Как да познаем дали едно социологическо проучване е достоверно

Как да познаем дали едно социологическо проучване е достоверно

Алексей Лазаров за това как партиите около властта използват някои проучвания и агенции за пропаганда, а тези избори ще са най-трудните за прогнозиране

10997 прочитания

С напредването на кампанията за парламентарните избори проучванията на общественото мнение ще стават все по-чести, а въпросът как да разпознаваме манипулацията в тях - все по-актуален. Защо често изборите изглеждат като предизвестен мач, в който се знаят печелившите кандидати?

Това е темата в новия епизод на седмичния подкаст "Гласът на Капитал". Редакторът Алексей Лазаров разказва как партиите около властта се опитват да влияят върху данните и да оказват натиск върху социологическите агенции. Според него инструментите много приличат на тези, които политическата върхушка използва, за да овладее медиите.

В епизода ще чуете как да познаем фалшивите изследвания и защо понякога манипулацията минава дори през познатите имена. И още каква е тежестта на контролирания и купения вот, а тези избори ще бъдат най-трудните за прогнозиране.

"Гласът на Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсим мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.

Ако този епизод ви хареса и искате да слушате новите епизоди веднага щом излязат, абонирайте се за "Гласът на "Капитал" в Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify. Може да следите подкаста и като добавите този RSS Feed във вашата програма за подкасти.

Обратна връзка за "Гласът на "Капитал" можете да ни изпращате на [email protected] или в познатите ви профили на "Капитал" във Facebook и Twitter.

С напредването на кампанията за парламентарните избори проучванията на общественото мнение ще стават все по-чести, а въпросът как да разпознаваме манипулацията в тях - все по-актуален. Защо често изборите изглеждат като предизвестен мач, в който се знаят печелившите кандидати?

Това е темата в новия епизод на седмичния подкаст "Гласът на Капитал". Редакторът Алексей Лазаров разказва как партиите около властта се опитват да влияят върху данните и да оказват натиск върху социологическите агенции. Според него инструментите много приличат на тези, които политическата върхушка използва, за да овладее медиите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    scuby avatar :-(
    scuby

    Това реторичен въпрос към полезните идиоти ли е? Достоверно е ако ДБ с търтея Спондж Боб Квадраните гащи взимат над 4%. И колкото повече им се дава над тези проценти толкова по достоверно е проучването!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Подкаст: Друго в хаоса

Подкаст: Друго в хаоса