Подкаст: Държавата с най-бавните граници в ЕС

Едновременният ръст на товарния, туристическия и транзитния трафик препълни граничните пунктове. Без влизане в Шенген и нова инфраструктура проблемът е нерешим

От месеци сериозен проблем са тапите на "Дунав мост" в Русе
От месеци сериозен проблем са тапите на "Дунав мост" в Русе
От месеци сериозен проблем са тапите на "Дунав мост" в Русе    ©  Цветелина Белутова
От месеци сериозен проблем са тапите на "Дунав мост" в Русе    ©  Цветелина Белутова

"На българска граница камионите чакат най-дълго в цяла Европа." Това казват в интервю за "Капитал" от спедиторската "Гопет транс". Репликата обобщава положението, до което се докара България, след като не се подготви адекватно за натоварването, увеличило се драстично през последните години. А то е лесно видимо, ако се гледат статистиките.

В този епизод на "Гласът на Капитал" разказваме темата на броя от тази седмица: обясняваме защо се стигна до тук, какво показват данните, какви са препятствията, както и решенията, които, уви, могат да се случат трудно и бавно. С журналиста Антон Чепилски отидохме на място, за да се запознаем с двете най-проблемни тапи: на двата моста на Дунав при Русе и Видин, и да разберем какво се случва по българско-румънската граница, която е една от най-натоварените.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

"На българска граница камионите чакат най-дълго в цяла Европа." Това казват в интервю за "Капитал" от спедиторската "Гопет транс". Репликата обобщава положението, до което се докара България, след като не се подготви адекватно за натоварването, увеличило се драстично през последните години. А то е лесно видимо, ако се гледат статистиките.

В този епизод на "Гласът на Капитал" разказваме темата на броя от тази седмица: обясняваме защо се стигна до тук, какво показват данните, какви са препятствията, както и решенията, които, уви, могат да се случат трудно и бавно. С журналиста Антон Чепилски отидохме на място, за да се запознаем с двете най-проблемни тапи: на двата моста на Дунав при Русе и Видин, и да разберем какво се случва по българско-румънската граница, която е една от най-натоварените.

В епизода ще чуете още:

  • Причините основните гранични пунктове в държавата да са все така задръстени
  • Как това пречи на всички нас - пътуващи, работещи, на бизнеса, както и на фирмите превозвачи?
  • Какви са решенията в националните стратегии и според бизнеса?
  • За идеята на община Русе да изгражда буферен паркинг и защо процедурата буди подозрения за аналогия с Капитан Андреево?
  • Какво влияние оказват ковид пандемията, кризата с веригите за доставки и войната в Украйна
  • Кои са най-бързите решения и първите стъпки?

Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсим мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.

Ако този епизод ви хареса и искате да слушате новите епизоди веднага щом излязат, абонирайте се за "Гласът на "Капитал" в Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify. Може да следите подкаста и като добавите този RSS Feed във вашата програма за подкасти.

Обратна връзка за "Гласът на "Капитал" може да ни изпращате на [email protected] или в познатите ви профили на "Капитал" във Facebook и Twitter.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bfz40385564 avatar :-|
    bfz40385564

    Че положението по границите (говоря за западната граница, от която имам лични наблюдения) е отчайващо, това е напълно вярно. Живял съм почти 8 години в Сърбия и съм пътувал поне веднъж месечно. Използва се инфраструктура, която е отпреди 30-40 години миниум и изобщо не е в състояние да поеме тези залпови товари - начало и край на летни отпуски и новогодишния период.
    Да се говори, че сме най-бавните е леееко пресилено. Чакал съм 5,5 часа с лек автомобил на Унгарско-Сръбската граница, и над 4 часа на Македонско-Гръцката така че да не драматизираме.
    Трябва да се изгради информационна система, която да информира пътуващите за действителнито забавяне на ГКПП-тата и тогава те ще могат да си избират сами заобиколни малшрути, за да си улеснят пътуването.
    Е, трябва да се направят и още доста други неща но това все пак е коментар, не доклад по въпроса :-)

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал