С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 фев 2003, 0:00, 9446 прочитания

Лондонска мъгла над рекламната собственост

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

София + външна реклама = ВНЛ

През 2010 г. София трябва да изглежда по-различно. Ето как

30 яну 2009

Външни размествания

Столична община и агенциите за външна реклама най-накрая се разбраха

23 яну 2009

Собствеността на българските рекламни агенции може би илюстрира най-добре състоянието на рекламния пазар. Повечето участници в него предпочитат да стоят в сянка, защото за тях публичността е вредна, а схемите, на които се крепят голяма част от агенциите, могат да работят само зад уютното прикритие на анонимността.
Неизвестната английска фирма „Модкуест лимитед“ може би е мажоритарният собственик в медийна агенция „Пиеро 97“ АД, която оглавява Топ 50 на рекламните фирми в България. Собствеността на агенцията, през която минават най-голям дял от рекламните постъпления в телевизия, е твърде неясна. „Пиеро 97“ е сред фирмите, в които официално присъства Красимир Гергов, но тъй като акциите на дружеството са на приносител, не е сигурно кои са реалните собственици. Справка във фирменото дело на „Пиеро 97“ показва, че Гергов притежава 390 акции на приносител и 100 поименни, а управителят на агенцията Иво Цеков е собственик на 10 акции на приносител. Общият брой на акциите обаче е хиляда, което оставя в неизвестност чии са останалите 500 акции на приносител. През 1999 г. Гергов е притежавал всички 900 акции на приносител, но по-късно делът му се променя, без да става ясно кой е новият собственик. Единствено в протокол за отлагане на общо събрание през пролетта на 2002 г. е отбелязано, че не се е явил акционерът „Модкуест лимитед“, Великобритания. Данни за английската фирма липсват. Може да се предположи, че е компания, регистрирана в някоя от офшорните зони на Острова. „Някой в чужбина иска да скрие някакви данъци. Нещо има свързано с някакви данъци може би. Не знам на кого са другите 500 акции на приносител. Не мога да се сетя в момента“, отклони въпроса за неясния си съдружник Красимир Гергов.
„Пиеро 97“ не е единствената рекламна фирма, чиято истинска собственост потъва като в лондонска мъгла. Голяма част от играчите на пазара са видими именно като в мъгла - различаваш силуети, но не виждаш ясно хората и често можеш да останеш заблуден или да се припознаеш. Или да се окаже, че някой се крие зад тях. Така от години няколко от големите агенции на пазара се включват в кръга на влияние на Красимир Гергов, без той да има официално дялове в тях. Самият Гергов твърди, че в момента има актуална собственост в около 20 агенции. Според справка в Булстат фирмите с регистриран предмет „рекламна дейност“, в които той е собственик, са не повече от 15. „Когато бях млад, мислех, че най-хубавото е сексът, после разбрах, че

Най-хубавото е монополът

е любимата фраза на Красимир Гергов, който се опитва да монополизира рекламния пазар през последните 10 години и го покрива с паяжина от агенции. Останалата част от рекламните играчи се опитват да му се противопоставят, което често води до нездравословна конкуренция чрез лични битки вместо до състезание по креатив и рекламни стратегии. Агенцията, която Гергов представя като своя визитна картичка - „Крес“ ЕООД, е 100% негова собственост. Фирмата попада сред първите 20 в класацията, като увеличението на приходите през 2001 г. спрямо 2000 г. е минимално, а при реализираната печалба има спад.
„Еуро Ар Ес Си Джи София“ ООД също е сред фирмите, свързвани с Красимир Гергов. В средата на януари в София пристигна Жак Сегела, вицепрезидент и творчески директор на холдинга Havas Advertising, част от който е Euro RSCG Worldwide. Той представи новия шеф на българската фирма - Стефан Дьолае, като мажоритарен собственик. Според запознати Дьолае е придобил дялове от фирмата през есента на 2002 г. Във фирменото дело на „Еуро“ промяната на собствеността все още не е извършена и мажоритарен собственик е „Фючър профайл“, чиито собственици са съдружници на Гергов в други фирми. Според справка в Булстат Стефан Дьолае пък е шеф на създадената през миналата година фирма „Найа България“, в която 50% са собственост на Гергов. При визитата си в България Сегела рекламира, че в „Еуро“ ще се развие нов отдел за Corporate Communications. Очаква се до средата на годината той да бъде отделен като самостоятелна фирма, в която Euro RSCG Worldwide да има пряка собственост, по всяка вероятност мажоритарна. Евентуалната инвестиция на Сегела в България ще е свързана с апетитите му да поеме рекламата на страната в чужбина.
Името на Красимир Гергов се свързва и с „Пинакъл капитал“ ЕООД. Класираната на 41-ва позиция фирма работи на пазара на външна реклама, а позициите се търгуват през „Пиеро 97“. Фирмата е собственост на съдружника на Гергов в „Айриш пъбс лимитед“ ООД (притежават ирландските барове „Фланаганс“) Роналд Финли.
Собствеността на „Рекламна агенция Лео Бърнет“ АД е скрита зад

Акции на приносител

като 600 от тях са собственост на „Старз груп“ АД (представлявана от Вики Политова), 200 поименни са на съдружничка на Красимир Гергов - Вихра Хаджиганчева. За останалите 200 акции на приносител във фирменото дело липсва информация. В едно от решенията на общото събрание е споменато, че Димитрадис Харилаос е прехвърлил своите поименни акции на Leo Burnett Worldwide Inc., но липсва подробна информация за присъствието на международната агенция. След офанзивата на представителството на френския конгломерат Publiicis, започнала през миналата година със събирането на представителствата на Saatchi&Saatchi и Publicis Advertising под общата шапка на Publiicis/MARC Group се очаква скоро и Leo Burnett да последва тяхната съдба.
Поради глобални преструктурирания на международните агенции, през изминалата година фирмата „Международен медия център“ ООД трябваше да се раздели с афилиацията на D'Arcy - друга фирма от групата Publiicis. Причината този път беше в глобалното закриване на веригата D'Arcy.
След решението на Publicis Group да прекрати договора си за представителство на рекламната агенция Saatchi&Saatchi с веригата S Team, М.А.R.C. поеха представителството на Saatchi. Собственикът на M.A.R.C. Николай Неделчев, който първоначално влезе на пазара на комуникационни услуги с фирма за PR - „Марк комюникейшънс“, разшири дейността си през 2002 г. и липсва в Топ 50 за 2001 г. Привърженик на концепцията за интегрирани маркетингови комуникации, Неделчев предлага и рекламни услуги, промоции, уебрешения и за всяка дейност е регистрирал отделна фирма. Справка в Булстат показва, че в момента „М.А.Р.К. адвъртайзинг“
ЕООД е структура с осем фирми, в които тя е едноличен или мажоритарен собственик - „Евентис“, „МАРК“, „Идео“ (Ideo/Saatchi&Saatchi), „Марк комюникейшънс“, „Марксман“, „Медиамарк“, „Прагматика“, „Сайбърмарк“.
Преди промяната марката Saatchi се държеше от сръбския рекламист Драган Сакан, който притежава правата за нея за няколко балкански държави. Българската му фирма S Team има представителството на друга международна рекламна агенция - Bates, както и на Zenith media, която се занимава с медиа планиране и медиа купуване. В България са регистрирани едноличните дружества S Team Bates, S Team Zenith media и S Team Saatchi&Saatchi, които са собственост на българското S Team Ideas Group ООД, управлявано от Ненад Лозович. В края на миналата година дружеството беше преименувано на New Moments New Ideas Group. „Стратегически ще инвестираме в марката New moment, макар че сме отворени към партньорство с други международни рекламни агенции“, обясни Ненад Лозович. Фирми от структурата на Драган Сакан заемат първите места в топ 20 на най-печелившите рекламни агенции с почти утроени печалби. Следва ги „Кривицки и сие“ ООД, която е фирма, специализирана в продажбата на позиции за външна реклама в цялата страна.
Заради минималните инвестиции в реклама на фона на

