Подкаст: Няма чипове, разбери

Shutterstock

Подкаст: Няма чипове, разбери

Разбитите вериги на доставки на полупроводници доведоха до проблеми в автоиндустрията, но и не само

4771 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Ако искате нова кола, ще чакате. Не защото светът се е върнал в плановата икономика, а защото е много вероятно от една нова, скъпа и лъскава кола да липсва чип за два, пет, десет или сто долара, без който да не може да се появи на пазара. Казано накратко - чипове няма, а автомобилният пазар е само едно от отраженията на този проблем, който се появи още в началото на миналата година.

Разбитите вериги на доставки заради COVID-19 (но и не само) в повечето сектори се възстановиха, но не и при чиповете, където освен всичко друго има и геополитически, природни и чисто капацитетни неволи. Кризата с чиповете е основната тема на тазседмичния епизод на подкаста "Гласът на Капитал", воден от Йоан Запрянов и с гост журналистът Константин Николов.

В него ще чуете как се зароди проблемът, как прерасна в глобален, кои продукти и компании засяга, както и кога би могло да се очаква разрешението му.

"Гласът на Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсим мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.

Ако този епизод ви хареса и искате да слушате новите епизоди веднага щом излязат, абонирайте се за "Гласът на "Капитал" в Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify. Може да следите подкаста и като добавите този RSS Feed във вашата програма за подкасти.

Обратна връзка за "Гласът на "Капитал" можете да ни изпращате на [email protected] или в познатите ви профили на "Капитал" във Facebook и Twitter.

Ако искате нова кола, ще чакате. Не защото светът се е върнал в плановата икономика, а защото е много вероятно от една нова, скъпа и лъскава кола да липсва чип за два, пет, десет или сто долара, без който да не може да се появи на пазара. Казано накратко - чипове няма, а автомобилният пазар е само едно от отраженията на този проблем, който се появи още в началото на миналата година.

Разбитите вериги на доставки заради COVID-19 (но и не само) в повечето сектори се възстановиха, но не и при чиповете, където освен всичко друго има и геополитически, природни и чисто капацитетни неволи. Кризата с чиповете е основната тема на тазседмичния епизод на подкаста "Гласът на Капитал", воден от Йоан Запрянов и с гост журналистът Константин Николов.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    ekim avatar :-|
    ekim

    Стигнах само до средата и бях потресен от огрлмния брой фактолигически грешки. Като се почне от слагането на равенство м/у пй полупроводници и чипове (чипът е съставен от милилни полупроводнци, той самият не може да бъде наречен полупроводник, но айде да речем, че това е мъгляво за неспвциалисти) и се стигне до там, че чиповете били прозвеждани в Китай. Не, чиповете се произвеждат масово в Тайван и недостигът няма нищо общо с икономическата война м/у САЩ и Китай.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Подкаст: Друго в хаоса

Подкаст: Друго в хаоса