Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Летище в предконцесионно броене

Есента държавата ще преброи инвеститорите, които искат концесията на летище София. Неофициално имена на желаещи вече се появиха

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

- Есента държавата ще преброи инвеститорите, които искат да вземат обекта.

- Планът е победителят да плати поне 1 млрд. лв. за 35 години и да инвестира 600 млн. евро в нов терминал и евентуално нова писта.

- Засега интересът е от TAV, Fraport в комбинация с "Химимпорт", фонд в консорциум с оператора на Цюрих, мениджърът на летището в Манчестер и евентуално в Мюнхен.

Летище София отново се подготвя за излитане към бъдещия си частен стопанин. След няколко фалстарта на процедурата по концесиониране този път управляващите изглеждат решени да я доведат докрай. Най-малкото след като държавата отпусна 104 млн. лв. на БДЖ, а транспортният министър Ивайло Московски обясни, че компенсацията за това трябва да дойде от сектора, който управлява.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jea38307395 avatar :-|
    jea38307395
    • - 3
    • + 9

    Щом и макетата са ни изпреварили с концесията на скопското и охридското летища, какво говорим. Какъв кръстопът, какъв транспортен център е БГ, какви пет лева, като няма от София нито един полет до САЩ, Китай или до други дестинации генериращи международен трафик.
    Дано не е късно вече за концесия, защото преспективата софийското летище да си остане селскостопански аеродром е реална. А за доказателство, че летището е зле е достатъчно да се рзходите в салоноте на Терминал 2 (да не говорим за Терминал 1) и да кацнете във Варна за да сравните.

    Нередност?
  • 2
    bogik avatar :-|
    Bogi.k
    • - 2
    • + 8

    Няма държавно управлявана институция, учреждение или каквото и да е, което да е ефективно. Надявам се този път да няма пречки пред процедурата. Тъпото е, че доколкото разбирам идеята на правителството е парите да се налеят в друга "успешна" държавна компания - БДЖ...

    Нередност?
  • 3
    isg56556823 avatar :-|
    Димитрова
    • - 2
    • + 10

    Който и да спечели концесията, летището ще е в пъти по- добре от сега. Като се сравнят Черноморските ни летища и това в София, си е срамота, че така изглежда летището в столицата, а за персонала, който е хванат от кол и въже даже не ми се говори.

    Нередност?
  • 4
    zmuz avatar :-|
    zmuz
    • - 2
    • + 2

    На снимката към статията е самолет "Ан-24", чието производство е прекратено през 1979 г, и не се използва в България поне от 1998 г, ако не и от по-рано.

    Нередност?
  • 5
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • + 3

    Първи, втори, трети, четвърти конкурс за концесия.....докато изгоним всички големи международни оператори, и останат само "наши хора". Това е вече добре отиграна схема при всеки държавен конкурс.

    Докато ние гледаме как да уредим нашите хора, от едната страна на София е вече най-голямото летище в света (Истанбул), а от другата страна Летище Белград, което сърбите дадоха на концесия на най-големия френски летищен оператор VINCI.

    В такава регионална конкуренция е много вероятно Летище София да си остане една автогара, но този път менажирана (вече официално) от "наши хора".

    Нередност?
  • 6
    sofianec avatar :-|
    Софиянец

    До коментар [#4] от "zmuz":

    Това какво общо има? Снимката е скорошна.

    Нередност?
  • 7
    skyfighter avatar :-|
    skyfighter
    • + 1

    До коментар [#1] от "jea38307395":

    Летището в Скопие обслужва много по-малко пътници, да не говорим за Охрид, но предполагам ще се развиват бързо тепърва.

    А за концесия не е късно, няма страшно.

    Нередност?
Нов коментар