Милиардите рекламни долари

българският пазар не действа като магнит за световните комуникационни агенции и те присъстват в България основно с представителства и по-рядко като собственици. Голямата тройка в комуникационния бизнес Omnicom, Interpublic и WPP има представителства на някои от агенциите си на местния пазар през офисите си в Гърция или за страните от Централна Европа. „Олимпик ДДБ Нийдхам“ ЕООД например е собственост на гръцката агенция. Huts Spot Tompson ЕООД, която заема четвърта позиция в Топ 50, също е с гръцки собственик. „Графити/ББДО“ АД е свързана с румънското представителство на международната агенция. „Бизнес дата“ ООД е представител на FCB Worldwide.
Класираната на седма позиция според приходите си за 2001 г. „Огилви енд мейда адвъртайзинг“ ЕООД е собственост на холандската фирма Berkeley Square Holding B.V. със седалище в Ротердам. Според справката във фирменото дело „Огилви енд мейда ГМБХ“ - Виена, са прехвърлили дяловете си на холандската компания в края на 1999 г. Единствен собственик в Berkeley според фирмената регистрация е Lexington International B.V. Управителката на българското дружество Екатерина Попова уточни, че холандската фирма е собственост на компанията-майка Ogilvy и че по всяка вероятност австрийската агенция е предприела прехвърлянето заради финансово оптимизиране.
Мажоритарният дял от „Маккан Ериксон София“ ООД е собственост на Interpublic Group of Companies, САЩ, с голям дял е и американецът Кенет Блат. „Маккан Ериксон“ притежава 100% от „Юнивърсал маккан“ ЕООД, подредена според приходите за 2001 г. на 10-а позиция.
Друга агенция с чужда собственост е „Грей Уърлдуайд България“ ЕООД, притежавана от Grey Holding Central Europe, Германия. В класацията фирмата присъства на 17-o място със старото си име „Грей София“, тъй като беше преименувана през миналата година.
„Суинг“ ООД е представител в България на Lowe. Фирмата е сред агенциите, създадени от Даниела Осиковска и Яна Сарандева. В този кръг са още медиа агенция „Медия клуб“ ООД (представител на Initiative Media Worldwide, която е глобален медиа шоп на Lowe) и „Интерпартнерс“ АД (с акции на приносител), в която мажоритарен дял притежава белгийската „Гелдер груп“, представлявана от Бери Гелдер. Агенцията е част от независимата верига Interpartners.
Мажоритарен собственик в „ТБВА София“ ООД е TBWA International Holding, френска фирма със седалище в Булон, която през септември миналата година купува дяловете на TBWA Worldwide Inc. Малко преди това собственик на 55% от фирмата е бил „Omnicom Group Inc“. Класираната на 27-а позиция „Национал медиа сървиз“ ООД е друга фирма, която също има представителство на TBWA за България.
На втора и трета позиция в

