По 600 хил. лв. на ден ще струва стачката в БДЖ

Автобусните компании ще спечелят от спиране на влаковете

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Загубите на БДЖ от национална стачка на железопътните служители ще са около 600 хил. лв. на ден и могат окончателно да закрият компанията. За това предупреди председателят на съвета на директорите на дружеството Владимир Владимиров в сутрешния блок на Българската национална телевизия.

Компаниите за автобусни превози пък може да се окажат най-големите печеливши от такава стачка, тъй като в момента автобуси се движат само по 60% от утвърдените разписания и то при натовареност от 35%. Това стана ясно от думите на Ивайло Константинов, който е председател на националното сдружение на автобусните превозвачи и собственик на компанията за превози "Юнион Ивкони".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cheta avatar :-|
    cheta
    • + 11

    Стачен регистър - това е задължително условие за работодателя, но и за синдикатите. А иначе автомобилните превозвачи са тези, които очакват събитието, което ще им осигури работа. Социалната система има своите защитни баланси, но загубите са главно за икономиката.

    Нередност?
  • 2
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • - 1
    • + 18

    А ако работят, колко ще са разходите, може би 800 000 лв?

    Нередност?
  • 3
    krizkoz avatar :-|
    krizkoz
    • - 1
    • + 17

    Е как така ще има загуби, след като в предишна публикация пише:

    "За момента от ръководството на компанията се шегуват, че пътническите превози са толкова неефективни, че всеки ден стачка би понижил загубите с 142 хил. лв." http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2011/11/11/1202401_ako_bdj_si_otide_za_mig/

    Съвсем ни взеха за маймуни.

    Нередност?
  • 4
    apoloniy avatar :-|
    Apolon ot Tiana
    • + 3

    До коментар [#3] от "krizkoz":

    Маймунска държава, интересно е кой е Урко?

    Нередност?
  • 5
    flamingo avatar :-|
    flamingo
    • - 1
    • + 5

    Държавата ни е смешна, но и българите нямаме достатъчно воля да променим това.

    Нередност?
  • 6
    gogich avatar :-|
    Гогич
    • - 2
    • + 10

    БДЖ, че е неефективно, неефективно е. Ако тия от ръководството да си седнат на задните части и да го направят по-ефективно. Защо, например, не мога да си купя билет през сайта им, а трябва да ходя на място и да се редя на опашка? Пероните да се оградят и достъп до тях да имат само хора със закупен билет.

    Щом не са направени такива неща, съкращенията трябва да започнат от ръководството.

    Нередност?
  • 7
    lubomirgavrilov avatar :-|
    Любо
    • - 8
    • + 3

    По стара народна традиция, българина ще преклони глава и ще заклейми стачката.

    Нередност?
  • 8
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 7

    Е не може да се играят игрички с БДЖ до безкрай.... трябва да се вземат у ръце ...... играта на капитализъм приключи.....

    Нередност?
  • 9
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 3
    • + 6

    До коментар [#7] от "Любомир Гаврилов":

    Всеки нормален и уважаващ себе си òвек би я заклеймил !

    Нередност?
  • 10
    wds23355772 avatar :-P
    wds23355772
    • - 6
    • + 6

    Покрай цялата дандания обаче у хората остава впечатлението, че има една група (ГЕРБ), която иска реформа и една друга група, която не иска реформа (жепейците).
    Нещата обаче са по-различни.
    Министерството предлага механично да се спрат 1/4 от влаковете и да се съкратят 1/6 от работниците. Как това ще намали загубите не е ясно. Защото другите линии ще продължат да трупат загуби а хората ще се откажат от пътуване с железниците, щото няма да има редовни влакове.

    Реформата трябва да се прави със закупуване на нова техника, влакове, закриване на губещи линии, продажба на излишни активи и земи. С това което се канят да направят тея, ще стане същото като при Балкан - просто ще изчезне! Гарантирано от ... мен!

    Нередност?
Нов коментар