С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 17 дек 2012, 19:29, 11027 прочитания

Кратко, но съдържателно

Кариерата на Радослав Пашанков е съсредоточена само в една компания. Затова пък той допринася за стъпването й на няколко източноевропейски пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пътят

През по-голямата част от времето, прекарано на борда на Olympus, работата му е далеч от лъскавите представи на хората за мениджърската позиция. Той оценява всичко, през което е преминал, като досег с много и различни сфери. "Натрупах познанства, поглед върху пазара и усет как трябва да се държа и реагирам дори с мениджмънта на своята компания", споделя той. "Учиш в американски университет, но когато в действителност се озовеш на Балканите, осъзнаваш, че нещата не се случват така, както в учебниците."

Около участието си в Next Generation се е замислил, че позиция като неговата трудно може да се съпостави с друга такава в сектора, защото в големите компании всеки има определена функция, а той продължава ежедневно да лавира из различните аспекти на бизнеса. "Не е възможно да си специалист по всичко, но ти трябва многостранна база, за да си вършиш работата добре", обяснява той.


Признава, че за него работата в България е била просто един рискован и интересен вариант, който му позволява да проявява креативност в търсенето на решения. Вместо да продължи да учи в САЩ или да се занимава с апетитните през 2005 г. фондови пазари, той избира да остане тук, защото зад проблемите на страната се крият и много възможности. "Системата в България не работи по стандартния начин и това ти дава шанс, ако също подходиш нестандартно и агресивно към средата", коментира Пашанков.

Среда

За жалост особеностите на страната са не само поле за изява, но и причина за проблеми. Радослав казва, че 90% от продажбите в сегмента на млечните продукти се генерират от продукти с много лошо качество, които съществуват заради ниската платежоспособност на българския потребител. "Един килограм мляко струва 70 ст., за един килограм сирене ти трябват шест. Това автоматично прави 4.20 лв. без ДДС, без труд и транспортни разходи. Затова, когато на щанда видиш цена 4 лв., знаеш, че нещо не е както трябва", обяснява Радослав. "Някои хора започнаха да го разбират, но това не е достатъчно, трябва да можеш да си позволиш по-скъпото."

Все пак той таи оптимизъм към българския пазар. В началото продуктите на Olympus стартират с опаковка с гръцкото знаме, но криворазбран национализъм на част от потребителите кара екипа да преосмислят дизайна. "Ние сме колкото гръцка, толкова българска и румънска компания. Отчасти фактът, че таргетираме едва 10% от местното население, ни помага да избегнем подобни крайни настроения. Тези хора освен с по-добър доход са и с различно мислене, отворени са към света и са наясно какво означава качество", обяснява мениджърът.



Най-добре се приемат продуктите на компанията в София, където са и най-платежоспособните потребители. Около 80% от всички продажби на компанията в България се случват в столицата. На второ място са Бургас и Варна, следвани от Пловдив. Радослав признава, че останалата част от страната все още не е добре застъпена, а първоначалната инвестиция на Olympus все още не е започнала да се възвръща. Но реакциите на потребителите го правят оптимист.

Мрежа

"Не съм смятал по колко часа на седмица работя, но дори и да не съм в офиса, съм на разположение", обяснява той. Щастлив е, че е заобиколен от успешни хора, било то в София, Русе или сред колегите си от Гърция. Разказва, че винаги е използвал максимално контактите си. "Едно телефонно обаждане може да ти отвори очите за много неща, които не знаеш. Представителите на гръцкия бизнес в България са добър пример за това. Всеки от тях знае с какво се занимава другият и дори конкуренти си помагат, защото споделената допирна точка може да допринесе много за дадената общност", обяснява Радослав. Харесва комуникацията с хора, тръпката от преговорите, възможността да чуеш всеки път нещо ново. Отскоро е запален и по маркетинга. Именно на него ще наблегне Olympus в бъдеще, за да разпространява още по-успешно дейността си сред българските потребители.

В края на разговора ни Радослав споделя, че се включва в Next Generation, за да "си свери часовника", но и защото вярва, че и предлаганото като награда MBA обучение е начинът да систематизира всичко, което върши в ежедневната си работа. Казва, че по принцип учи по емпиричния начин, "като си удря главата в стената". Негов отдушник е кикбоксът, тренира от три години и това му позволява да се освободи от стреса. "Гледам, разбира се, да не се отразява на външния ми вид", смее се той. Явно му се получава, защото ние със синини така и не го видяхме.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чумата на корупцията 4 Чумата на корупцията

Истинският виновник за епидемията

9 авг 2019, 10850 прочитания

Цената на газовата корупция 6 Цената на газовата корупция

Турски поток

31 май 2019, 7181 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Next Generation" Затваряне
Кариерни завои

Финалистът в Next Generation 2012 Божидар Захариев казва, че не обича да си слага рамки и така преминава от Ню Йорк в София и от правото в недвижимите имоти

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10