"Карат-С" и "Биад – С" взимат концесията на жп гара Пловдив

Обединението между двете компании беше единственият кандидат да стопанисва транспортното съоръжение

Единственият кандидат за концесията на пловдивската жп гара – ДЗЗД "Железопътна гара – Пловдив", ще я стопанисва в следващите 35 години. Това става ясно от дневния ред на последното заседание на правителството в оставка. В сдружението влизат автобусната компания на Миролюб Столарски "Карат-С" (с 95% дял в него) и строителната фирма "Биад-С" на председателя на Българската камара на строителите Светослав Глосов (с 5%).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tanas avatar :-(
    Танас
    • + 3

    ДС се грижи за кадрите си.

    Нередност?
  • 2
    nockout avatar :-|
    nockout
    • + 2

    Специално Столарски винаги ми е бил много мътен. А ако се вярва на слуховете и в камарата на строителите положението не е цветущо, а за далаверите се носят легенди.

    Нередност?
  • zidane
    • + 1

    БАСИ ПОДАРЪКА!

    Нередност?
  • 4
    boris_ivanov avatar :-|
    boris_ivanov
    • + 4

    Концесия на ж.п. гарата във втория по големина български град на собственик на автобусна компания?? Каква би била мотивацията на концесионера да развива гарата след като ж.п. транспортът е в пряка конкуренция със собствения му бизнес??

    Изграждане на нова автогара?? Другите две, "Юг" и "Родопи", наистина са на метри -- едната в единия, другата в другия край на гаровия подлез...

    Унищожаване на предгаровия площад...

    Дали концесията ще е в полза на ж.п. гарата и града, или на концесионера?

    Нередност?
  • 5
    gnevnik avatar :-|
    Гневник

    Близка до ГЕРБ фирма получава жп гарата в Пловдив
    Консорциум с участието на автобусната компания "Карат-С" на Миролюб Столарски, ще получи днес концесията на жп гарата в Пловдив. Грешка за близо 2,7 милиона лева са допуснали от Центъра за градска мобилност (ЦГМ). През лятото експертите му изчислиха, че Общината дължи на частния превозвач „Карат-С" повече от 12 милиона лева, от които над 3 милиона са лихвите по дълга. Няколко месеца по-късно проверка, назначена от кмета на столицата Йорданка Фандъкова, показа, че дължимата лихва е над пет пъти по-малка от обявената и възлиза на над 600 000 лева. Завишените лихви се дължат на политическа поръчка от собственика на „Карат-С" и спонсор на ГЕРБ - Миролюб Столарски, „Карат-С", Миролюб Столарски които още 2008 година, седеше на масата заедно с Велизар Стоилов, когато се разпределяха едни линии, заради които Велизар Стоилов си отиде като заместник-кмет, сега четири години по-късно се оказа, че общинските съветници на ГЕРБ са в поредната далавера. Столична община спонсорира спонсора на ГЕРБ. Радослав Тошев, дългогодишен шеф на Комисията по транспорт в Столичната община, заслужено може да бъде наречен общинар-брокер, http://e-vestnik.bg/15582, - " Малкият Бор", синчето на агент Бор - http://www.pik.bg/radoslav-toshev-se-ozheni-za-treti-pat/, е част от мафията. http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1041747 Орлин Иванов и Радослав Тошев са двамата настоящи общински съветници от ГЕРБ, изнудвали кандидата за президент на управляващите Росен Плевнелиев през 2007 г., когато той е бил управител на "Линднер" в България. Това съобщи Георги Кадиев, точно седмица след като вътрешният министър Цветан Цветанов разкри, че трима общинари са искали 500 000 евро от Плевнелиев, за да придвижат проекта му за Бизнес парка, но той нито платил, нито сигнализирал за корупционния натиск. http://prnew.info/radoslav-toshev-ne-haresvam-vsichki-jeni-na-bashta-mi-tosho-toshev/ Тази държава не мога да я разбера, едно пише в закона друго става ...В съвременния смисъл на думата, олигарси са онези състоятелни граждани, които са монополизирали държавната изпълнителна и законодателна власт.
    35 години - мале ле стара майчинко. 35 години дали ще им стигат!? и „Кой не скача е червен!?” Търся една песен от близкото минало: "45 години стигат, времето е наше", някой ако може да помогне ще му бъда много благодарен.

    Нередност?
Нов коментар