Подкаст: Дълбоката държава, или как Варненското езеро глътна 230 млн. лв.

Подкаст: Дълбоката държава, или как Варненското езеро глътна 230 млн. лв.

Издълбаването на канала е възложено през странни инхаус поръчки, а сумата тайно пораства от 220 на 393 млн. лв.

Анина Сантова
10468 прочитания

В каналите на Варненското езеро плуват три кораба, които имат интересна мисия. Те копаят дъното на канала, за да може той да се отвори за по-големи товари.

На пръв поглед това е добра новина за компаниите, които от години настояват за подобни действия. Погледнато отвътре обаче, прилича твърде много на порочния модел "Автомагистрали", по който се изсипват стотици милиони левове от държавния бюджет, без да е ясно на кого се дават и за какво.

Връзката започва с държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура", минава през местни фирми, свързани с братята Домусчиеви, има общо с почетния председател на ДПС Ахмед Доган и приключва някъде в Калининград. Първоначалният проект за издълбаването на каналите е на стойност 220 млн. лв., но после тайно пораства до близо 393 млн. лв. Дори и най-щедрата сметка показва, че тази сума е раздута с 230 млн. лв.

А цялата информация се крие упорито от всички нива в държавата.

Затова в този епизод на "Гласът на Капитал" говорим с журналиста Спас Спасов, който направи разследване по темата на база документи, предоставени му по закона за достъп до информация и по данни, изнесени от служебния министър на финансите Асен Василев. В епизода ще чуете:

  • как държавата бърза да финансира проекта, след като почетният председател на ДПС придобива мажоритарен дял в ТЕЦ "Варна"
  • защо дейностите са възложени на държавната "Транспортно строителство и възстановяване" и как тя го пренасочва към консорциуми, свързани с братята Домусчиеви
  • каква е връзката с руската "Гидрострой", която се оказва собственик на корабите
  • как от държавния бюджет изчезват близо 230 млн. лв.

"Гласът на Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсим мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.

Ако този епизод ви хареса и искате да слушате новите епизоди веднага щом излязат, абонирайте се за "Гласът на "Капитал" в Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify. Може да следите подкаста и като добавите този RSS Feed във вашата програма за подкасти.

Обратна връзка за "Гласът на "Капитал" можете да ни изпращате на [email protected] или в познатите ви профили на "Капитал" във Facebook и Twitter.

В каналите на Варненското езеро плуват три кораба, които имат интересна мисия. Те копаят дъното на канала, за да може той да се отвори за по-големи товари.

На пръв поглед това е добра новина за компаниите, които от години настояват за подобни действия. Погледнато отвътре обаче, прилича твърде много на порочния модел "Автомагистрали", по който се изсипват стотици милиони левове от държавния бюджет, без да е ясно на кого се дават и за какво.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход