Подкаст: Няма чипове, разбери

Разбитите вериги на доставки на полупроводници доведоха до проблеми в автоиндустрията, но и не само

Ако искате нова кола, ще чакате. Не защото светът се е върнал в плановата икономика, а защото е много вероятно от една нова, скъпа и лъскава кола да липсва чип за два, пет, десет или сто долара, без който да не може да се появи на пазара. Казано накратко - чипове няма, а автомобилният пазар е само едно от отраженията на този проблем, който се появи още в началото на миналата година.

Разбитите вериги на доставки заради COVID-19 (но и не само) в повечето сектори се възстановиха, но не и при чиповете, където освен всичко друго има и геополитически, природни и чисто капацитетни неволи. Кризата с чиповете е основната тема на тазседмичния епизод на подкаста "Гласът на Капитал", воден от Йоан Запрянов и с гост журналистът Константин Николов.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ekim avatar :-|
    ekim
    • + 1

    Стигнах само до средата и бях потресен от огрлмния брой фактолигически грешки. Като се почне от слагането на равенство м/у пй полупроводници и чипове (чипът е съставен от милилни полупроводнци, той самият не може да бъде наречен полупроводник, но айде да речем, че това е мъгляво за неспвциалисти) и се стигне до там, че чиповете били прозвеждани в Китай. Не, чиповете се произвеждат масово в Тайван и недостигът няма нищо общо с икономическата война м/у САЩ и Китай.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал