Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 юли 1994, 12:21, 12206 прочитания

Основни норми за разход на горива на леки и товарни автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Забележка: 1. Равнинен терен - когато най-високата скоростна предавка на автомобила може да се ползва над 50% от цялата дължина на пътя. 2. Хълмист терен - когато най-високата скоростна предавка на автомобила може да се ползва от 25 до 50% от цялата дължина на пътя. 3. Планински терен - когато най-високата скоростна предавка на автомобила може да се ползва до 25% от цялата дължина на пътя. 4. Тежки условия на движение - при работа на автомобилите на строителни обекти, геологопроучвателни райони, кариери, разкривки, мини, открити рудници, блокове на селското стопанство, терени без пътища и горски обекти.

Увеличаване

Те се определят въз основа на НАРЕДБА №3 от 25 септември 1989 година за нормиране разхода на горива и смазочни материали на автомобилите и мотоциклетите.

С нея се урежда нормирането на разхода на горива и смазочни материали на всички автомобили, използвани от стопанските субекти.

Норменият разход на гориво по смисъла на тази наредба е пределна величина, определяща се от изминатия пробег и експлоатационните условия на работа на автомобилите и мотоциклетите.

Норменият разход на гориво на 100 км пробег се образува от основна норма и допълнителни корекции за специфични експлоатационни условия на работа в някои от следните случаи (дадени са най-често срещаните):

- при характерни пътни условия извън населеното място съгласно приложение, което публикуваме в таблица 2;



- интензивност на движението - движение в чертите на населените места без транзитно преминаване (когато не се извършват товаро-разтоварни работи):

а) до 50 000 жители - увеличение до 3%;

б) от 50 000 до 100 000 жители - увеличение до 5%;

в) от 100 000 до 500 000 жители - увеличение до 15%;

г) за гр. София - увеличение до 25%;

- движение на автомобили с чести спирания (зареждане на търговски обекти, събиране на пощата от пощенски кутии, извършване на инкасирания, обслужване на сервизи и др.) - увеличение до 10%;

- товарни автомобили с товароносимост над 1.5 т (вкл. и тези с повишена проходимост) и автовлекачи, когато изминават над 65 на сто от пробега си с претеглен товар, с маса над 85 на сто от пълната товароносимост на автомобила - увеличение до 20%;

- нови автомобили, пуснати в първоначална експлоатация, и за автомобили, излезли от основен ремонт, както и за автомобили, на които се монтират двигатели, излезли от основен ремонт, през първите 2000 км - увеличение до 5%;

- автомобили след втори основен ремонт - увеличение до 10%;

- зимен период - увеличение до 5%;

- автомобили (без леките), работещи постоянно на къси превозни разстояния на обекти (до 2 км) - увеличение до 10%;

- автомобили, използвани постоянно за технологичен транспорт на територията на предприятието и вътре в цехове, складове и др. - увеличение до 20%;

- автомобили, работещи постоянно по пътища и райони в планински местности, по-високи от 1500 м над морското равнище - увеличение до 20%;

- автомобили на Спешна републиканска консултация при движение извън населено място за оказване на медицинска помощ - увеличение до 15%;

При необходимост от ползване едновременно на няколко коригиращи фактора процентът на изменението се определя като сума или разлика на корекциите, определени за съответните условия на експлоатация.

При превози по пътища или пътни участъци с различни корекции се прилага средно определената за цялото превозно разстояние.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Гинка Върбакова: Осъзнаваме обществената значимост на бизнеса, който ще придобием 5 Гинка Върбакова: Осъзнаваме обществената значимост на бизнеса, който ще придобием

Договорът за покупката на ЧЕЗ вече е факт

23 фев 2018, 4856 прочитания

Подарък от НАП: 120 млн. лв. разходи за бизнеса 6 Подарък от НАП: 120 млн. лв. разходи за бизнеса

Над половината от общо 442 хил. касови апарати скоро ще са за боклука. Останалите трябва да се ъпдейтнат. Сметката е 120 млн. лв., а ефектът - спорен

23 фев 2018, 3540 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика и икономика" Затваряне
Пъзелът не е разпилян толкова, колкото си мисли Луканов

Иван Костов за провинциалните банкови скандали, участието на БСП и слабия контрол върху банките

Подарък от НАП: 120 млн. лв. разходи за бизнеса

Над половината от общо 442 хил. касови апарати скоро ще са за боклука. Останалите трябва да се ъпдейтнат. Сметката е 120 млн. лв., а ефектът - спорен

Щастливата история на Елена фон Месинг

Или как Комисията за отнемане на незаконно имущество и Пламен Георгиев се опитаха да подарят 23 млн. лв. на руската мафия

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Лъчезар Бояджиев is present

Можем ли да вярваме в нещо днес и познаваме ли истински средата си? Художникът подсказва отговорите с две изложби

Парма култура

Градът на Бертолучи и пармезана крие много изненади

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 24.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 24.02.2018 Прочетете