С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
16 9 юли 2013, 22:30, 23566 прочитания

Упоритостта прави разлика

Йоана Пенина управлява компания за дизайн на опаковки, но приема като лична кауза привличането на чуждестранни инвестиции в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


"Ако си ревнив към твоето собствено знание, ако се страхуваш от конкуренция, от това, че ще дадеш shortcut на друг към нещо, което на теб ти е отнело години, значи все още не си готов да бъдеш мениджър."

www.capital.bg/next ще ви предста­вяме по един от фина­листите.
Йоана Пенина е генерален мениджър на Design Board Sofia, българския офис на белгийската компания Design Board International, която се занимава със стратегически дизайн на опаковки. Заема тази позиция от началото на 2011 г., като преди това е била зам. изпълнителен директор и мениджър "Бизнес развитие". Има опит в PR и рекламния бизнес, където се е занимавала с обслужване на клиенти в M3 Communications Group, DDB Sofia и MAG Advertising. Завършила е журналистика в Софийския университет "Свети Климент Охридски". Тя е един от тримата наградени в Next Generation, като журито я отличи за упоритостта й, доброто й представяне в конкурса и успеха, с който трансформира софийския офис на Design Board от аутсорсинг компания в дружество със самостоятелен бизнес.

"Act as if you make a difference and you will." Тази фраза, прилежно поставена в рамка, те посреща в белия офис на генералния мениджър на Design Board Sofia Йоана Пенина (29). А когато тя започне да говори, разбираш защо. Пасва отлично на заряда, който носи, на старанието, с което подбира думите си, и на отдадеността, с която говори за работата си. Неволно я вмъква в почти всяко изречение и след това смутено се извинява за чуждицата.
 
Тъкмо защото "прави разлика" Йоана Пенина е една от тримата наградени в конкурса на "Капитал" за млади мениджъри и предприемачи Next Generation и получи частична стипендия за MBA обучение във WU Executive Academy, Виена - партньор на проекта.
 
Едно от най-впечатляващите неща в биографията й е крехката възраст, на която й е поверено да управлява българския офис на Design Board International (белгийска компания, базирана в Брюксел, която прави стратегически дизайн на опаковки за бързооборотни гиганти като P&G, Kraft, Carrefour, McCain Foods и др.). Йоана е само на 25 с доста "нерелевантно образование" (по собствените й думи) по журналистика и с няколкогодишен опит в обслужването на клиенти в PR и рекламния бизнес, когато става зам. изпълнителен директор на Design Board Sofia, а няколко месеца по-късно се издига до позицията генерален мениджър.
 
Качествата й на добър търговец й проправят пътя и спечелват доверието на главния изпълнителен директор на Design Board International Патрик Марет. "Кандидатствах за позиция, за която имах опит - обслужване на клиенти, но той прецени, че моят натюрел и комуникационни способности по-скоро отговарят на продавач, най-просто казано", спомня си Йоана.
 
Наемат я на позицията бизнес развитие, като основната й задача тогава е да разширява местния и регионалните пазари и да трупа база от клиенти, тъй като целта на Design Board Sofia е да се преобразува от аутсорсинг звено в пълнокръвна компания, която може да се издържа сама. Няколко години по-късно това е факт - българският офис е удвоил размера на екипа си и е постигнал около 70% независимост на оборота си благодарение на това, че обслужва директно глобални клиенти като P&G, Kraft Foods, Carrefour. Освен за България работи и за други пазари в региона като Турция, Русия, Украйна, Румъния.
 
Изпълнителният директор на белгийската компания Патрик Марет и до ден днешен смята, че Йоана е най-добрият търговец в екипа и твърди, че тя му липсва на позицията "Бизнес развитие", но междувременно й е поверил доста повече отговорности. Освен че е генерален мениджър за България, Пенина е част от топ мениджмънт комитета на Design Board International, в който влизат трима души - тя, изпълнителният директор на мрежата и миноритарен акционер в компанията и мажоритарният акционер, който представлява инвестиционен фонд. Йоана управлява екип от 34 дизайнери, обучава 4-ма мениджъри на средно ниво, активно е въвлечена в директните продажби и ръководи и новосъздадения филиал на компанията в Кайро, Египет, който се състои от двама души с основна задача развитие на пазарите в Близкия изток. 


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чумата на корупцията 4 Чумата на корупцията

Истинският виновник за епидемията

9 авг 2019, 10633 прочитания

Цената на газовата корупция 6 Цената на газовата корупция

Турски поток

31 май 2019, 7033 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Next Generation" Затваряне
Близо до хората

Васил Василев попада в сферата на човешките ресурси случайно. Оказва се, че му харесва и му се удава

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки