Подкаст: Маркетинговият и обществен ефект от "Барби"
Разговаряме с Боби Петров от All Channels за манията около филма и дълбочината на сюжета


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Гласът на Капитал
Още подкасти
„Гласът на Капитал“ е седмичен подкаст, в който журналистите разказват най-важната история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ.
Още от самото начало филмът "Барби" е замислен като брилянтен маркетингов продукт. От откритото разказване на историята зад емблематичната кукла на производителя Mattel, през избора на Грета Гъруиг за режисьор, до засягането на редица обществени теми и въвличането на множество брандове в комуникацията. Дори прецедентът филм на жена режисьор да надхвърли 1 млрд. долара в боксофиса, отива именно на "Барби" и също е резултат, а и продължение, на маркетинг усилията зад продукцията.
В извънредния епизод на подкаста "Гласът на Капитал" си говорим с творческия и стратегически директор на All Channels Боян (Боби) Петров за дългосрочната стратегия на "Барби" и манията, която завладя дори и България. Кампанията започна повече от година преди премиерата на филма, като поетапно към нея се включиха над 100 компании, с които Mattel беше сключил партньорства. Ако в началото популяризирането на филма за тях беше просто изпълнение на договора, впоследствие се превърна в силно маркетингово оръжие и за самите партньори. Неслучайно отвъд партньорствата множество брандове инициираха самостоятелни рекламни активации в опит да попият от славата на "Барби".
Успехът на филма до голяма степен се дължи и на доверието между екипа на продукцията и производителя Mattel, които повдигат откровен разговор за нагласите към куклата. Подобен тип партньорство и резултатът от него могат да послужат за пример в работата между агенции и рекламодатели.
В този епизод обаче не говорим само за маркетинг, а и за ефекта на филма върху обществото. Той показа, че има силата да обединява, а не да разделя, и да отведе разговора за равенството между половете на по-високо ниво.
В подкаста ще чуете още за:
- Правенето на реалистична, а не идеалистична реклама.
- Филмите като нов маркетингов инструмент за тези, които могат да си го позволят.
- Новият образ на жената.
4 коментара
Този филм стана наистина популярен. Особено интересни са два лагера;
1. Отричат го заради прекалената пропаганда на тема феминизъм и цялата история с лошия "патриархат" и идеята за тъпчене на мъжете като вид същества без свобода и друго право освен да слугуват на Барби в идеалния Барби свят.
2. Определят го като брилянтна сатира на крайния феминизъм, в която в опита да се наложи идеята за женско господство дотолкова всичко е о...но, че накрая Кен става герой за публиката и филмът се превръща в тотално осмиване на модерния феминизъм.
За съжаление това не е грам филм за деца, освен ако човек не иска мозъците им да бъдат промивани.
До коментар [#1] от "атанас":
За мен просто е розова боза. Не може да ми повлияе в никаква посока, който иска, да го гледа...
https://moto-x3m.io/
Необходимостта да се разшири обхватът на лицата, търсещи защита по реда на Закона за защита от домашното насилие (ЗЗДН), бе поставена за разглеждане още в работната група в Министерството на правосъдието.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.