Изоставане: цената на пандемията, която плащат учениците
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Изоставане: цената на пандемията, която плащат учениците

Изоставане: цената на пандемията, която плащат учениците

Как онлайн обучението увеличава неравенствата между децата и какви дългосрочни ефекти ще има върху образованието

7211 прочитания

Затварянето на училищата уж e най-крайната и нежелана от правителствата мярка, но се наложи твърде често за последната година. А българските ученици от 5-и до 12-и клас платиха най-високата цена.

Какви са дългосрочните ефекти върху образованието и децата в училище вследствие на пандемията - това е темата на новия епизод на седмичния подкаст "Гласът на Капитал". Образователният репортер Деян Димитров разказва как изваждането на учениците от нормалната учебна среда и затварянето им пред екрани действа като увеличителна лупа за дефектите в българската образователна система. Увеличава неравенствата между учениците и резултатите са демотивирани ученици, стресирани родители, които жонглират между работата и надзираването на учебния процес, и изнервени учители, които се чудят как да ангажират децата да учат по този начин.

В епизода ще чуете още защо виртуалните класни стаи и дефицитите, които в момента се трупат в ученето, ще имат неминуеми проявления и в бъдещето на децата, и в икономиката.

"Гласът на Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсим мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.

Ако този епизод ви хареса и искате да слушате новите епизоди веднага щом излязат, абонирайте се за "Гласът на "Капитал" в Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify. Може да следите подкаста и като добавите този RSS Feed във вашата програма за подкасти.

Обратна връзка за "Гласът на "Капитал" можете да ни изпращате на [email protected] или в познатите ви профили на "Капитал" във Facebook и Twitter.

Затварянето на училищата уж e най-крайната и нежелана от правителствата мярка, но се наложи твърде често за последната година. А българските ученици от 5-и до 12-и клас платиха най-високата цена.

Какви са дългосрочните ефекти върху образованието и децата в училище вследствие на пандемията - това е темата на новия епизод на седмичния подкаст "Гласът на Капитал". Образователният репортер Деян Димитров разказва как изваждането на учениците от нормалната учебна среда и затварянето им пред екрани действа като увеличителна лупа за дефектите в българската образователна система. Увеличава неравенствата между учениците и резултатите са демотивирани ученици, стресирани родители, които жонглират между работата и надзираването на учебния процес, и изнервени учители, които се чудят как да ангажират децата да учат по този начин.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.