Строителството на магистрала "Струма" към Благоевград започна
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Строителството на магистрала "Струма" към Благоевград започна

По-малко от седмица след пускането на движението по първата отсечка от "Струма" министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева даде старт на строителството на следващата отсечка

Строителството на магистрала "Струма" към Благоевград започна

Изпълнителите имат 22 месеца, за да изпълнят 37-километровия участък

Кристина Климентиевна
6191 прочитания

По-малко от седмица след пускането на движението по първата отсечка от "Струма" министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева даде старт на строителството на следващата отсечка

© Капитал


По време на строителните работи ще бъдат изградени четири пътни възела и два тунела в област Кюстендил с дължина до 500 м.

След 22 месеца нова отсечка от магистрала "Струма" между Дупница и Благоевград трябва да бъде завършена. Това е крайният срок за строителните работи на участъка, началото на изграждането на който бе дадено от министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева и председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров. Новият пътен възел е с дължина около 37 км, като договорът за изпълнение бе подписан още в края на февруари от министъра на регионалното развитие и благоустройството в правителството на ГЕРБ Лиляна Павлова. Строителството трябваше да започне през пролетта, но това така и не се случи, тъй като след разделянето на Министерството на регионалното развитие и благоустройството не бе ясно кой от новите министри има правомощия да разпише разрешението за строеж.

Новият участък

Изграждането на участъка, който преминава през територията на областите Кюстендил и Благоевград, се финансира по оперативна програма "Транспорт" и съфинансиране от държавния бюджет. Изпълнител на обекта е консорциум "Струма-Лот 2", в който влизат италианската "Импреза" (Impresa) и българските "ГБС Инфраструктурно строителство" и "Пътстрой – 92". Стойността на договора за строителство е 358.7 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор се осъществява от обединение "Струма-ПП" ("Пътинвестинженеринг" и "Пътпроект" ) и е за близо 3 млн. лв. с ДДС. По време на строителните работи ще бъдат изградени четири пътни възела - "Дупница-юг" (с път II-62), "Бобошево" (с път III-104), "Кочериново" и "Благоевград" (с път III-106). Проектът включва и строителството на два тунела в област Кюстендил с дължина до 500 м, както и монтирането на шумозаглушителни прегради между магистралата и населените места.

Според процедурата проучването е разделено на четири групи, като обектите, които ще бъдат изследвани, са осем. В рамките на разкопките ще бъдат разгледани антични селища край градовете Дупница и Кочериново, както и селата Джерман, Мурсалево и Блатино. Срокът, в който трябва да бъде изпълнени археологическите разкопки, е 150 дни след сключването на договора.

По време на строителните работи ще бъдат изградени четири пътни възела и два тунела в област Кюстендил с дължина до 500 м.

След 22 месеца нова отсечка от магистрала "Струма" между Дупница и Благоевград трябва да бъде завършена. Това е крайният срок за строителните работи на участъка, началото на изграждането на който бе дадено от министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева и председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров. Новият пътен възел е с дължина около 37 км, като договорът за изпълнение бе подписан още в края на февруари от министъра на регионалното развитие и благоустройството в правителството на ГЕРБ Лиляна Павлова. Строителството трябваше да започне през пролетта, но това така и не се случи, тъй като след разделянето на Министерството на регионалното развитие и благоустройството не бе ясно кой от новите министри има правомощия да разпише разрешението за строеж.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    tzvetkov9 avatar :-P
    tzvetkov9

    Когато БСП е на власт само до снимки се стига. Дано се махнат по бързо за да се свърши нещо

  • 2
    itoikvoo avatar :-|
    itoikvoo

    Да я завършват тази магистрала, за да може и от София до Гърция да се стига за час и половина, вместо за 3.

  • 3
    d.petkov avatar :-P
    d.petkov

    Добреее... трафикът към Гърция е убииствен, така че колкото по-скоро толкова по-добре.

  • 4
    keepwalking avatar :-|
    keepwalking

    Да бъдем откровени,

    Тея същите на снимката,асфалт не ядяха...
    Парите бяха отпуснати от ЕК на ГЕРБ,защото при Станишев бяха спрени...това е истината..
    Когато почнаха да правят магистралата,ЕК спря парите заради нагласен конкурс визирам Батко и Братко.....Ей бого това е истината

  • 5
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#1] от "tzvetkov9": Чадо,ще трябва да преживееш рязането на лентите от Орешарски :-) и на МАРИЦА, и на СТРУМА до Благоевград :-)

  • 6
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#4] от "keepwalking": Аха, и затова ТРАКИЯ я пусна Орешарски :-)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK