Как да познаем дали едно социологическо проучване е достоверно
Алексей Лазаров за това как партиите около властта използват някои проучвания и агенции за пропаганда, а тези избори ще са най-трудните за прогнозиране
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
С напредването на кампанията за парламентарните избори проучванията на общественото мнение ще стават все по-чести, а въпросът как да разпознаваме манипулацията в тях - все по-актуален. Защо често изборите изглеждат като предизвестен мач, в който се знаят печелившите кандидати?
Това е темата в новия епизод на седмичния подкаст "Гласът на Капитал". Редакторът Алексей Лазаров разказва как партиите около властта се опитват да влияят върху данните и да оказват натиск върху социологическите агенции. Според него инструментите много приличат на тези, които политическата върхушка използва, за да овладее медиите.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Това реторичен въпрос към полезните идиоти ли е? Достоверно е ако ДБ с търтея Спондж Боб Квадраните гащи взимат над 4%. И колкото повече им се дава над тези проценти толкова по достоверно е проучването!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.