяма корпоративна структура.



"Prodavalnik.com не беше просто интернет адрес, който купихме, той донесе със себе си цяла интернет общност, нещо трудно за купуване и изграждане, но още по-трудно за поддържане", обяснява той. Затова Allegrоgroup първо опознават общността в сайта. Подобряват системата, като запазват и улесняват социалните елементи. "Това ни дава възможност постоянно да следим пулса на потребителите си", разказва Спас. А стратегията на сайта е ясна от самото начало - Prodavalnik.com e място за частните лица и малкия бизнес в България.

За бизнеса през потребителя

Екипът на Prodavalnik.com не генерира съдържание, това е в ръцете на потребителите. Но грижата за неговото качество е изключително важна, особено в контекста на виртуалната търговия. Главна роля според Сливков тук играят два фактора - връзката с клиентите и добрата модерация. Трима души от екипа на сайта се занимават с потребителски запитвания, а седем модерират обяви, за да гарантират максимално тяхната достоверност и сигурност. "Това е много труден процес, особено при 25 хил. обяви на ден", коментира Спас. "Не става и без пари. Смятам, че има лека заблуда как всичко в интернет се случва бързо. Можеш да качиш един сайт и да почнеш да продаваш, но ако искаш да останеш лидер и да си осигуриш позиции, това означава инвестиции и стратегия", допълва той.

А Prodavalnik.com се разраства постепенно и планирано. Компанията търси лоялни и ангажирани потребители, а не бърза и неконтролируема експанзия. Добър и премерен маркетинг води на сайта средно по 29 разгледани страници на посещение, което Сливков коментира като безпрецедентно в българското онлайн пространство.
Визитка
Спас Сливков е мениджър на Prodavalnik.com, най-големият български сайт за безплатни обяви. Сайтът е собственост на Allegrogroup Bulgaria, част от полската компания за онлайн търговия Allegrogroup. През 2004 г. Спас Сливков завършва история на изкуството в Withrop University в Южна Каролина, САЩ. В България се връща заради потенциала, който вижда в местния пазар. Заради успехите на Prodavalnik.com и иновативния подход, чрез който Сливков движи проекта нагоре, той спечели наградата "NEXT GENERATION предприемач 2012".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чумата на корупцията 4 Чумата на корупцията

Истинският виновник за епидемията

9 авг 2019, 10790 прочитания

Цената на газовата корупция 6 Цената на газовата корупция

Турски поток

31 май 2019, 7129 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Next Generation" Затваряне
Кратко, но съдържателно

Кариерата на Радослав Пашанков е съсредоточена само в една компания. Затова пък той допринася за стъпването й на няколко източноевропейски пазара

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10