Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 8 ное 2011, 8:56, 5461 прочитания

Държавата може да създаде нова жп компания на мястото на БДЖ

Транспортният министър Ивайло Московски смята, че без реформа железниците ще станат "второ Кремиковци"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Създаване на нова железопътна компания на мястото на БДЖ - това е тайният "план Б" на държавата, ако свръхзадлъжнялата "Български държавни железници" (БДЖ) фалира, съобщи транспортният министър Ивайло Московски в сутрешния блок на бТВ.

Според министъра при този сценарий новата компания ще започне на чисто, необременена със стари задължения. Тя ще разполага и с нови активи (влакове и вагони), защото сегашните активи на БДЖ ще отидат за удовлетворяване на кредиторите. "Не може да няма железници", обяви Ивайло Московски. Той повтори, че през 2014 г. страната ни ще може да разчита на помощ от европейските фондове за цялостно обновяване на железопътната инфрактрутура и влаковете. Условието е националният жп оператор да не е на загуба.


Министърът беше непреклонен, че държавата няма да се откаже от предприетите реформи в БДЖ, въпреки решението на синдикатите да обявят безсрочна стачка от 24 ноември. Московски няколко пъти заяви, че БДЖ е в технически фалит и само добрата воля на кредиторите я спасява от реално обявяване в несъстоятелност. По думите му железниците ще станат "второ Кремиковци", ако не се вземат спешните мерки, предложени от сегашното ръководство и одобрени от правителството

Те предвиждат съкращаване на около 2000 служители, закриване на 150 влака от дневно движещите се 585 влака и вдигане на цените на билетите средно с 9% за влаковете, субсидирани от държавата (от 1 януари 2012 г.) и с 15% за бизнес влаковете (от 1 декември 2011 г.). По този начин годишните разходи на БДЖ ще намалеят с 22-23 млн. лева. 

[[infographic:68]]

Анкета

Одобрявате ли уволненията на служители в БДЖ?

За да гласувате в анкетата, натиснете върху предпочитания от вас отговор.
// Kапитал
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

КВС очаква свиване на българската икономика с 10% КВС очаква свиване на българската икономика с 10%

Оптимистичният вариант е за спад само с 4%, а най-лошият – за 12%

1 апр 2020, 32 прочитания

Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи депутат с COVID-19 Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи депутат с COVID-19

И още: Бюджетът излезе на дефицит през март; Производствената активност в еврозоната е намаляла рязко през март

1 апр 2020, 270 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "К1: Средата" Затваряне
Пет сценария за Италия

Какво се задава след края на ерата "Берлускони"

Още от Капитал
Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10