Подкаст: Смисълът от политическото говорене в предизборните кампании
Разговаряме с Радослав Бимбалов, комуникационен специалист и съосновател на агенцията The Smarts


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Политическите партии разполагаха с един месец преди изборите, за да убедят българите да гласуват за тях. В този период те използваха всички възможни комуникационни канали и похарчиха общо 2.4 млн. лв. за реклама в медиите или повече от два пъти по-малко в сравнение с изборите през октомври 2022 г., според мониторинга на Института за развитие на публичната среда от страницата "Отворен парламент". Въпреки разликата в инвестираните средства резултатите от гласуването не бяха много по-различни.
В рамките на кампаниите си пък нито една партия не успя да се отличи в морето от еднотипни билбордове и лишени от смисъл и стойност дебати в медиите. Липсата на смелост и творчество в кампаниите доведе и до най-високото ниво на протестен вот с действителни гласове на парламентарни избори от създаването на полето "Не подкрепям никого" в бюлетините - общо 108 842 души, които в неделния ден са отишли до избирателните секции, но не са дали гласа си за никого. Ако беше вот за политическа сила, той щеше да ѝ отреди шесто място с група от 11 депутати.

Гласът на Капитал
Още подкасти
„Гласът на Капитал“ е седмичен подкаст, в който журналистите разказват най-важната история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ.
Политическите партии разполагаха с един месец преди изборите, за да убедят българите да гласуват за тях. В този период те използваха всички възможни комуникационни канали и похарчиха общо 2.4 млн. лв. за реклама в медиите или повече от два пъти по-малко в сравнение с изборите през октомври 2022 г., според мониторинга на Института за развитие на публичната среда от страницата "Отворен парламент". Въпреки разликата в инвестираните средства резултатите от гласуването не бяха много по-различни.
В рамките на кампаниите си пък нито една партия не успя да се отличи в морето от еднотипни билбордове и лишени от смисъл и стойност дебати в медиите. Липсата на смелост и творчество в кампаниите доведе и до най-високото ниво на протестен вот с действителни гласове на парламентарни избори от създаването на полето "Не подкрепям никого" в бюлетините - общо 108 842 души, които в неделния ден са отишли до избирателните секции, но не са дали гласа си за никого. Ако беше вот за политическа сила, той щеше да ѝ отреди шесто място с група от 11 депутати.

От другата страна са близо 60% от българите, които имат право да гласуват, но не са го направили. Въпреки ниската избирателна активност, и при тези избори, липсваше кампания, която да мотивира гласуването.
В този епизод на "Гласът на Капитал" разговаряме със съоснователя на комуникационната агенция The Smarts Радослав Бимбалов за предизборните кампании на партиите, резултатите от тях и имаха ли комуникационна стратегия кандидатите.
Ще чуете още и:
- Какво могат да постигнат за един месец партиите и към коя аудитория трябва да насочат посланията си?
- Защо липсват комуникационни специалисти, които да консултират политиците?
- Каква е ролята на медиите в предизборните кампании?
2 коментара
Ако ПП-ДБ обещаят да направят данъчна реформа - ще имат над 180 депутата:
(1) пари за всяко непълнолетно дете от 30 лв./ден (15 €/ден)=(900 лв./месец),
(2) такса за лице и фирма с недвижими имоти над 300’000 лв. (над 150’000 €),
(3) минимален брутен доход/заплата от 80 лв./ден (5 €/час)=(1’800 лв./месец),
(4) необлагаем брутен доход/заплата до 80 лв./ден (5 €/час)=(1’800 лв./месец),
(5) прогресивни данъци за доходи/печалби/дивиденти/ренти (ставка до 50 %)
българските политици или не могат или не искат да разберат - че над 4 милиона избиратели искат - социална икономическа доктрина - данъчна реформа (населението не глупаво и разбира какъв е генезиса за беднотията)...
Не може да се говори - "няма да пипаме данъците",
и да се обещава - "нормален европейски живот",
когато:
трябва да се обещаят - "конкретни социални данъци"
за да се постигне - "нормалния европейски живот"...
Урок за "ПП-ДБ", как се печелят избори в европейска държава, от новият черногорски президент Милатович и Спаич, които обещаха конкретни социални стъпки, а именно:
1.) - въвеждане на необлагаем минимум за заплата до 700 евро,
2.) - прогресивна ставка за данък доход на физически лица и данък печалба на предприятия.
3.) - премахване на вноските на работодателите за задължително здравно осигуряване,
Новият черногорски президент Милатович и Спаич представиха на обществеността програмата "Европа сега", която предполага пакет от реформаторски закони с цел подобряване на стандарта на гражданите на ЧЕРНА ГОРА и повишаване на минималната заплата от 250 на 450 евро.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.