Топ 50 на рекламните фирми

са две агенции, които се свързват със социолозите Андрей Райчев и Кънчо Стойчев, които издават вестник „Сега“. При създаването на „Медиахелп“ през 1995 г. Райчев е сред собствениците и управляващите, а акциите са на приносител. Няколко години по-късно АД е преобразувано в ООД, в което мажоритарен собственик е Мадлена Исак Леви-Примо.
Според справки в Булстат тя е сред управляващите и на други фирми (едната от които издателството на вестник „Сега“) на двамата социолози. „Шампионите 2000“ АД е собственост на „Шампионите СОД“, в която мажоритарен дял има Андрей Райчев. Агенцията има представителството на Young&Rubicam. Друг вестникарски издател, Петьо Блъсков („Монитор“), чрез фирмата на майка си „Алба С“ има дялове в рекламна агенция „Дезидерата“ ООД, която започна дейността си през 2001 г. и е класирана на 49-о място.
На 12-а позиция в класацията е „Грейн адвъртайзинг“ ООД, през която минава медиа купуването на Mtel за преса. Собственици на агенцията са Мартин Батков и брат му Тодор Батков, който е адвокат на Mtel и Майкъл Чорни. Рекламни площи за мобилния оператор за регионална преса се купуват и през следващата фирма в класацията - „Рекламна къща В“ ЕООД.
Мажоритарният собственик в медиа шоп „Зенит адвертайзинг енд комюникейшънс“ АД Добромир Дочев е съсобственик в още две фирми от Топ 50. В „Чап медиа“ АД (акциите също са на приносител) и в „Дрейв“ ООД, където негов съдружник е Владимир Денев. Денев е управител на друга медиа агенция - „Аргент“ АД, през която минават големи обеми за прес реклама. „Аргент“, която е на шеста позиция с удвояване на приходите, според справка в Булстат е собственост на „Фърст файненшъл“ и Ангел Първанов. Акциите на фирмата също са на приносител. През миналата година Владимир Денев е регист­рирал и фирма „Аргент 2002“. Близка до него е и медиа агенция „Аргента“, в която най-голям дял притежава сестра му Кармелита Денева. „Аргента“ АД беше втората медиа агенция, която купуваше рекламно време по рейтинг точки в БНТ през 2002 г. и се опитва да разбие доминирането на „Пиеро 97“ в разпределението на бюджетите за телевизионна реклама. Фирмата е създадена през 2000 г. и собствеността ? също е оформена в акции на приносител. През миналата година агенцията се свързваше с варненската бизнес група ТИМ, която покрай интересите си в телевизионния бизнес („Мсат“ и външни продукции в БНТ) също демонстрираше желание да се противопостави на влиянието на Гергов на рекламния пазар. От „Аргента“ отричат да имат нещо общо с икономическата групировка. През 2002 г. те са ползвали кредит от ЦКБ (банка от структурите на ТИМ), за да покрият необходимата банкова гаранция към БНТ, но в края на януари 2003 г. кредитът е изплатен. Справка във фирменото дело на агенцията показва, че 170 акции на приносител притежава Кармелита Денева, а по 165 имат Ивайло Кирилов и Теодор Михайлов, който е бивш шеф на рекламата в „Мсат“.
Структура от фирми занимаващи се с рекламна дейност, е оформил и Красен Кралев. Любопитно е, че основната му фирма „Маг адвъртайзинг“ ООД (в която е собственик през „Кралев ентърпрайзис“) остава извън Топ 50 на рекламните фирми. Според данни от сайта на агенцията оборотите на фирмата през последните шест години нарастват и през 2001 г. те са били над 5 млн. долара. Чрез „Кралев ентърпрайзис“ ЕООД (която е собственост на неговата майка) Красен Кралев има дялове в „Белл адвъртайзинг“, медиа агенцията „Сън медиа“ и „Маг билборд“, чрез която има собственост и в няколко фирми за външна реклама. Тази група фирми е добре поставена и пред управляващите или поне пред икономическия им екип, като е по-близо до Спас Русев и Милен Велчев, отколкото до Николай Василев. Красен Кралев е бил съдружник с царския депутат Мирослав Севлиевски и вероятно по тази линия фирмата му участва в предизборната кампания на НДСВ.
В класацията влиза и „Имидж“ АД, в която мажоритарен собственик е депутатката от НДСВ Диляна Грозданова. Фирмата има добри позиции на пазара на външна реклама в София.
В Топ 50 липсват данни за „Маркетинг комуникации“ ООД, фирма, в която собственост имат Албена Колева и Мария Грашнова (дъщеря на покойния изпълнителен директор на „Мобилтел“). През агенцията преминава медийното купуване на рекламата на Mtel за телевизия. Поради липса на данни не са включени и фирмите на Калин Кънчев - „ККК Медиа и комуникация“ ЕООД, която е едноличен собственик в „Оптимедиа България“ и „К плюс К реклама и маркетинг“. Подобно на други структури на пазара, Калин Кънчев също е създал и фирма за маркетингови и медийни проучвания - „Маркетинг. Медии. Анализи.“ ЕООД.
Рекламистите предричат промени в собствеността на рекламните агенции, но не прогнозират сериозни размествания на играчите през 2003 г. Очаква се да продължи създаването на негласни консорциуми за извоюване на по-добри позиции в медиите и все повече от фирмите да търсят международна шапка, с помощта на която да запазят бизнеса си. „Проблемът е, че агенциите са принудени да работят при печалба 1-2%, което не е нормално. Има и нелоялна конкуренция. Ако агенцията ползва 38% отстъпка например, той дава на клиента 38.5% само за да го спечели. По-малките агенции ще са принудени да се продадат“, предрича собственик на медиа агенция.


Американските комуникационни компании Omnicom и Interpublic и британският холдинг WPP формират т. нар. голяма тройка, която според списание Media Guardian държи 40% от глобалния рекламен пазар.
Сред най-печелившите агенции на Omnicom са BBDO Worldwide, DDB, TBWA Worldwide, Omnicom Media Group, OMD, The PhD Network, Goodby Selverstein&Partners и GSD&M.
Собственост на Interpublic са McCann-Erickson, Universal McCann, FCB, Lowe&Partners и Initiative Media.
WPP притежават Ogilvy&Mather Worldwide, Young&Rubicam, J.W.Thompson, Media Edge и MindShare. Четвъртата голяма комуникационна група Publicis обединява Saatchi&Saatchi, Publicis Advertising, Leo Burnett и медиа агенциите Starcom, Zenith Media и Optimedia.



Топ 50 на рекламните фирми по приходи (в млн.лв.)
номер Фирма 2001 2000
1 Пиеро 97 39.377 21.328
2 Медиахелп 10.465 4.487
3 Шампионите 2000 8.683 6.351
4 Хатс-спот Томсон 8.564 3.144
5 С тим Сачи и Сачи 8.507 5.349
6 Аргент 8.337 4.222
7 Огилви енд Мейда адвъртайзинг 8.096 6.917
8 С тим Зенит медиа 6.838 -
9 Заенит адвъртайзинг енд комюникейшънс 6.737 4.960
10 Юниверсъл Маккан 6.167 0.782
11 Графити ББДО 6.031 4.606
12 Грейн адвъртайзинг 5.828 4.007
13 Рекламна къща В 5.598 3.427
14 Дрейв 5.485 3.261
15 Декони 4.435 1.990
16 Ра Крес 4.345 4.329
17 Грей София 4.272 1.672
18 Маккан Ериксон София 4.095 2.951
19 Медиаком 4.021 8.052
20 Юрапел 3.941 5.692
21 Чап медиа 3.811 2.367
22 Рекламна агенция Лео Бърнет София 3.434 3.107
23 Медиа плюс 3.289 1.330
24 Медиа клуб 3.183 3.410
25 Медиа груп 2.758 3.606
26 Рекламна агенция Киви 2.561 0.588
27 Национал медиа сървиз 2.551 1.750
28 Рема пул 2.034 1.355
29 Райц - 2 2.195 1.329
30 ТБВА София 2.190 0.304
31 Международен медиа център 2.179 0.817
32 Олимпик ДДБ Нийдхам - България 1.766 1.912
33 Аргента 1.477 -
34 С тим Бейтс 1.461 1.471
35 Клокуърк 1.453 0.355
36 Кривицки и сие 1.136 0.583
37 Идея комм 1.132 0.453
38 Бизнес дата 0.991 1.065
39 Агора 0.916 0.364
40 Суинг 0.875 2.247
41 Пинакъл капитал 0.729 0.072
42 Опус комюникейшънс 0.700 -
43 Рекламна мрежа - 5 0.694 0.821
44 Еуро Ар Ес Си Джи София 0.689 0.618
45 АТЛ-50 - Тодор Константинов 0.646 0.364
46 Инетрпартнерс 0.559 1.058
47 Имидж 0.543 -
48 Рекламна агенция Дея 0.476 0.298
49 Дезидерата 0.472 -
50 Дея - С 0.462 0.658

Източник: Данните са от счетоводните отчети на дружествата


Топ 20 на рекламните фирми по печалба
Фирма 2001 2000
С тим Сачи и Сачи 116 40
С тим Бейтс 104 35
Кривицки и сие 97 33
Хатс-спот Томсон 94 86
Пиеро 97 78 42
ТБВА София 75 14
Зенит адвъртайзинг енд комюникейшънс 66 50
Медиаком 65 234
Рекламна агенция Лео Бърнет София 44 48
Рекламна агенция Киви 32 -39
Идея комм 29 5
Шампионите 2000 28 20
Агора 28 4
Медиахелп 24 34
С тим Зенит медиа 21 -18
Маккан Ериксон София 19 23
Имидж 17 -
Огилви енд Мейда адвъртайзинг 17 4
Ра Крес 17 42
Аргент 15 5

Източник: Данните са от счетоводните отчети на дружествата


Вики Политова, директор „Маркетинг и реклама“, bTV: Според нашите изчисления рекламният пазар за телевизия нараства с 11% през последната финансова година (финансовата година за News Corp., съответно за „Болкан нюз корпорейшън“ започва на първи юли - бел.ред.), каквито бяха и прогнозите ни. През 2003 г. появата на нови рекламодатели ще зависи от последните етапи на приватизационния процес.
Димитър Димитров, шеф на дирекция „Маркетинг и реклама“, БНТ: Ще има общ спад на пазара, заради несигурната политическа обстановка в страната, заради иракската криза, която ще доведе до увеличаване на цените на горивата и съответно - на цените на стоките. С това потреблението ще се ограничи и ще повлияе неблагоприятно на рекламния пазар. Януари не е показателен месец и трудно може да се направи прогноза до края на годината, но ми се иска спадът да е не повече от 10 - 15%.
Дачо Дачев, директор „Маркетинг и реклама“, „Дарик радио“: Очаквам ръст около 15% на пазара на радиорекламата спрямо 2002 г., а като обем - около 30 млн. лева. Общо за рекламния пазар прогнозирам забавяне на темпа на растеж. Очакваме радиорекламният пазар да има по-висок темп в сравнение със средния темп на рекламния пазар. Степента на навлизане на нови рекламодатели при нас е почти 25%. Очаквам делът на рекламните си инвестиции в радио да увеличат алкохолните и безалкохолните напитки, лекарствата, строителството и обзавеждането.
Мартин Захариев, издател, „Егоист“, „Ритъм, Playboy и управител на „Ретро радио“: Нямам никакви основания за оптимизъм, че рекламният пазар ще има дори и един процент ръст с оглед нерадостното икономическо положение на страната и изключително ниската покупателна способност. От друга страна, съвкупният обем рекламни разходи едва ли ще намалее, защото марките трябва да запазят извоювания пазарен дял. Затова очаквам, че ще има вътрешно преразпределение на рекламните ресурси. При пресата не прогнозирам спад, но ще има пренасочване на рекламни бюджети от всекидневници и седмичници към специализирани периодични издания. Очаквам скок на приходите на списанията, което ще е за сметка на вестниците на ВАЦ. Предвиждам увеличаване на инвестициите във външна и интернет реклама.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Решение на Съда в Страсбург показва необходимост от промяна във Валутния закон Решение на Съда в Страсбург показва необходимост от промяна във Валутния закон

Налагането на конфискация на пълната сума, която не е декларирана на границата, е прекомерна тежест за такова нарушение

19 ное 2018, 302 прочитания

След оставката на Симеонов: Сидеров играе за повече ДПС във властта 3 След оставката на Симеонов: Сидеров играе за повече ДПС във властта

От лидера на "Атака" зависи дали интересите зад кабинета "Борисов" ще се разпределят по друг начин преди ключовата 2019 г.

18 ное 2018, 5351 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Политическата цена на ДПС расте

Разпадът в НДСВ ще увелични претенциите на Доган за участие във властта

Марик Стринг: Европейците трябва да модернизират армиите си

Зам. помощник държавният секретар на САЩ пред "Капитал"

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Есенният филмов маратон

По-интересните заглавия на "Киномания 2018"

20 въпроса: Мария Касимова

Най-новата й книга - "Балканска рапсодия" (изд. "Колибри"), излезе тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Канадци купиха златен проект до Ивайловград, търси се сепаратор на софийския боклук, арест за най-богатия македонец

Емисия

DAILY @7AM // 19.11.2018 Прочетете