С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 авг 1995, 12:45, 10921 прочитания

СО МАТ създава четири дъщерни дружества

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
СО МАТ ще трансформира четири от досегашните си клонове - "Хаджи Димитър", Русе, Пазарджик и Драгоман, в самостоятелни фирми, които ще бъдат регистрирани като дружества с ограничена отговорност до края на септември. Участието на германската спедиторска фирма "Вили Бец", която преди около година купи 55% от държавния превозвач, ще е също 55% във всяко дружество. Останалите 45% от дяловете ще бъдат собственост на държавата, представлявана от транспортното министерство.

"Предложението за отделяне на четирите досегашни дружества в самостоятелни фирми е част от бизнеспрограма на мажоритарния собственик на СО МАТ, представена на общото събрание на акционерите", заяви зам.-министърът на транспорта Харалан Хараланов. Общата идея при създаване на дружествата е да се запази схемата на акционерните участия в СО МАТ - 55% "Вили Бец" и 45% държавно участие. В резултат на преструктурирането персоналът на превозвача, който наброява почти 6000 души, трябва да бъде намален с 15%, което означава освобождаване на около 900 души, твърди г-н Хараланов. Поради статута си на свързани фирми новите дружества ще обявяват различни тарифи за услугите си към СО МАТ и за останалите си клиенти.


СО МАТ приключи миналата година със загуба от 560 млн. лв. поради лошите финансови резултати от 1993 г., които не можеха само частично да бъдат компенсирани след приватизацията на дружеството и въвеждането на нова схема на управление, твърдят от МТ. Според разчетите за първите шест месеца на годината СО МАТ реализира печалба от 3.18 хил. долара, като се очаква до края на годината тя да надхвърли 2.8 млн. долара.

1000 камиона ще получи до края на 1996 г. СО МАТ по договор за лизинг с "Мерцедес Бенц". Половината от поръчката ще бъде изпълнена до края на тази година, като месечно ще се внасят по 100 камиона с единична стойност от около. 150 хил. долара. Според договора срещу всеки взет на лизинг камион "Мерцедес" са се съгласили да изкупуват от СО МАТ употребявани камиони, собственост на компанията. Предвижданията са, че инвестициите, които "Вили Бец" прави в СО МАТ, ще надхвърлят размера, определен в договора за продажба на контролния пакет на превозвача. При сключване на сделката преди година немската фирма пое ангажимент да инвестира общо 48 млн. долара в СО МАТ за седемгодишен период.

(Капитал прес)
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Съдът окончателно отказа регистрация на партията на Слави Трифонов 3 Съдът окончателно отказа регистрация на партията на Слави Трифонов

Шоуменът обяви, че ще създаде нова партия с име "Има такъв народ"

21 яну 2020, 1223 прочитания

ЕК: България няма да връща пари за вече построеното по магистрала "Струма" 2 ЕК: България няма да връща пари за вече построеното по магистрала "Струма"

Екологичните организации търсят обяснение защо проектът през Кресненското дефиле надвишава с много прогнозите на правителството

21 яну 2020, 1181 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "К1: Средата" Затваряне
ИФ "Тракия" продаде общински облигации за 110 млн. лв.

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10