Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
СО МАТ ще трансформира четири от досегашните си клонове - "Хаджи Димитър", Русе, Пазарджик и Драгоман, в самостоятелни фирми, които ще бъдат регистрирани като дружества с ограничена отговорност до края на септември. Участието на германската спедиторска фирма "Вили Бец", която преди около година купи 55% от държавния превозвач, ще е също 55% във всяко дружество. Останалите 45% от дяловете ще бъдат собственост на държавата, представлявана от транспортното министерство.
"Предложението за отделяне на четирите досегашни дружества в самостоятелни фирми е част от бизнеспрограма на мажоритарния собственик на СО МАТ, представена на общото събрание на акционерите", заяви зам.-министърът на транспорта Харалан Хараланов. Общата идея при създаване на дружествата е да се запази схемата на акционерните участия в СО МАТ - 55% "Вили Бец" и 45% държавно участие. В резултат на преструктурирането персоналът на превозвача, който наброява почти 6000 души, трябва да бъде намален с 15%, което означава освобождаване на около 900 души, твърди г-н Хараланов. Поради статута си на свързани фирми новите дружества ще обявяват различни тарифи за услугите си към СО МАТ и за останалите си клиенти.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.