Летище в предконцесионно броене
Есента държавата ще преброи инвеститорите, които искат концесията на летище София. Неофициално имена на желаещи вече се появиха
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Планът е победителят да плати поне 1 млрд. лв. за 35 години и да инвестира 600 млн. евро в нов терминал и евентуално нова писта.
- Засега интересът е от TAV, Fraport в комбинация с "Химимпорт", фонд в консорциум с оператора на Цюрих, мениджърът на летището в Манчестер и евентуално в Мюнхен.
Летище София отново се подготвя за излитане към бъдещия си частен стопанин. След няколко фалстарта на процедурата по концесиониране този път управляващите изглеждат решени да я доведат докрай. Най-малкото след като държавата отпусна 104 млн. лв. на БДЖ, а транспортният министър Ивайло Московски обясни, че компенсацията за това трябва да дойде от сектора, който управлява.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Щом и макетата са ни изпреварили с концесията на скопското и охридското летища, какво говорим. Какъв кръстопът, какъв транспортен център е БГ, какви пет лева, като няма от София нито един полет до САЩ, Китай или до други дестинации генериращи международен трафик.
Дано не е късно вече за концесия, защото преспективата софийското летище да си остане селскостопански аеродром е реална. А за доказателство, че летището е зле е достатъчно да се рзходите в салоноте на Терминал 2 (да не говорим за Терминал 1) и да кацнете във Варна за да сравните.
Няма държавно управлявана институция, учреждение или каквото и да е, което да е ефективно. Надявам се този път да няма пречки пред процедурата. Тъпото е, че доколкото разбирам идеята на правителството е парите да се налеят в друга "успешна" държавна компания - БДЖ...
Който и да спечели концесията, летището ще е в пъти по- добре от сега. Като се сравнят Черноморските ни летища и това в София, си е срамота, че така изглежда летището в столицата, а за персонала, който е хванат от кол и въже даже не ми се говори.
На снимката към статията е самолет "Ан-24", чието производство е прекратено през 1979 г, и не се използва в България поне от 1998 г, ако не и от по-рано.
Първи, втори, трети, четвърти конкурс за концесия.....докато изгоним всички големи международни оператори, и останат само "наши хора". Това е вече добре отиграна схема при всеки държавен конкурс.
Докато ние гледаме как да уредим нашите хора, от едната страна на София е вече най-голямото летище в света (Истанбул), а от другата страна Летище Белград, което сърбите дадоха на концесия на най-големия френски летищен оператор VINCI.
В такава регионална конкуренция е много вероятно Летище София да си остане една автогара, но този път менажирана (вече официално) от "наши хора".
До коментар [#4] от "zmuz":
Това какво общо има? Снимката е скорошна.
До коментар [#1] от "jea38307395":
Летището в Скопие обслужва много по-малко пътници, да не говорим за Охрид, но предполагам ще се развиват бързо тепърва.
А за концесия не е късно, няма страшно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.