Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 29 юли 2013, 23:49, 7694 прочитания

Енергия за мобилен бизнес

За Иванка Колева най-важно е да успява да запали искрата на ентусиазма у хората, с които работи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Образованието не трябва да пълни умовете на младите хора с безполезни факти, а да ги учи как да използват въображението си, да развиват най-силните си качества, да ги провокира да мислят нетрадиционно и да са отговорни.

Независимо че предлагаш решение на марката, трябва да гледаш нейния краен клиент да се запали по твоята работа.
Иванка е присъствието в стаята, което не можеш да не забележиш. Въпреки че е съвсем дребна на ръст, енергията и гласът й се усещат и от най-далечния ъгъл. А мислите й се изстрелват толкова бързо, че съвсем не всяко изречение стига до своя край.Иванка Колева (33) е мениджър "Бизнес развитие" в българския офис на международната компания за мобилен маркетинг и реклама Velti. Тя е и един от финалистите в състезанието за млади мениджъри и предприемачи на "Капитал" Next Generation.

Сред най-големите постижения, които е посочила в документите си за конкурса, е това, че през изминалата година Velti е удвоила оборота си. За себе си пък е най-доволна от своя успех да зарази хората около себе си със заряда за работа, който носи. "И аз имам това детско любопитство и желанието постоянно да правя нови неща", обяснява тя. Столът изскърцва и тръгва назад, а Иванка скача на крака с писък "Уау", което след вече течащия 30-ина минути разговор с нея не успява да ме учуди. С тази сцена тя илюстрира отношението си към работата.


"Всяка победа, независимо колко е голяма или малка, я приемам с радост", обяснява тя, след като се връща на мястото си. Именно с такъв подскок например посрещнала най-обикновен имейл с одобрение от клиент. "И всяка загуба, независимо колко е голяма или колко е малка, я приемам ужасно тежко", обаче си признава Иванка. Казва, че е изключително емоционална, на което не е трудно да се повярва. 

Мобилно развитие


За работата си тя казва, че най-много харесва елемента на изобретяване. "И аз имам това детско любопитство и желанието постоянно да правя нови неща", обяснява тя. За десетте години, откакто тя е в компанията, бизнесът на Velti се е променил изцяло. През 2002 - 2003 г., когато фирмата стартира и все още носи името M-Telecom, основната дейност е мобилното съдържание - черно-бели лога, картинки и монофонични мелодии.



"Компанията започва така - собствениците отиват в БТК, взимат номера с добавена стойност, които започват с 0900, и внасяме есемесите от Западна Европа", смее се на това сбито резюме сегашният мениджър. После дообяснява, че за да си поръча уолпейпър за телефона, по това време човек е минавал през телефонна централа в Австрия. "Българските мобилни оператори първоначално не възприеха идеята", обяснява тя. Иванка се гордее, че е част от компанията именно защото в началото никой не е повярвал в бизнес идеята, която се е оказала успешна.

С годините компанията се развива заедно с технологиите и пазара. През 2007 г. международната публична компания Velti купува българската M-Telecom, а Иванка получава сегашната си позиция начело на екипа за продажби и бизнес развитие. "Аз винаги съм била в сферата на развитието на нов бизнес, защото винаги съм била рамо до рамо с мениджърите в българския офис", обяснява Иванка. В момента във Velti работят десет души, между които се разпределят отговорностите за продажби, нови продукти и технологии.

"Понякога ми се налага да върша секретарска работа и аз не смятам, че това е проблем. Човек има нужда да върши всякаква работа и това го обогатява", разказва мениджърът за настоящата си позиция. Казва, че се чувства щастлива, че има досег с всяко стъпало от работния процес - "мениджмънт на проекти, на хора, presales (което, както тя сама обяснява, включва и подготвяне на презентации – бел. авт.), мениджмънт на съдържание, кий акаунтинг (обслужване на ключови клиенти – бел. ред.), бюджетиране, планиране и отчети". Изключително важни за развитието според нея са и хората, с които работиш, а тя смята срещата със своите колеги за добър късмет.

Иванка признава, че проектите в българския клон се различават драстично от тези в много по-развитите пазари като Великобритания или САЩ. "Докато набере скорост мобилният маркетинг и докато брандовете се престрашат - дойде кризата и намаляването на бюджетите", обяснява тя с нотка съжаление. Липсват й и най-динамичните години на бизнеса преди началото на кризата. "Пазарът, играчите и услугите се установиха и вече не е това, което беше до 2008-2009 г.", обяснява тя.

"Естествено, че като обем на бюджетите в никакъв случай не можем да се мерим със САЩ, но пък имаме проекти, които представляват интерес за нашите колеги във Великобритания, в САЩ", разказва Иванка с голяма доза позитивизъм. И се хвали, че българският офис работи директно с големи международни брандове като Coca-Cola и Procter&Gamble, Hayat, Colgate-Palmolive, с които е много по-трудно да установиш преки бизнес отношения на по-развитите пазари.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чумата на корупцията 4 Чумата на корупцията

Истинският виновник за епидемията

9 авг 2019, 11049 прочитания

Цената на газовата корупция 6 Цената на газовата корупция

Турски поток

31 май 2019, 7408 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Next Generation" Затваряне
Влез в клуба

Конкурсът за млади мениджъри Next Generation прераства в общност на следващото бизнес поколение

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10