По 600 хил. лв. на ден ще струва стачката в БДЖ
Автобусните компании ще спечелят от спиране на влаковете
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Загубите на БДЖ от национална стачка на железопътните служители ще са около 600 хил. лв. на ден и могат окончателно да закрият компанията. За това предупреди председателят на съвета на директорите на дружеството Владимир Владимиров в сутрешния блок на Българската национална телевизия.
Компаниите за автобусни превози пък може да се окажат най-големите печеливши от такава стачка, тъй като в момента автобуси се движат само по 60% от утвърдените разписания и то при натовареност от 35%. Това стана ясно от думите на Ивайло Константинов, който е председател на националното сдружение на автобусните превозвачи и собственик на компанията за превози "Юнион Ивкони".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
14 коментара
Стачен регистър - това е задължително условие за работодателя, но и за синдикатите. А иначе автомобилните превозвачи са тези, които очакват събитието, което ще им осигури работа. Социалната система има своите защитни баланси, но загубите са главно за икономиката.
А ако работят, колко ще са разходите, може би 800 000 лв?
Е как така ще има загуби, след като в предишна публикация пише:
a/2011/11/11/1202401_ako_bdj_si_otide_za_mig/
"За момента от ръководството на компанията се шегуват, че пътническите превози са толкова неефективни, че всеки ден стачка би понижил загубите с 142 хил. лв." http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgari
Съвсем ни взеха за маймуни.
До коментар [#3] от "krizkoz":
Маймунска държава, интересно е кой е Урко?
Държавата ни е смешна, но и българите нямаме достатъчно воля да променим това.
БДЖ, че е неефективно, неефективно е. Ако тия от ръководството да си седнат на задните части и да го направят по-ефективно. Защо, например, не мога да си купя билет през сайта им, а трябва да ходя на място и да се редя на опашка? Пероните да се оградят и достъп до тях да имат само хора със закупен билет.
Щом не са направени такива неща, съкращенията трябва да започнат от ръководството.
По стара народна традиция, българина ще преклони глава и ще заклейми стачката.
Е не може да се играят игрички с БДЖ до безкрай.... трябва да се вземат у ръце ...... играта на капитализъм приключи.....
До коментар [#7] от "Любомир Гаврилов":
Всеки нормален и уважаващ себе си òвек би я заклеймил !
Покрай цялата дандания обаче у хората остава впечатлението, че има една група (ГЕРБ), която иска реформа и една друга група, която не иска реформа (жепейците).
Нещата обаче са по-различни.
Министерството предлага механично да се спрат 1/4 от влаковете и да се съкратят 1/6 от работниците. Как това ще намали загубите не е ясно. Защото другите линии ще продължат да трупат загуби а хората ще се откажат от пътуване с железниците, щото няма да има редовни влакове.
Реформата трябва да се прави със закупуване на нова техника, влакове, закриване на губещи линии, продажба на излишни активи и земи. С това което се канят да направят тея, ще стане същото като при Балкан - просто ще изчезне! Гарантирано от ... мен!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.