Дизелът поскъпва с две стотинки заради новия акциз
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дизелът поскъпва с две стотинки заради новия акциз

Не през данъците, а чрез повишаване на конкуренцията трябва да се понижат цените на горивата, твърдят експерти по данъчна политика.

Дизелът поскъпва с две стотинки заради новия акциз

По-високата ставка ще влезе в сила от 2013 г.

Стефан Антонов
5566 прочитания

Не през данъците, а чрез повишаване на конкуренцията трябва да се понижат цените на горивата, твърдят експерти по данъчна политика.

© Юлия Лазарова


Дизеловото гориво ще поскъпне с две стотинки на литър от началото на следващата година заради новия акциз, с който ще се облага потреблението му.

В момента дизеловото гориво се продава в бензиностанциите с акциз от 630 лв. за 1000 литра, като в цената на всеки литър са включени 63 ст акциз и 20% ДДС върху него. От 1 януари обаче ставката се вдига на 645 лв. за хиляда литра. За това и цената на дизела ще се повиши заради по нормативен път с 1.5 стотинки на литър, а заради начисляването на ДДС върху акциза поскъпването ще се закръгли на две стотинки.

Ставката върху керосина също се вдига от сегашните 630 лв. до 645 лв. на хиляда литра.

Промените са записани в преходните и заключителни разпоредби на промените в Закона за ДДС, които бяха публикувани на сайта на финансовото министерство.

Повечето акцизите в България са на минималните изисквани равнища в Европейския съюз, а тези, които още не са достигнали определения минимум се вдигат по график договорен преди България да се присъедини към Европейския съюз.

Промени в акциза на бензина не са заложени, защото при него минималните прагове на европейския съюз вече са достигнати.

Експерти по данъчна политика обясниха, че държавата не може да смекчава поскъпването на горивата с промени в акцизните ставки, или в облагането им с ДДС. Причината е, че в европейските регламенти диференцираните ставки за ДДС се допускат по отношението на други групи потребителски стоки, но не и за горивата.

Дизеловото гориво ще поскъпне с две стотинки на литър от началото на следващата година заради новия акциз, с който ще се облага потреблението му.

В момента дизеловото гориво се продава в бензиностанциите с акциз от 630 лв. за 1000 литра, като в цената на всеки литър са включени 63 ст акциз и 20% ДДС върху него. От 1 януари обаче ставката се вдига на 645 лв. за хиляда литра. За това и цената на дизела ще се повиши заради по нормативен път с 1.5 стотинки на литър, а заради начисляването на ДДС върху акциза поскъпването ще се закръгли на две стотинки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    niki2003 avatar :-|
    niki2003

    да се спира със строителството на магистрали и продължаваме със строителство на вело алеи.

  • TT

    интересното е, че никой не споменава за достигане минимален праг на заплатата в ЕС, а иначе за данъци и акцизи задължително трябва да ги достигаме?!

  • 3
    mrvip avatar :-|
    mrvip

    До коментар [#2] от "TT":

    Не че акзица е хубаво нещо, но административно спусната висока минимална заплата е слагане на каруцата пред коня. Ако си имал предвид повишаване на доходите по естествние път - инвестиции, конкурентоспособност, ръст - там нещата, които трябва да се направят, са си все същите - съдебна система, електронно правителство, намаляване на регулациите, бюрокрацията и корупцията, образование... Но друго си е Тотю да размяха пръст на лошите работодатели.

  • 4
    lol avatar :-?
    lol

    До коментар [#1] от "niki2003":

    Всичкият товарен транспорт у нас надали може да се обслужва от велосипедисти...

  • 5
    elpito avatar :-|
    Stefan Stefanov

    Задължително данъци увеличения а нормалния гражданин как живее , как ще преживее ... Боли ги пърдела.. Докато не се обединим и не излезем на,улицата - с протести и блокади ще е така. Ще ни тъпчат а,ние ще си траем псувайки пред телевизора.. Когато миналата година се занимавах с протести за именно тези цени на горивата в началото имаше голям ентусиаЗъм 'ще успеем" не успяхме хората спряха да идват това си бяха раЗходи. Други викаха защо точно за това . Винаги съм готов и за друго дс излезна на улицата. Уви нищо се не оправя в тазу държава.. Протестираш - ще ти направим досие ще лежиш няма проблеми. БЛАГОДАРЯ ТИ ТИКВИЧКО!!


    Публикувано през m.capital.bg

  • 6
    elpito avatar :-|
    Stefan Stefanov

    Тока чешки бензина руски . Aз съм Българче.. Акциз с него и ддс едното е излишно - данък на данъка.. А другото вместо да изравняваме данъците с тези в европа да изравним заплатите малко..

    Публикувано през m.capital.bg

  • 7
    geordgeo avatar :-(
    geordgeo

    Абе кви 2ст, кви 5 лева? То 2-те стотинки да ни бяха проблема... Ще си ни клатят и за в бъдеще, щото Европата така ни е казала... И по-скъпо ще става, а нови дупки на колана не предвиждам, че няма повече накъде...

  • 8
    elpito avatar :-|
    Stefan Stefanov

    Работата клони към въжета ,самоубийства и тн.. Деа..


    Публикувано през m.capital.bg

  • 9
    2.5 avatar :-P
    2.5

    Нафтата взе моментно надмощие над ТЕЦ-а.
    Глътка радост за чичко Снегов.
    :-)

  • 10
    oserv avatar :-|
    Patilan

    До коментар [#1] от "niki2003":

    Надявам се подозираш колко си прав.
    В Западна и Северозападна Европа, отдавна инвестират във вело транспорт. Хорат просто виждат по-далече от носа си, и още в края на 20ти век са разбрали че транспортът на 21 век е колелото.

    Ние в 21 век , тепърва започнахме да стройм пътища и магистрали !!
    С това закъснение, някъде в началото на 22 век ще разбереме че ни трябват велоалеи !!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK