Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Гласът на Капитал
Още подкасти
„Гласът на Капитал“ е седмичен подкаст, в който журналистите разказват най-важната история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ.
Колко често чувате словосъчетанието "днешната младеж"? И още по-важното - колко често чувате това словосъчетание в позитивен контекст? Обобщенията за новите поколения не са нищо ново. По-възрастните винаги смятат, че младите са разглезени и нищо не знаят, макар парадоксално да има и една голяма част от всяко общество, която чака следващото поколение да донесе със себе си светлото бъдеще.
През последните 20 години израсна едно поколение, което няма общо с предишните. Не заради друго, а защото е израснало с интернет и всичко съпътстващо този фактор: безкрайния поток от информация, постоянната комуникация и нуждата всичко да бъде споделено.
Поколението Z, както се наричат родените след 1997 г., макар тези граници да са силно условни, израсна в България почти незабелязано. Именно това поколение е темата на броя на тазседмичния "Капитал" и на този брой на "Гласът на Капитал" с водещ Йоан Запрянов и гост Сирма Пенкова. Показателно е, че идеята за тази тема се роди след обезобразяването на 18-годишно момиче от Стара Загора, когато при разговорите с много психолози цялото поколение бе наречено неколкократно "изгубено" или "провалено". Тези думи са силни и породиха дебат в самата редакция на "Капитал", където има немалко хора, които са родени или след въпросната 1997 г., или близо до нея.
2 коментара
Всички поколения са изгубени.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.