Поп-фолкът - истинският български шоубизнес

Може и да не ни харесва много-много, но през последните години поп-фолкът се превърна в истинска индустрия с немалки обороти. Докато молехме шофьора на таксито да спре това веднага и тичахме далече от софийския БИАД, продуцентите и изпълнителите на тази музика успяха постепенно да разширят пазара си и да използват разнообразни и все по-професионални начини да печелят от нея. Без да се оплакват, че нямало било пари за музика и хората не били свикнали да плащат. Има пари. Хората плащат.

Поп-фолк индустрията произвежда музика със скорост от около 70 албума на година и по близо 20 клипа на месец. Хората всеки ден гласуват за Глория, Азис, Ивана и десетки други изпълнители, като слушат радиостанции в този формат, гледат телевизии, купуват дискове, ходят в поп-фолк клубове... Според различните социологически агенции между 45% и 65% от хората над 15 години предпочитат да слушат такава музика. Съответно най-гледаната телевизия след националните ефирни канали излъчва поп-фолк клипове.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    pavelan avatar :-|
    Павел Антонов

    Отличен текст, Алексей. Днес за пореден път ми се наложи да го цитирам.

    Нередност?
Нов коментар