С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 29 юли 2013, 23:49, 7646 прочитания

Енергия за мобилен бизнес

За Иванка Колева най-важно е да успява да запали искрата на ентусиазма у хората, с които работи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Учене чрез опит

Иванка Колева е завършила Техническия университет в София със специалност "Телекомуникации", която на пръв поглед директно отговаря на професията й. Тя обаче е категорична, че образованието й до този момент не й е помогнало в работата. "Учила съм се от опит и от двамата създатели на M-Telecom - Иванка Кючукова и Стойчо Влайков", казва Иванка. Не е доволна от наученото в университета и смята, че предметите, поне по времето, когато тя е следвала в края на 90-те, не са съобразени с бизнес действителността.

Това е и проблемът, върху който е избрала да се фокусира в апликацията си за Next Generation. "Образованието не трябва да пълни умовете на младите хора с безполезни факти, а да ги учи как да използват въображението си, да развиват най-силните си качества, да ги провокира да мислят нетрадиционно и да са отговорни", пише в примерното си писмо към министър-председателя. Идеи, които според нея са много далеч от реалността в България.


Всъщност работата на Иванка в телекомуникациите започва като асистент продажби в Germanos, където за две години успява да стане мениджър на магазин. "И в двата момента, в които съм започвала работа досега, е било съвсем в началото (на бизнеса – бел. ред.) и съм имала възможност да раста", обяснява тя. Казва, че оценява стъпалото на продавач, от което е започнала своето кариерно развитие, като "голям плюс, защото се сблъскваш със същинския процес на продажби...

И до ден днешен продажбите, които правим, се свеждат до крайния клиент. Независимо че предлагаш решение на марката, ти трябва да гледаш нейният краен клиент да се запали по твоята работа", обяснява връзката между първата си длъжност и настоящата си позиция Иванка. 

От любопитство към бизнеса




Мениджърът "Бизнес развитие" вижда компанията, за която работи вече десета година, като иноватор на пазара. "От повечето компании, които оперират на българския пазар, ние сме единствените, които правят наистина мобилен маркетинг. Например единствените, които са правили кампании с 2D баркодове", дава пример за проектите на фирмата тя. Сега основният фокус на Velti е мобилният маркетинг и услугите с добавена стойност.

Тя харесва индустрията именно защото "може да се прилага навсякъде и има страшно много различни форми - приложения, мобилни сайтове, есемеси". Velti работи с рекламни агенции, както и директно с брандове. "Винаги трябва да пречупиш твоя продукт през призмата на бранда, през неговия таргет, през неговата концепция - как той се вижда и представя, а технологията отзад не е толкова важна", обяснява тя.

Иванка разказва, че заради своята иновативност продуктите на Velti често се оказват непознати и през годините често се е налагало на компанията сама да търси потенциалните партньори, с които иска да работи и да ги обучава. "Сигурно ще звучи нескромно, но сме работили с почти всички големи брандове в България и ние сме ги потърсили", казва тя. Същевременно обаче е категорична, че най-важното за нея е честността към клиента.

"Когато смятаме, че нещо няма да работи или трябва да бъде направено по друг начин, ние си го казваме", обяснява Иванка бизнес подхода на компанията. "Искам програма за лоялни клиенти от български бранд, която е мултиканална - да има мобилен маркетинг като SMS, като wap, като web, като приложение. Не искам да виждам лепене на стикери, събиране на капачки и т.н. в XXI век", е енергичният отговор, който мениджърът дава на въпроса какъв проект й се иска да реализира.

По нейните наблюдения клиентите, особено в България, предпочитат по-традиционни подходи. "Такава интелигентно измислена програма за лоялни клиенти обаче аз още не съм видяла и точно такова нещо искам да направя", разказва тя. Между различните клонове на Velti по света има вътрешен обмен на опит, който я вдъхновява и мотивира. "Виждам какво се прави навън, наясно съм, че за тук ще трябва да се адаптира и това ми е страшно интересно", обяснява тя. В работата си търси именно новите неща, несигурността и откривателството. "Не съм подреден човек. Не понасям рутината. Тя може да ме демотивира", допълва за себе си Иванка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чумата на корупцията 4 Чумата на корупцията

Истинският виновник за епидемията

9 авг 2019, 10970 прочитания

Цената на газовата корупция 6 Цената на газовата корупция

Турски поток

31 май 2019, 7324 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Next Generation" Затваряне
Влез в клуба

Конкурсът за млади мениджъри Next Generation прераства в общност на следващото бизнес поколение

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10