И новият срок за завършването на последната отсечка от магистрала "Тракия" - края на май няма да бъде спазен. По завършен аутобан до морето ще се стига най-рано в края на юни – началото на юли. Това стана ясно по време на поредната инспекция на трасето в неделя, на която присъстваха служебният министър по регионално развитие Екатерина Захариев, представители на пътната агенция и на изпълнителя – сдружение "Тракия IV" с водещ партньор "ПСТ Холдинг" на бизнесмена Васил Божков.
Техниката и хората – недостатъчни
"За съжаление това, което видях от оставащите 34 км от автомагистрала "Тракия" (лот 4 – Ямбол – Карнобат), не ме радва. Считам че, за да се пусне трасето до началото на активния летен сезон, техниката и хората трябва са се увеличат по четири", коментира министър Захариева след проверката. С тези темпове на работа магистралата ще е готова в края на юни, каза още министърът.
"Ще сме готови до началото на активния летен сезон т.е. края на юни – началото на юли", потвърди пред "Капитал" Иван Иванов, изпълнителен директор на "ПСТ Холдинг". Поредното забавяне той оправда с очакваните валежи през следващите седмици. "По договор ни е забранено да полагаме асфалт, когато вали дъжд. Всеки ден, в който не работим, ще бъде добавен към крайния срок – края на май", каза Иванов.
Обект с проблеми
Първоначалният срок по договора за последната отсечка за "Тракия" беше 23 февруари, но пътната агенция склони да подпише анекс с изпълнителя заради тежките зима и пролет на 2012 г., които възпрепятстваха строителството. Така срокът стана май месец 2013 г., но скоро след договарянето му стана ясно, че и той не е реалистичен, този път заради финансови проблеми на "ПСТ Холдинг". Наетите от компания подизпълнители и доставчици на техника протестираха многократно през последните шест месеца, защото главният изпълнител не си плащаше сметките редовно.
В началото на март се разбра, че "ПСТ Холдинг" ще тегли банков заем за 40 млн. лева, с които да дофинансира изграждането на последната отсечка от "Тракия" и да се разплати с доставчиците си (най-вероятно от Първа инвестиционна банка - бел.ред.). Парите са договорени окончателно миналата седмица и постепенно почваме да увеличаваме техниката и строителите на обекта, коментира пред "Капитал" Иван Иванов. До наемането на една компания и пристигането й на обекта минават дни, така че това, което министърът иска – увеличение на техниката и хората, ще се случи постепенно, каза още Иванов. Следващата седмица "ПСТ Холдинг" ще представи актуализиран график за работа, а министър Захариева обясни, че няма заплаха от спиране на европейски средства.
Проектът се финансира по Оперативна програма "Транспорт", но суми се превеждат след дълга и сложна процедура по одобрение на разходите. Освен това цената на отсечката Ямбол – Карнобат по договор – 209.6 млн. лв., се оказа нереалистична, така както и срокът за завършване. Оскъпяването, за което от "ПСТ Холдинг" отказаха коментар, е за сметка на изпълнителя. Държавата също "удари едно рамо", след като фирми, свързани с Васил Божков спечелиха миналата година два търга за стабилизиране на терените покрай "Тракия" за над 25 млн. лева.
И новият срок за завършването на последната отсечка от магистрала "Тракия" - края на май няма да бъде спазен. По завършен аутобан до морето ще се стига най-рано в края на юни – началото на юли. Това стана ясно по време на поредната инспекция на трасето в неделя, на която присъстваха служебният министър по регионално развитие Екатерина Захариев, представители на пътната агенция и на изпълнителя – сдружение "Тракия IV" с водещ партньор "ПСТ Холдинг" на бизнесмена Васил Божков.
9 коментара
Държавата също "удари едно рамо", след като фирми, свързани с Васил Божков спечелиха миналата година два търга
Демек, ресто на рушвета, да не гръмнат всички по веригата.
Разбира се, за сметка на данъкоплатеца.
Следете с интерес тези 2 търга - и за 2ст. работа няма да бъде свършено по тях!
Ами ако не става до началото на сезона шута отзад не им плащате и да заповядат следващите.Така и така ще прецакат сезона!Ебати държавата ще им се молите ли???
Огън служба не остана!
Строи се 30 години тази магистрала, голяма работа че щяла да се забави с 1 месец.
Най-важното е да стане.
Бях някъде 1-ви 2-ри клас, когато магисстралата стигна до Пловдив.
Снимки на построеното по проблемния лот 4.2 на "Тракия" към началото на март 2013 година благодарение на г-н Галин Градев (от стр. 207 до стр. 218):
5569&page=207
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=118
За пореден път "Капитал" пише само за лот 4.2 на "Тракия", без да разглежда в цялост ситуацията в несправящите се със срокове и договори пътностроителни компании на лицето Васил Божков. Завършването на лот 4.2 вероятно ще се отложи след края на май, но въпреки това то не е твърде далече. Много повече тревога и съответно медийно внимание би следвало да предизвиква (не)случващото се по лот 2 на "Марица", който също би трябвало да се строи от некоректната към подизпълнители и държавни институции компания "ПСТ Холдинг" АД, но на практика по него не се работи от лятото на миналата година с оправданието, че изпълнителят хвърлял всичките си сили за оставащото по "Тракия".
А дано,успех:)
трябва да се направи регистър на шибаните и некоректните фирми. обзалагам се, че класацията ще бъде оглавена от фирми на Черепа, Домузчийски, Григанчев, Цецо Мустакян, Николай Банев-Нориса, и другите ембелматични фигури на прехода и пост-прехода.
едва когато изритаме тези лица от бизнеса ни, тогава ще настъпи времето на пазарно-ориентирана конкуренция от малки и средни предприятия...
До коментар [#7] от "Rage Against":
ЗОП-ът е продънен като цялата законова система, за да изриташ някого от търг трябва да има влязла в сила присъда, а въпросните бизнесмени с мутренско съзнание не може да ги стигнеш и с лайняна клечка, а присъда???
До коментар [#8] от "Consumer":
винаги могат да се измислят изисквания към участниците в търга, за да не се допускат злоупотребите, които се случват все на консорциумите оглавени от Черепи, Баневци, Домузчиевци и тем подобни крадливи копелдаци.
не може една сбирщина престъпници и крадци да държат заложници малки и средни предприятия в региона на строителството на магистралите (или други инфраструктурни проекти). да не говорим, че мнозинството от тези малки и средни предприятия са оглавени от некадърници и алчни бизнесмени... но не това е фокусът в момента :)