С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 17 дек 2012, 19:29, 10984 прочитания

Кратко, но съдържателно

Кариерата на Радослав Пашанков е съсредоточена само в една компания. Затова пък той допринася за стъпването й на няколко източноевропейски пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Конкурсът
На 29 ноември "Капитал" отличи победителите конкурсa си за млади мениджъри и предприемачи NEXT GENERATION 2012. В него се оценяват личното кариерно развитие, лидерският потенциал, иновативността, отговорностите, финансовите резултати и постиженията на кандидатите. Големият победител получи пълна стипендия за Professional MBA обучение във WU Executive Academy, Виена (партньор на проекта). В конкурса бяха отличени мениджъри в още две категории – "Next Generation предприемач" и "Next Generation мениджър в корпоративна среда". Те получиха частични стипендии за същата MBA програма.
Конкурсът протече на два етапа. До края на септември бяха събрани общо 61 кандидатури, всички бяха оценени и от тях вътрешно жури на "Капитал" и WU Executive Academy избра 12 финалисти. Във втория етап финалистите преминаха през интервю с него, след което избра и тримата победители.
Вярваме, че промяната на средата, в която живеем и работим, може да се случи през хората, а Next Generation събира именно такива личности - те се интересуват от образование, те са модерни, любопитни и отворени към света, успешни, работливи и търсещи мениджъри с ценности и визия. Затова от днес всеки вторник и петък "Капитал Daily" ще представя един от дванайсетте финалисти.
Докато говорим, телефонът на Радослав Пашанков звъни поне три пъти и всеки път той отговаря на различен език. Същевременно в автобиографията му няма да намерите стажове в десет компании, редица курсове или безконечно описване на постигнати резултати. Там присъства само една фирма, на която той е посветил вече почти осем години от живота си.

Завидното търпение, последователността и настойчивостта, с които Пашанков се стреми да налага марка гръцки млечни продукти на патриотично ревнивия в този сегмент български пазар, убедиха журито на конкурса Next Generation, че той най-много заслужава наградата в категорията за мениджъри в корпоративна среда. С предприемчивия си дух и своята отдаденост Радослав успява не само да създаде и развива бизнес за компанията в България, но и да пробива на пазари като Русия и Украйна.


Авантюра

През 2001 г. Пашанков завършва икономическия техникум в родния си град Русе. Кандидатства в Американския колеж в Солун и четири години по-късно е бакалавър по бизнес администрация с фокус финанси. Не крие старанието, с което е учил, със самочувствие говори за високите си оценки, не крие и факта, че веднага след като се дипломира, получава предложение за работа чрез свой преподавател. По това време професорът му по финанси работи в банка, сред чиито клиенти е гръцката компания за млечни продукти Olympus. Те търсят човек, който да ги представи на българския пазар и Радослав се озовава начело на тази идея. "Беше доста авантюристично и рисковано, но винаги съм искал да се занимавам с нещо ново, което има потенциал след време да стане мое", обяснява той мотивите си.

От уста на уста

Зад марката млечни продукти Olympus се крие семейна компания, основана през 60-те години. Радослав разказва, че фирмата се развива изключително консервативно, продуктите й се популяризират от уста на уста, но в момента Olympus са в топ 3 на млечните компании в Гърция.

През 2004 г. компанията решава да обърне поглед навън. Първа в списъка е България, където тя де факто започва да работи през 2005 г. Тук компанията оперира през дъщерното дружество "Тирбул". Година по-късно фирмата стъпва и в Румъния. Сега Olympus присъстват в над 30 страни, сред които Австралия, САЩ, Англия, Израел, Швеция и Франция. По думите на Радослав над 50% от приходите на компанията майка в момента идват от износ и според него те са единствените в този сегмент, "които носят приходи на страната". "Докато всички около нас фалират или се борят с кризата, ние мислим за ръст", допълва той.



Продуктите на Olympus се произвеждат в пет собствени фабрики. Три от тях са в Гърция, една се намира в Сливен и е специализирана в производството на жълти и твърди сирена, а най-новата - в Брашов, Румъния – произвежда прясно и цедено мляко. "Заводите на Olympus са автономни единици и аз имам възможност да избирам измежду тяхната продукция и да предоставям чрез "Тирбул" най-подходящото за нашия пазар", уточнява мениджърът.

Проект "Доверие"

Всичко това сe случва сега, но седем години по-рано Радослав започва от нулата. Проучва пазара и конкуренцията, създава контакти. Когато намира първите си клиенти, лично кара стоката до тях. Постепенно работата в българското дружество става все по-оперативна и той преминава през почти всякакви дейности - доставки, подготовка на опаковки, преговори с клиенти, маркетинг, счетоводство, финанси и т.н. Радослав върши всичко това, докато паралелно се оформя структурата на компанията с всичките тези звена. "Ако нямаш някакъв дългосрочен план и очаквания за успех, може да останеш доста разочарован. В началото работата ти сякаш не носи и не създава нищо, ти си просто един проект на компанията", споделя той.

Радослав обаче вижда потенциала и не се отказва. В България Olympus постепенно се сдобива с офис и персонал, а младият мениджър е очите, ушите и ръцете на своя гръцки началник. Работата се увеличава и това налага решения на местно ниво. Така през 2008 г. отговорността за присъствието на Olympus в България попада изцяло в неговите ръце.

От началото на тази година Olympus решават да стартират дейност в Украйна и Русия. Проектът е в начална фаза и отново е поверен на Радослав.
Визитка
Радослав Пашанков (30) е регионален мениджър "Продажби" за България, Русия и Украйна на гръцката марка млечни продукти и плодови сокове Olympus. Радослав започва своята кариера в компанията веднага след като завършва бизнес администрация в Американския колеж в Солун и работи за създаването на българското представителство и позиционирането на продуктите на българския, а след това и на украинския и руския пазар. Лидерският дух, креативността и дългосрочните амбиции му донесоха наградата "Next Generation мениджър в корпоративна среда 2012". Той спечели частична стипендия за една от Professional MBA програмите на WU Executive Academy, Виена.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чумата на корупцията 4 Чумата на корупцията

Истинският виновник за епидемията

9 авг 2019, 10763 прочитания

Цената на газовата корупция 6 Цената на газовата корупция

Турски поток

31 май 2019, 7091 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Next Generation" Затваряне
Кариерни завои

Финалистът в Next Generation 2012 Божидар Захариев казва, че не обича да си слага рамки и така преминава от Ню Йорк в София и от правото в недвижимите имоти

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10