СО МАТ създава четири дъщерни дружества
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

СО МАТ създава четири дъщерни дружества

1000 камиона на лизинг получава СО МАТ от "Мерцедес Бенц"

СО МАТ създава четири дъщерни дружества

12219 прочитания

1000 камиона на лизинг получава СО МАТ от "Мерцедес Бенц"


СО МАТ ще трансформира четири от досегашните си клонове - "Хаджи Димитър", Русе, Пазарджик и Драгоман, в самостоятелни фирми, които ще бъдат регистрирани като дружества с ограничена отговорност до края на септември. Участието на германската спедиторска фирма "Вили Бец", която преди около година купи 55% от държавния превозвач, ще е също 55% във всяко дружество. Останалите 45% от дяловете ще бъдат собственост на държавата, представлявана от транспортното министерство.

"Предложението за отделяне на четирите досегашни дружества в самостоятелни фирми е част от бизнеспрограма на мажоритарния собственик на СО МАТ, представена на общото събрание на акционерите", заяви зам.-министърът на транспорта Харалан Хараланов. Общата идея при създаване на дружествата е да се запази схемата на акционерните участия в СО МАТ - 55% "Вили Бец" и 45% държавно участие. В резултат на преструктурирането персоналът на превозвача, който наброява почти 6000 души, трябва да бъде намален с 15%, което означава освобождаване на около 900 души, твърди г-н Хараланов. Поради статута си на свързани фирми новите дружества ще обявяват различни тарифи за услугите си към СО МАТ и за останалите си клиенти.

СО МАТ приключи миналата година със загуба от 560 млн. лв. поради лошите финансови резултати от 1993 г., които не можеха само частично да бъдат компенсирани след приватизацията на дружеството и въвеждането на нова схема на управление, твърдят от МТ. Според разчетите за първите шест месеца на годината СО МАТ реализира печалба от 3.18 хил. долара, като се очаква до края на годината тя да надхвърли 2.8 млн. долара.

1000 камиона ще получи до края на 1996 г. СО МАТ по договор за лизинг с "Мерцедес Бенц". Половината от поръчката ще бъде изпълнена до края на тази година, като месечно ще се внасят по 100 камиона с единична стойност от около. 150 хил. долара. Според договора срещу всеки взет на лизинг камион "Мерцедес" са се съгласили да изкупуват от СО МАТ употребявани камиони, собственост на компанията. Предвижданията са, че инвестициите, които "Вили Бец" прави в СО МАТ, ще надхвърлят размера, определен в договора за продажба на контролния пакет на превозвача. При сключване на сделката преди година немската фирма пое ангажимент да инвестира общо 48 млн. долара в СО МАТ за седемгодишен период.

(Капитал прес)

СО МАТ ще трансформира четири от досегашните си клонове - "Хаджи Димитър", Русе, Пазарджик и Драгоман, в самостоятелни фирми, които ще бъдат регистрирани като дружества с ограничена отговорност до края на септември. Участието на германската спедиторска фирма "Вили Бец", която преди около година купи 55% от държавния превозвач, ще е също 55% във всяко дружество. Останалите 45% от дяловете ще бъдат собственост на държавата, представлявана от транспортното министерство.

"Предложението за отделяне на четирите досегашни дружества в самостоятелни фирми е част от бизнеспрограма на мажоритарния собственик на СО МАТ, представена на общото събрание на акционерите", заяви зам.-министърът на транспорта Харалан Хараланов. Общата идея при създаване на дружествата е да се запази схемата на акционерните участия в СО МАТ - 55% "Вили Бец" и 45% държавно участие. В резултат на преструктурирането персоналът на превозвача, който наброява почти 6000 души, трябва да бъде намален с 15%, което означава освобождаване на около 900 души, твърди г-н Хараланов. Поради статута си на свързани фирми новите дружества ще обявяват различни тарифи за услугите си към СО МАТ и за останалите си клиенти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK