С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 авг 2018, 12:23, 2823 прочитания

Нагоре по комуникационната стълба

Владимир Стоилов, управляващ директор на медийната агенция Wavemaker, пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Владимир Стоилов е сред 11-те финалисти в тазгодишното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation, организиран от "Капитал" и "Кариери" . Той завършва бакалавърска степен по "Икономическа социология" и магистър "Маркетинг" в УНСС. Започва кариерата си като част от екипа на агенцията за търговски проучвания AC Nielsen, където се занимава със социологически и пазарни проучвания. Стоилов обаче иска да бъде част от процеса по взимане на решения на база изследванията и затова през 2007 г. започва работа в Ogilvy Group Bulgaria като медия планьор в агенцията Mindshare, където се развива професионално през следващите 11 години. Постепенно израства в компанията, отговаря за портфолио от свои клиенти и управлява все по-големи екипи. През последните години е част от мениджмънта на комуникационната група и като логична следваща стъпка от началото на 2018 г. оглавява новата медийна агенция на пазара Wavemaker.
Компанията

Медия агенцията Wavemaker е част от най-голямата международна рекламна група WPP. Брандът е създаден в началото на годината и представлява обединение на международните медийни компании MEC и Maxus, част от медийното звено GroupM на WPP. От януари компанията оперира и на българския пазар през комуникационната група Ogilvy Group, които придобиха лиценза й и ще обслужват глобалните клиенти на агенцията в страната, сред които DM, Lavazza, Skechers, Edgewell и Kаrcher, като сред целите им е да разширят и портфолиото си от локални клиенти.

Още по темата

Каузата ми е да работя в посока устойчиво развитие на човечеството

Сергей Петров, съосновател и изпълнителен директор на Bee smart technologies, пред "Кариери"

11 сеп 2018

Повелителят на пчелите

Сергей Петров, съосновател и изпълнителен директор на Bee smart technologies, пред "Капитал"

7 сеп 2018

Акциите на Nike тръгнаха надолу заради рекламна кампания

Компанията заложи на футболиста Колин Каперник, който стана известен с колениченето по време на американския химн

5 сеп 2018

Режисьорът на IT продукти

Диян Михайлов, продуктов мениджър в "Скейл фокус", пред "Капитал"

31 авг 2018

Италианският инженер, който стана български мениджър

Алесандро Салерно, мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB

24 авг 2018

Стажове, стипендии, конкурси (20 - 26 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

20 авг 2018

Любопитният инженер

Мирослав Гечев, директор стратегическо развитие в "Телелинк бизнес сървисис"

3 авг 2018

ГЛАСът на различните

Симеон Василев, основател и директор на фондация ГЛАС

27 юли 2018

Предприемачът без его

Съоснователят на Enhancv и победител в Next Generation 2018 Волен Вълков пред "Капитал"

29 юни 2018
Как решихте да се развивате професионално в сферата на комуникациите?

Винаги ми е било интересно поведението на хората. Как взимат решения, как те влияят на обществото и как то се променя с промяната на нагласите на хората. Това особено се засили от бакалавърската ми степен по социологията и напълно изкристализира с магистратурата по маркетинг.

Маркетинговите проучвания бяха много привлекателни за мен - какво правят потребителите, как възприемат брандовете, как се събира и обработва информация за техните предпочитания и как се правят заключения на нейна база. И така в самото началото исках да се занимавам с проучвания и няколко месеца работих в тогавашния AC Nielsen, където се занимавах с търговски проучвания, но реших, че ми е по-интересно не просто да виждам какво се е случило, а да имам отношение и към посоките, в които ще се поеме след извличане на информацията и как спрямо нея се направлява един бранд.

Тогава маркетингът е много силно средство, чрез което марките придобиват човешки облик и комуникират с множество хора. Развитието на връзката между бранда и хората ми беше много интересно.

Какъв е професионалният ви път?



