Подкаст: Има ли смисъл от изборните кампании

Разговор за билбордите, посланията и безкрайната кампания в интернет с Даниел Киряков

Даниел Киряков, съосновател на Центъра за анализи и кризисни комуникации
Даниел Киряков, съосновател на Центъра за анализи и кризисни комуникации
Даниел Киряков, съосновател на Центъра за анализи и кризисни комуникации    ©  Надежда Чипева
Даниел Киряков, съосновател на Центъра за анализи и кризисни комуникации    ©  Надежда Чипева

Когато на 2 октомври започне поредната предизборна кампания, единствената разлика, изглежда, ще бъде в билбордовете, от които успокоително, назидателно, уверено или страховито ще гледат уголемени познатите лица от телевизионния екран. Но след пет кампании в рамките на година и половина те изглеждат по-скоро безсмислени, а посланията са по-скоро "не гласувайте за другите", отколкото "гласувайте за нас".

Причината не е, че кампаниите са безсмислени сами по себе си, а защото в случая на България те никога не свършват. Политическата криза, заради която гласоподавателите отиват до машините за пореден път, не изглежда да върви към разрешение. От друга страна, нерегулираната кампания в интернет позволява неограничено ефирно време за политиците, а реториката само се изостря. Борбата вече не е само между партиите - борбата е между техните привърженици, които може да намаляват, но по правило остават най-радикалните от тях.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Когато на 2 октомври започне поредната предизборна кампания, единствената разлика, изглежда, ще бъде в билбордовете, от които успокоително, назидателно, уверено или страховито ще гледат уголемени познатите лица от телевизионния екран. Но след пет кампании в рамките на година и половина те изглеждат по-скоро безсмислени, а посланията са по-скоро "не гласувайте за другите", отколкото "гласувайте за нас".

Причината не е, че кампаниите са безсмислени сами по себе си, а защото в случая на България те никога не свършват. Политическата криза, заради която гласоподавателите отиват до машините за пореден път, не изглежда да върви към разрешение. От друга страна, нерегулираната кампания в интернет позволява неограничено ефирно време за политиците, а реториката само се изостря. Борбата вече не е само между партиите - борбата е между техните привърженици, които може да намаляват, но по правило остават най-радикалните от тях.

Тазседмичният брой на "Гласът на Капитал" с водещ Йоан Запрянов и гост съоснователя на Центъра за анализи и кризисни комуникации Даниел Киряков обръща внимание на темите доколко има смисъл от конвенционалните кампании, как интернет повлия на политическия и обществения дебат и защо се прекрачват неписани етични и политически правила.

Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсим мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.

Ако този епизод ви хареса и искате да слушате новите епизоди веднага щом излязат, абонирайте се за "Гласът на "Капитал" в Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify. Може да следите подкаста и като добавите този RSS Feed във вашата програма за подкасти.

Обратна връзка за "Гласът на "Капитал" можете да ни изпращате на [email protected] или в познатите ви профили на "Капитал" във Facebook и Twitter.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал