Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Как да познаем дали едно социологическо проучване е достоверно

Алексей Лазаров за това как партиите около властта използват някои проучвания и агенции за пропаганда, а тези избори ще са най-трудните за прогнозиране

С напредването на кампанията за парламентарните избори проучванията на общественото мнение ще стават все по-чести, а въпросът как да разпознаваме манипулацията в тях - все по-актуален. Защо често изборите изглеждат като предизвестен мач, в който се знаят печелившите кандидати?

Това е темата в новия епизод на седмичния подкаст "Гласът на Капитал". Редакторът Алексей Лазаров разказва как партиите около властта се опитват да влияят върху данните и да оказват натиск върху социологическите агенции. Според него инструментите много приличат на тези, които политическата върхушка използва, за да овладее медиите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    scuby avatar :-(
    scuby
    • - 5

    Това реторичен въпрос към полезните идиоти ли е? Достоверно е ако ДБ с търтея Спондж Боб Квадраните гащи взимат над 4%. И колкото повече им се дава над тези проценти толкова по достоверно е проучването!

    Нередност?
Нов коментар