Подкаст: Няма чипове, разбери
Разбитите вериги на доставки на полупроводници доведоха до проблеми в автоиндустрията, но и не само
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Ако искате нова кола, ще чакате. Не защото светът се е върнал в плановата икономика, а защото е много вероятно от една нова, скъпа и лъскава кола да липсва чип за два, пет, десет или сто долара, без който да не може да се появи на пазара. Казано накратко - чипове няма, а автомобилният пазар е само едно от отраженията на този проблем, който се появи още в началото на миналата година.
Разбитите вериги на доставки заради COVID-19 (но и не само) в повечето сектори се възстановиха, но не и при чиповете, където освен всичко друго има и геополитически, природни и чисто капацитетни неволи. Кризата с чиповете е основната тема на тазседмичния епизод на подкаста "Гласът на Капитал", воден от Йоан Запрянов и с гост журналистът Константин Николов.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Стигнах само до средата и бях потресен от огрлмния брой фактолигически грешки. Като се почне от слагането на равенство м/у пй полупроводници и чипове (чипът е съставен от милилни полупроводнци, той самият не може да бъде наречен полупроводник, но айде да речем, че това е мъгляво за неспвциалисти) и се стигне до там, че чиповете били прозвеждани в Китай. Не, чиповете се произвеждат масово в Тайван и недостигът няма нищо общо с икономическата война м/у САЩ и Китай.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.