София вдига цените за паркиране в "синя зона" от 1 септември

Кметът Йорданка Фандъкова вече подкрепя поскъпването

Новите по-високи цени за паркиране в "синя зона" ще влязат в сила от 1 септември.
Новите по-високи цени за паркиране в "синя зона" ще влязат в сила от 1 септември.
Новите по-високи цени за паркиране в "синя зона" ще влязат в сила от 1 септември.    ©  Цветелина Белутова
Новите по-високи цени за паркиране в "синя зона" ще влязат в сила от 1 септември.    ©  Цветелина Белутова

Колко ще струва паркирането в "синя зона" в София ще реши утре Столичният общински съвет. Каквато и да е цената обаче, тя няма да влезе в сила преди 1 септември, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова по БНТ. Тогава трябва да бъде отворен вторият лъч на метрото - от кв. "Надежда" до бул. "Черни връх".

С пускането на това трасе ще бъдат отворени и четири "буферни паркинга". Те са при метростанциите на булевардите "Цариградско шосе", "Ломско шосе", "Черни връх" и при Централна гара. Целта е гражданите да оставят колите си в тези буферни паркинги и да ползват метрото, за да влязат в центъра на София, обясни Фандъкова. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
38 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    schlupf avatar :-|
    Нищо лично
    • - 29
    • + 33

    Съвсем правилно - така ще се отсеят пикльовците, които ходят "на центъра" само да се мотаят и да пречат на другите, които имат наистина важна работа. Хиляда пъти предпочитам да намеря веднага паркоместо и да платя 2 лева, вместо да се лутам по уличките да търся да спра за левче.

    Знам, не е приятно да се плаща за паркинг, даже е отвратително, но е абсолютно задължителна мярка. Всички бели европейски градове са така, а в някои трябва д асе плаща и нощно време. В Копенхаген и Амстердам например съм се изръсвал по двайсетина евро, за да пренощува колата някъде около хотела.

    Гадно, ама няма как иначе.

    Нередност?
  • 2
    rumenvl avatar :-?
    rumenvl
    • - 5
    • + 19

    и какво ще прави допълнително общината с допълнителните приходи от паркинги винетки и глоби?

    1) ....
    2) ....
    ????

    Нередност?
  • 3
    mminchev avatar :-|
    Милен Минчев
    • - 4
    • + 13

    Няма лошо ,стига събраните средства да отиват по предназначение ,ама имам лееки съмнения .

    Нередност?
  • 4
    tougherty avatar :-|
    tougherty
    • - 5
    • + 43

    До коментар [#1] от "Delta Sigma":

    Айде по-лекичко малко. Центърът на София определено не е като центъра на Амстердам или Копенхаген. Най-вече защото там са създадени някакви условия за друг вид придвижване из града. Предполагам ти е направило впечатление какво е най-често използваното превозно средство в Амстердам. Я се опитай да го ползваш това в центъра на София. Наистина увеличаването на цените за синята зона е донякъде оправдано, но само донякъде. Най-вече защото парите от това увеличение няма да отидат за подобряването на инфраструктурата, а ще потънат незнайно къде. Някъде беше обявено, че годишно "Паркинги и гаражи" има 50 млн. лв. печалба. За 5 години с тези пари и евро съфинансиране можеше изцяло да бъде решен проблемът с паркирането в София. Можеха да бъдат изградени няколко големи подземни паркинга, общинска собственост, където паркирането да струва по 1 лв. на час, а идеалният център да бъде затворен за автомобили през деня. Площад Македония, Лъвов мост, НДК, Софийския университет, Стадиона, Баня Мадара, Сточна гара, НОИ, Орлов мост, Театър София. Ето ти ги местата за паркингите и София се отпушва. Но в такова начинание няма изгода за Столична община.

    Нередност?
  • 5
    inca avatar :-|
    inca
    • - 2
    • + 35

    Има квартали, които нямат и не се предвижда да имат метро. Каква е алтернативата за тях? По направлението бул. "България" - център единствено трамвай 7 обслужва всички квартали, като е препълнен още от Манастирски ливади и чакащите на следващите спирки не винаги имат шанс да се качат.

    Нередност?
  • 6
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди
    • - 8
    • + 16

    Идеята на увеличението на цената не е да се увеличат приходите, а да се намали трафика! При 2 лева на час паркинг и алтернатива метро, много хора ще се замислят дали си струва да влиза с кола в центъра!
    Ако трафика падне с 50% приходите ще са същите, но в центъра ще може да се живее нормално!

    Нередност?
  • 7
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди
    • - 5
    • + 14

    В доста държави освен по високи такси за паркиране в центъра има и такса за влизане в центъра с кола, което цели да пренасочи транзитния трафик! Ако трафика в центъра се намали със 70-80% и има алтернатива за публичен наем велосипеди както е в Париж, Барселона, Виена и т.н., София може също да стане един приятен за живеене европейски град!

    Нередност?
  • 8
    siolen avatar :-P
    siolen
    • - 2
    • + 9

    В крайна сметка цената ще расте, защото търсенето е голямо, а предлагането - малко. Защо обаче не се намират хора, които да направят частни паркинги в района - явно потенциалната печалба им се вижда малко.

    Нередност?
  • 9
    krok avatar :-|
    Aliz
    • - 4
    • + 13

    Ей не се налапахте...

    Нередност?
  • 10
    milena_82 avatar :-|
    milena_82
    • - 4
    • + 13

    Да ви приседне дано,само това знаете ,да увеличавате!

    Нередност?
Нов коментар