"Родакар" шантажира властите със слаб проект

Британският автомобилостроител иска от нашето правителството това, което Тачър му отказа

"До края на май производството на "Маестро" ще спре и "Родакар" ще затвори врати", съобщи говорителят на българо-британското дружество Винсент Хамърсли. "Родакар" АД беше съвместно дружество на най-големия британски автомобилен концерн Роувър груп" (с 51%) и българската компания "ДАРУ", дистрибутор на BMW, "Ровър" и "Ланд Ровър", собственост на Тилев. Едноименният завод спря сглобяването на возилата още миналия месец. "Ровър" се оттегля от България поради "липса на подкрепа от страна на българското правителство и бюрократични затруднения", формулира представителят на британския концерн за България. Прокраднаха се обаче намеци, че "Ровър" ще ревизира решението си, ако правителството "даде ясни гаранции и уверения, че действително желае производството на българските автомобили "Ровър".

Мнозина свързват събитието с още пресните скандали между собственика на българските фирми Атанас Тилев и правителството. В този смисъл оттеглянето на "Ровър" седмица преди годишната среща на ЕБВР в София (към която са съсредоточени немалко надежди за привличане на чужди инвеститори) може да бъде тълкувано като "отмъщението на Тилев".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал