"Родакар" шантажира властите със слаб проект
Британският автомобилостроител иска от нашето правителството това, което Тачър му отказа
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
"До края на май производството на "Маестро" ще спре и "Родакар" ще затвори врати", съобщи говорителят на българо-британското дружество Винсент Хамърсли. "Родакар" АД беше съвместно дружество на най-големия британски автомобилен концерн Роувър груп" (с 51%) и българската компания "ДАРУ", дистрибутор на BMW, "Ровър" и "Ланд Ровър", собственост на Тилев. Едноименният завод спря сглобяването на возилата още миналия месец. "Ровър" се оттегля от България поради "липса на подкрепа от страна на българското правителство и бюрократични затруднения", формулира представителят на британския концерн за България. Прокраднаха се обаче намеци, че "Ровър" ще ревизира решението си, ако правителството "даде ясни гаранции и уверения, че действително желае производството на българските автомобили "Ровър".
Мнозина свързват събитието с още пресните скандали между собственика на българските фирми Атанас Тилев и правителството. В този смисъл оттеглянето на "Ровър" седмица преди годишната среща на ЕБВР в София (към която са съсредоточени немалко надежди за привличане на чужди инвеститори) може да бъде тълкувано като "отмъщението на Тилев".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход