Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
В Столичната община са стигнали до извода, че след като няма достатъчно места за колите в центъра, единственият вариант да се въведе ред в паркирането е то да стане платено.
Цялата рационалност обаче се изчерпва дотук - това, което следва, са куп пазарни, логически и, ако щете, политически недоразумения.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
Вместо сива зона-Зоната на здрача.
Малко ми е странно как така годишната Винетка струва колкото годишния ми талон за паркиране? Вярно, че Винетките си ги купуват много повече хора, ама не разбирам пък какви толкова разходи имат от П и Г за поддръжжка, че цената да е именно такава. В смисъл не схаващам за какво плащам в случая. За това, че на Шишман има 30 сантиметра пропаднал асфалт?!?! Да си счупят паяка в нея, дано!
Мутрите тероризират нормалния живот в България. Явно трябва да бъдат взривени няколко дебеловрати урода в комплект с няколко дебилни общински и държавни служители, за малко шок и ужас. Шок и ужас за терористите е моята скромна рецепта.
Радвам се, че Капитал и хората в него, са разработили тази тема!!!
Проблемите са ясни, но липсва желание и т.нар. политическа воля да се предложат начини за разрешаването им. Да, от години са трупани и сега една администрация не може да ги реши като с магическа пръчка. Но, е лошо да се дава вид, че всичко ще се нареди някак си. Наред с описаните случаи, могат да се добавят и още: строеж на нови сгради с по-малко гаражи от необходимото за размера на сградата; паркиране в забранена част на улица, успоредно паркиране в две колони, което пък е основа за задръствания, напрежение и катастрофи; липса на логика в регулирането на движението, бавна реакция от страна на КАТ по време на Големите задръствания от есента на 2006г.
Нещо трябва да се промени. или много неща...
Живущ на Шишман: Абе пич, винетка не ти е някоя Венетка, че да я пишеш с голяма буква)) що ме правиш да се смея рано сутрин?!
Требват пари,много пари,зер идат избори:
1. за евродепутати
2. за кметове
3. за министри
ГЕРБерите с какво ще платят маймунджолуците на Ивана и Драгана ,а?
Затова е казано:
"По гевезлъците ,простотията и безочието ще ги познаете"
на всички е ясно, че държавните служители искат да разчистят центъра не за наше удобство, а за свое.
Г-н Стоилов е нашият най-добър пациент. Понякога обаче бяга и казва, че отива на работа. Не бойте се, не е опасен.
Човекът-паяк на столицата През 1998 г. продава прочутия гараж на ЦК в София на Камен Михайлов,но след толкова много лапане времето май ще спре да работи за него.
ТИК ТАК ТИК ТАК ЧАО P&G
Николай Александров винаги е впечатлявал събеседниците си с елегантен външен вид и добро възпитание.
Той се спотайва тихо в ъглите, хитро е оплел мрежите си и може да се покаже изненадващо тъкмо там, където най-малко го очакваш. Всяка атака срещу него е 99% неуспешна, защото е бърз, умен и комбинативен. Дори да напусне някоя общинска фирма, след няколко месеца победоносно се връща в друга. Естествено, той е Николай Александров - шефът на страховитите "паяци", които кръстосват София и които отдавна са се превърнали в кошмар за всички шофьори в столицата.
Тези дни Александров напомни за себе си като строго размаха пръст на американските дипломати след визитата на Джордж Буш. Властелинът на сърдитите служители със светлоотразителни елечета изчисли, че от затвореното движение в центъра общината е изгубила 40 хиляди лева. И не се посвени официално да си ги поиска като обезщетение от посланика на САЩ у нас Джон Байерли.
Изпълнителният директор на може би най-руганата фирма в София "Паркинги и гаражи" ЕАД Николай Славчев Александров всъщност е строен, симпатичен мъж, наконтен като оперен певец, с добре поддържана артистична брада. Роден е на 28 март 1948 г., но амбициите му все още са съизмерими с мечтите на талантлив студент. Също като Мартин Лутър Кинг, и Николай Александров си "има една мечта". Тя е да оглави енергийния гигант "Топлофикация - София", като влезе през парадния вход. През 2004 г. известният в общинските среди с галеното име "Ники" Александров бе на път да осъществи мечтата си. Докосна се до митичния кабинет на Вальо Топлото, даде пресконференция в качеството си на директор и…болезнено се сгромоляса в реалността.
