КЗК спря поръчка на столичния градски транспорт

Комисията е открила процедурни нарушения след жалби на двама от кандидатите

Това бе първата поръчка на центъра, която включва и управление на SMS паркирането.
Това бе първата поръчка на центъра, която включва и управление на SMS паркирането.    ©  Цветелина Белутова
Това бе първата поръчка на центъра, която включва и управление на SMS паркирането.
Това бе първата поръчка на центъра, която включва и управление на SMS паркирането.    ©  Цветелина Белутова
5 млн. лв. е прогнозната стойност на поръчката

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е спряла повторната поръчката за избор на изпълнител, който да поддържа и актуализира софийската градска система за паркиране, както и отпечатване и доставка на винетки за период от 4 години на стойност 5 млн. лв., показва регистърът на комисията. Причината са две жалби от участниците в процедурата – фирмите - "Войском" АД и "ИБГ.БГ" АД. Комисията е установила, че твърденията на компаниите за нарушения по процедурата са основателни.

До рестарт на поръчката се стигна, след като първият търг от април, чиито срок и критерии впоследствие бяха променени, бе прекратен от Центъра за градска мобилност (ЦМГ). Официално мотивите на общинското дружество бяха, че е допусната грешка при удължаването на срока за избор на изпълнител.

До редакционното приключване на броя столичното предприятие не даде коментар за хода на процедурата или намерението си да обжалва решението на КЗК пред съда.

Сериозни пропуски

В жалбите си двете компании посочват, че ЦМГ неправомерно е обединил дейностите в поръчката - от една страна, печат и доставка на документи, които са в компетенцията на специализирани печатници и, от друга, поддръжката на системата за паркирането, за чието изпълнение могат да се ангажират софтуерни фирми. Според тях трябва да има две обособени позиции, което ще даде възможност на повече компании да участват в търга. Освен това жалбоподателите твърдят, че изискванията за конкурса са неясно формулирани, а разписаният начин на оценяване ще позволи субективно класиране на офертите.

Нов вид управление

Това бе първата поръчка на центъра, която включва и управление на SMS паркирането. Дружеството има проблеми със събираемостта на таксите от трите мобилните оператора, които задържат част от средствата от SMS паркиране, ако абонатите не са си платили сметките за телефон. Новоизбраната фирма ще трябва да гарантира тези плащания. Tя ще трябва и да поеме и цялостната поддръжка на сайта на градския транспорт - дейност, за която в момента ЦГМ има сключени с различни фирми общо 14 договора, които ще бъдат анулирани.