Морската търговия ще се удвои до 2030 г.

След две десетилетия Китай ще употребява три пъти повече петрол и ще отговаря за 60% от световното потребление на въглища

Повечето новопостроени товарни кораби през слдеващите 20 години ще са предназначени за Китай и Южна Корея
Повечето новопостроени товарни кораби през слдеващите 20 години ще са предназначени за Китай и Южна Корея
Повечето новопостроени товарни кораби през слдеващите 20 години ще са предназначени за Китай и Южна Корея    ©  Reuters
Повечето новопостроени товарни кораби през слдеващите 20 години ще са предназначени за Китай и Южна Корея    ©  Reuters

Въпреки несигурността на икономическите перспективи морската търговия в световен мащаб ще нарасне повече от двойно до 2030 г., като основен фактор за това ще е бързо разрастващата се китайска икономика, която ще подхранва търсенето на суровини, показва доклад, изготвен от консултантските компании Lloyd's Register, Qinetiq и британския университет Strathclyde.

Според прогнозите на експертите морската търговия ще достигне между 19 и 24 млн. тона годишно до 2030 г. в сравнение с текущото ниво от 9 млн. тона. Reuters отбелязва, че по данни на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие около 90% от световната търговия се осъществява чрез морски транспорт. Скорошен доклад на Конференцията на ООН за търговия и развитие (UNCTAD) обаче отбелязва, че в момента индустрията преживява най-тежката си криза от десетилетия, тъй като пускането по вода на нови кораби, поръчани преди кризата, продължава да увеличава тонажа на търговските флотове с по-бърз темп от ръста на търговията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове