Изпълнителният директор на БДЖ подаде оставка
Транспортният министър обясни, че напускането било по лични причини, Йордан Недев обяви, че се оттегля заради бездействието на МФ
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев е подал оставка, съобщи транспортният министър Ивайло Московски, цитиран от БТА. Според Московски причините за нея са лични.
Недев се задържа на поста малко повече от година и въпреки усилията си не успя да изправи на крака държавната компания. Временно изпълнителен директор ще бъде настоящият финансов директор на БДЖ Велик Занчев, уточни министърът.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
17 коментара
Това е една тъжна новина. Очевидно никой в това правителство не иска БДЖ да работи и не вярва, че това може да бъде в полза на обществения интерес. Състоянието в БДЖ е един от редицата провали на това правителство. С какво ли не се захванаха и нищо полезно не свършиха.
[quote#1:"Neyk"]Състоянието в БДЖ е един от редицата провали на това правителство.[/quote]
Така ами кой друг да е виновен ?!?
Да вземеш да се ограмотиш малко кога са вземани тези заеми от кого и какви са били задълженията преди 3 години и какви са сега преди да говориш наизуст.
До коментар [#1] от "Neyk":
Аз не съм фен на правителството, ама БДЖ са така откакто се помня :) Просто поредния неуспех. Едно толкова голямо дружество не може да се преструктурира с щракване на пръсти за 1 година - трябва да се направи голяма оптимизация, което значи години! А със синдикатите това няма как да стане бързо - те си взимат парите точно, за да организират стачки и отчитат дейност - което спира всякакви реформи.
БДЖ не може да спре, но и няма да е ефективно в близките 10 год.
Мисля, че в света са много малко несубсидираните железници реално. Моето лично мнение е, че най-важното е да се ремонтират основните трасета, за да поддръжат по-големи скорости (смислени) и по важните направления да се сложат бързи и модерни влакове - с контакти, интернет и вагон-ресторанти, за да започне средната класа да ги ползва вместо да кара кола до някъде, за да си свърши работата. Когато билетчето от БДЖ се комбинира със сериозно намаление и за коли под наем от-до гарите в големите градове (малките колички на ГрейтУол например) - цялата схема става доста по-смислена и използваема - и за хората с по-малки възможности и за пътуващите по работа.
До коментар [#2] от "bz":
За твое сведение едно управление се поема както с активите, така и с пасивите. И размерът на задълженията на едно предприятие не е от значение стига то да може да ги обслужва навреме. Това е по въпроса за ограмотяването.
А сега да видим състоянието на БДЖ по-добре ли е или не от преди 3 години. Т.е. проведе ли се докрай реформа, която да оздрави предприятието и да се вижда как то ще предоставя по-добри услуги в близко бъдеще? Категорично не.
Така че да, хубаво е така "наизуст" да се хвърляш на амразурта в защита на милиционерите, ама то, от това полза за никого никаква.
Проветриво си е в БДЖ..той имаше желание да направи нещо, ама в БДЖ не става толкова лесно.
До коментар [#4] от "Neyk": ти се опитваш милиционер да ограмотиш, няма как да стане :-) Иначе коментарът ти е точен.
До коментар [#3] от "luckystar": ВЕРНО ЛИ? да се чуди човек как за 16 месеца направиха ликвидация и възкръсване на Вженерал Мотърс,а ние видите ли - неможем с БДЖ. По точно - НЕИСКАМЕ!
ХА ХА ХА ХА ХА
БОЖЕ ГОСПОДИ
Той шегува ли се? Наистина ли, ама НАИСТИНА ЛИ някога си е мислел, че ББ се "убеждава"??? Това е толкова абсурдно. ББ можел да бъде "убеден" и да му бъдат продадени "ИДЕИ"?
Само лентички за рязане, ей! Само това е, нииищо друго. ДЕЛА, ДЕЛА И САМО ДЕЛА :):):) както казваше ментора на ББ :)
Тоест - лентички.
Боже, не мога да повярвам, той сериозно ли ги говори тези неща. Къде са ти лентичките бре?! Без лентички никой в ГЕРБ няма да те "бръсне за слива", както е казал народа.
Това е някакъв виц. Не разбирам какво цели с това, но не мога да повярвам интелигентен човек да не прозре къде е истината. В ЛЕНТИчКИТЕ ЗА РЯЗАНЕ.
Този си беше бушон отначало. Учудващо е, че изкара толкова дълго
До коментар [#6] от "kardinalat":
li-sa-bylgarskite-jeleznici
Има твърде големи различия между 2те компании - като за начало ГМ нямат нашите лумпенизирани синдикати и второ БДЖ се забатачва къде целенасочено къде заради некадърност още от времената на Гошо Тарабата.
Ей ти малко да прочетеш. Като имай предвид че тази статия само разчегъртва прахта, а тя е доста дебеал и многослойна.
http://geopolitica.eu/drugi-statii/1198-obrecheni-
[quote#4:"Neyk"]И размерът на задълженията на едно предприятие не е от значение стига то да може да ги обслужва навреме. Това е по въпроса за ограмотяването.[/quote]
БДЖ винаги е било на загуба и субсидия от държавата.
Естествено че вземаш и активите и пасивите - къде съм написал нещо друго ?!?
Само не вижда да си привел цифри от които да е видно че положението се влошава за последните 3 години за да докажеш тезата си.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.