След AC Nielsen през 2007 г. станах част от медийната агенция Mindshare, част от комуникационната група Ogilvy Group. Тогава знаех съвсем малко за медия планирането и рекламата и започнах на позицията младши медия планьор. Още от самото начало медия планирането ме заинтригува, защото съчетава точни науки, като статистика и социология, творчеството в рекламата и "здравия разум" на маркетинга. Така намерих своето място.

Доста неща имах да уча, но на около 3-4 години се стараех да поемам нови предизвикателства, за да поддържам интереса жив. Няколко години по-късно започнах самостоятелно да работя с клиенти на агенцията и да имам мой малък екип. С времето вече екипът, който управлявах ставаше все по-голям, клиентите и процесите по-комплексни. През последните години в качеството си на Client leadership director отговарях за всички клиенти на Mindshare и това беше много добър опит и подготовка за мен. Последната голяма промяна и следваща стъпка в развитието ми е именно медийният бранд Wavemaker и развитието му на българския пазар, което се случи в началото на тази година.

Какви са задълженията ви на тази позиция?

Най-общо казано, установяване и управление на процеси и екип. Wavemaker е съвсем нова структура и първото, което правим, е да съставим екип, който да се сработи. Трябва да внедряваме новите клиенти и да търсим нови възможности за други клиенти. Поддържане на контакти с клиенти и партньори.

Важно е така да подбираме портфолиото си от клиенти, че бизнесът да бъде устойчив в дългосрочен план. Има индустрии, които днес са на върха, но след година или две могат да отбележат спад и това пряко да повлияе на бизнеса на агенцията. От стратегическо значение е да се наблюдава общата бизнес среда, кои са устойчивите сектори в средносрочен план, кой сектор ще бъде следващата сила на пазара.

Какви умения трябва да имате, за да управлявате медийна агенция?

Това, което трябва да може да прави на първо място управляващият медийната агенция, е да мотивира екипа си. Също толкова важно е да вижда голямата картина на бизнеса. Ние сме посредници между клиенти и медии. Затова и начело на агенция трябва да е добър балансьор между интересите на компанията, клиентите и медиите, така че всички да са печеливши и да се движат заедно напред.

Управлението на една агенция е като управлението на превозно средство. Първо трябва да го познаваш много добре - от какви части се състои и как работи. След това трябва да си наясно със средата, в която се намираш - по какъв път се движиш, имаш ли изобщо път или само го създаваш. И, разбира се, трябва да имаш цел, да знаеш накъде искаш да отидеш и да мислиш за маршрут към тази цел.

Какви са предизвикателствата на вашата професия и на длъжността, която заемате?

Много голямо предизвикателство е да срещнем стандартите на международните брандове, с българската действителност и пазар. В началото трябваше да приобщим всички нови клиенти в агенцията, подробно да се запознаем с бизнеса им, да се сработим с екипите, което всеки път е вълнуващ и ключов процес. Следващото предизвикателство е да сме неразделна част от идентичността и стратегията на международната агенция, към която принадлежим. Ние сме млад екип, бранд, структура и трябва да създадем лицето на Wavemaker, а не просто да стоим зад името на Ogilvy Group или Group M.

Колко важен е екипът ви за развитието на компанията?

Екипът ни се състои от общо 6 човека, като идеята е той да се разраства заедно с бизнеса и определено е гръбнакът на компанията. Ние сме в сферата на услугите и основният ни актив са хората. Използваме множество вече създадени инструменти и ноу-хау, но разчитаме изцяло на хората, на техния професионализъм и знания. Всичко това да работи плавно и в правилната посока. Важно е екипът да споделя общите ценности на агенцията, и да работи добре заедно. Част от хората в екипа ни започват като стажанти. Наблюдаваме как се развива всеки от тях и ги обучаваме и наставляваме в агенцията. Започнахме новата компания и с хора от Mindshare, което ни дава възможност да черпим от изградения вече опит, професионализъм и култура в Групата.

Защо решихте да участвате в Next Generation?

Следях конкурса от доста време преди това и тази година събитията се подредиха така, че ми показаха, че е дошло времето. За мен беше предизвикателство да се поставя в конкурентна среда с хора от различни браншове, да видя какво правят те и къде се намирам аз. Вярвах, а и в последствие се убедих, чеучастниците в Next Generation формират една общност от млади хора със сходни ценности, които движат развитието в бизнес средата в България и я променят към по-добро. Това са хора, които виждат възможности, полагат усилия и реализират идеите си. MBA програмата също е един от мотивиращите фактори, защото смятам, че е нужна на този етап от кариерното ми развитие.

В каква посока трябва да се развиват комуникационният бизнес и агенциите?

През последните години рекламният бизнес расте и се развива. Предстои обаче голяма метаморфоза на комуникационния бранш според мен. Пазарът вече се е установил, но сме на етап, в който се забелязва известна криза в отношенията между клиенти, агенции, медии и доставчици. Може би твърде много се концентрираме във взаимоотношенията помежду си. Не казвам, че това не е важно, напротив, но посоката според мен ще бъде всички да се ориентираменапълно към крайния потребител. Ние трябва все повече да мислим какво се случва в обществото, как се променя и да вървим заедно с него.

Решенията трябва вече да бъдат подтиквани от това как се развиват потребителите и обществото, като за целта компаниите трябва да стават все по-гъвкави. Днес говорим за масовата персонализация, защото е факт, че потребителите имат достъп и по-важното нужда от директна комуникация с бранда. Възможно в бъдеще да наблюдаваме метаморфоза и във възприятието и поведението на марките като такива. Развитието на споделената икономика се концентрира в задоволяването на конкретна нужда, не толкова в конкретното средство. За хората е все по-важно съдържанието, не толкова обвивката или бранда. Възможно е иконичните брандове да отслабят позиции, не че ще спрем да носим Nike, но ще е все по-важно продуктите да носят добавена стойност на потребителите и да споделят техните ценности.
Успявате ли да балансирате между личното и професионалното ви време?

Това е една от целите ми, но към момента ми е доста трудно. Често си мисля, че работата надделява, но се старая да компенсирам.

Какви са хобитата ви?

Обичам да карам сърф, ски и сноуборд. От поне 15 години карам сноуборд основно извън-пистово. Адреналинът и досегът с природата носят несравнимо удоволствие и балансират духа. Сърфът и извънпистовото каране ми напомнят колко малка част от природата съм, учат ме, че не можеш да победиш по-големите сили и стихии, но пък ако ги познаваш и уважаваш можеш да ги използваш за своите цели.

Какви технологични устройства използвате в ежедневието си?

Освен мобилен телефон и компютър съм се ограничил съзнателно от всякакви други технологии, защото са твърде обсебващи.

Коя любима книга бихте препоръчали?

"Пусни народа ми да кара сърф" на Ивон Шуинар, създателят на бранда за спортна екипировка Patagonia. Тя е наполовина биографична, наполовина бизнес изповед на вдъхновяващ човек за създаването на компанията, марката, ценностите й, и съхранението им през годините.

Интервюто взе Сирма Пенкова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Учителят предприемач Учителят предприемач

Елица Костова, основател на Edu Compass, пред "Капитал"

14 сеп 2018, 2582 прочитания

Каузата ми е да работя в посока устойчиво развитие на човечеството Каузата ми е да работя в посока устойчиво развитие на човечеството

Сергей Петров, съосновател и изпълнителен директор на Bee smart technologies, пред "Кариери"

11 сеп 2018, 3 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Next Generation" Затваряне
В България има много възможности за всеки, който е готов да ги посрещне

Владимир Стоилов, управляващ директор на медийната агенция Wavemaker и финалист в надпреварата Next Generation, пред "Кариери"

Няма дим без огън

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.09.2018 Прочетете