България - хит или бяло петно на инвестиционната карта

Нарасналият интерес към Балканите заварва страната години назад от централноевропейския бизнес климат

В началото на 90-те години представители на японския електронен гигант „Сони“ посещават България в търсене на място за нов завод за телевизори в Източна Европа. Както разказва наскоро един от представителите на фирмата по време на среща с българска делегация в Япония, „инфраструктурата в страната беше в ужасно състояние, а и никой от управляващите не ни обърна внимание“. Японската делегация продължава източноевропейската си обиколка и не след дълго избира Словакия. Новопостроеният завод е последван от втори, по-голям, а България е забравена като място за правене на сериозни инвестиции.

Десет години след този немного известен, но показателен случай, друга азиатска делегация посещава България със същата цел. Един от представителите и разказва (в подобни случаи анонимността е разбираема): „никой от управляващите не ни попита от какво точно имаме нужда - те бяха прекалено заети да разказват за себе“. След посещението си в Словакия бизнесмените вече се шегуват на тема как са си загубили времето в България - мястото за новия завод е намерено, и то отново не е България.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата