Подкаст: Има ли свобода в социалните мрежи

Новият собственик на Twitter Илън Мъск има за цел да върне свободата на словото в платформата

Две седмици след като най-богатият човек в света Илън Мъск придоби Twitter с цел свободата на словото да възтържествува в социалната мрежа, се повдига въпросът възможно ли е изобщо това и искат ли го хората.

По пътя към превръщането на Twitter в т.нар. суперплатформа Мъск уволни мениджърския състав на компанията и половината от общо 7000 служители. Сред бързите промени беше и въвеждането на абонамент от 8 долара на месец за притежаването на синя отметка за автентичност на профила. Всичко това създаде полемика сред потребителите за това какво е бъдещето на социалната мрежа и искат ли да бъдат част от него.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Две седмици след като най-богатият човек в света Илън Мъск придоби Twitter с цел свободата на словото да възтържествува в социалната мрежа, се повдига въпросът възможно ли е изобщо това и искат ли го хората.

По пътя към превръщането на Twitter в т.нар. суперплатформа Мъск уволни мениджърския състав на компанията и половината от общо 7000 служители. Сред бързите промени беше и въвеждането на абонамент от 8 долара на месец за притежаването на синя отметка за автентичност на профила. Всичко това създаде полемика сред потребителите за това какво е бъдещето на социалната мрежа и искат ли да бъдат част от него.

Но извън актуалните новини социалните мрежи пораждат въпроси още от самото си създаване - възможен ли е например цивилизован дебат сред милиарди потребители? Или правила, с които всички да са съгласни?

В тазседмичния подкаст журналистите Сирма Пенкова и Йоан Запрянов говорят повече за потребителския аспект на социалните мрежи, отколкото за бизнеса зад тях. В него ще чуете още:

  • Защо успехът на платформи като Facebook, Instagram и Twitter да привлекат милиарди потребители се превърна и в техен провал?
  • Възможна ли е модерация на съдържанието?
  • Кой има полза от поляризирането на аудиторията?

Повече за промените в Twitter, какво се върти в главата на Илън Мъск и недоволството на потребителите може да прочетете в темата на "Капитал".

"Гласът на Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсим мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.

Ако този епизод ви хареса и искате да слушате новите епизоди веднага щом излязат, абонирайте се за "Гласът на Капитал" в Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify. Може да следите подкаста и като добавите този RSS Feed във вашата програма за подкасти.

Обратна връзка за "Гласът на Капитал" можете да ни изпращате на [email protected] или в познатите ви профили на "Капитал" във Facebook и Twitter.