Генератор на решения
За маркетинг мениджъра Неда Хицова най-добрият начин да спечелиш нов клиент в софтуерната индустрия е да го убедиш в полезността на продукта, който предлагаш
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Визитка
Неда Хицова е финалист в конкурса за млади мениджъри и предприемачи NEXT GENERATION 2013. Тя е маркетинг мениджър на InterConsult Bulgaria. Завършила е бакалавърската си степен по "Компютърни науки" и магистърска програма по "Индустриален мениджмънт" в Техническия университет, София.Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
"Проблемът с разработването на собствени продукти е най-вече липсата на финансиране", смята Неда. Според нея в момента повечето софтуерни компании са в тази фаза от своето развитие – имат стотина служители, работят с чужди клиенти, растат с бавни темпове, но не могат да направят следващата крачка към разработване на собствени решения"
Какво финансиране им трябва - разходът им е единствено за заплати на тези стотина човека. Вярно, немалък разход, но ето им един начин за финансиране, прост като фасул - и ще им го кажа без да съм голям менажер в Интер Консулта България Интернешънъл: предлагат на тези 100 човека дялове в бъдещите печалби от новия продукт, или за по-лесно, дялове в събсидиари, което ще има правата върху новия продукт. Да видиш как ще остават след работа и ще програмират събота и неделя, без никакъв кешов разход, ако наистина са способни да създадат такъв голям успешен международен продукт.
Като го направят, ще ги купи някой от големите и тогава ще кешират. Гугъл и много други такива купуват десетки фирми на година, наскоро Яху даже даде 800 млн. на някакъв тийнейджър. Него кой го е финансирал?
До коментар [#1] от "Камен":
Съгласен съм с метода, който предлагаш. Всъщност доста старт-ъпи го правят това нещо. Проблема обаче е, че за да го направиш това трябва продукта ти да е наистина много добър. И не толкова добър, колкото да е нещо което много се харесва на програмистите, защото иначе няма да дават всичко от себе си и тогава цялата система се преебава. Да не забравяме, че парите не са единствената мотивация. :)
На държавата не ѝ е работа да привлича чужди инвеститори. Това си е работа на самите фирми. Държавата може да се бори за някакъв по-голям пай от финансиранията на ЕС по Джереми, но те са за малки фирми, не за фирми от по 100 човека или дори 20.
Не знам доколко българските собственици на фирми искат да продадат дял за да получат рискова инвестиция. Телерик са случай където са продали по-голямата част от фирмата, но дори и с малкия си процент после имат повече като стойност, отколкото ако се расте органично. Съществената разлика е, че рисковите инвеститори могат здраво да ти се бъркат в това как искаш да развиваш бизнеса и постоянно да те подтикват да се продадеш - я на друга фирма, я на борсата. Работил съм за такава фирма, която бе продадена за 10-цифрена сума в долари и имам идея за какво става въпрос.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.