Тогава Александров бе предложен за директор на топлото от квотата на СДС, като му "натрапиха" (според неговото схващане) и Димитър Иванов - Мишо Царя. Номерът обаче не мина заради търкания между тогавашния енергиен министър Милко Ковачев и общинската управа. А Николай Александров набеди за проваления си "трансфер" публикация на "Политика", която първа съобщи любопитния факт, че именно той е продал известния гараж на ЦК в София на бившия съпруг на Надежда Михайлова - Камен Михайлов.
Досущ като героя от култовия комикс "Човекът-паяк", Ники Александров може да проникне навсякъде. И ще го направи елегантно, тънко и безболезнено. Далече от светлината на прожекторите.Далече от журналистите и техните неудобни въпроси. Александров не е от медийния тип герои, които се радват на своите пет минути слава, а след това гърмят като бушон. Напротив, той е ценен тъкмо заради това, че може да изпълни всяка задача без издънки. И поне половината от трудовия си стаж е прекарал в директорско кресло. Неслучайно Александров е ключов играч в управлението на столичната икономика вече дълги години поред. Експерт е в сферата на транспорта. Два мандата поред е общински съветник от СДС в София. Освен шеф на борда на директорите на "Транспортсервиз" в края на 90-те, е и член на бордовете на общинските "Столичен автотранспорт" и "Електротранспорт". Тогава редови бордовак в общинско дружество взима малко под 2000 лв. заплата, а директор - около 3200 лв. на месец. Дълги години е член и на надзорния съвет на Столичната общинска агенция за приватизация (СОАП). Именно през нея са минали 97% от приватизацията на общински имоти в София.
Ники Александров обаче съвсем не е обикновен "заплатаджия" в поредния съвет на директорите. Това би накърнило самолюбието и честта му, на които много държи. Ето защо той самият често обяснява присъствието си в управлението на различни общински фирми с професионализма си. След местните избори в края на 2003 г. дори участва от квотата на СДС в преговорите със ССД на Стефан Софиянски за разпределението на десните кметове в столичните райони. Негов партньор в преговорите е настоящият шеф на СОС Владимир Кисьов и зам. кмета Велизар Стоилов.Да, Александров наистина е навсякъде. След неуспешния му опит да оглави любимата си "Топлофикация" не позволи да бъде забравен. Почти ежедневно посещаваше кулоарите на "Московска" 33 и свойски удостояваше работните комисии с аристократичното си присъствие. Затова и никой не се изненада, когато именно той стана директор на "Паркинги и гаражи" на мястото на безславно и загадъчно изпъдения Ивайло Николов. Тайната на успеха на Николай Александров се дължи на несломимата амбиция, гъвкавия ум и педантичния дух. Ако искате да попитате нещо властелинът на "паяците", трябва надлежно да се обърнете към Пресцентъра на Столична община и да предадете въпросите си в писмен, конкретен и добронамерен вид. Втората причина Ники Александров да оцелява и да възкръсва като феникс в поредния директорски борд, са неговите приятели. Изглежда, той е приятел с всички влиятелни хора в града. През 1998 г. продава гаража на ЦК на бившия вече съпруг на Надежда Михайлова - Камен Михайлов. По една случайност тогава СДС е в разцвета на властта си, хубавото Наде е външен министър, а Александров си гарантира безметежен втори мандат като общински съветник и поредното участие в апетитни бордове."Наистина продадох гаража на ЦК, но не знаех, че Камен Михайлов е съпруг на Надежда Михайлова", невинно обясни Александров пред "Политика".В края на 2005 г. именно вътрешните врагове на Надежда Михайлова - столичните общинари от СДС - го лансираха за шеф на "Паркинги и гаражи", защото го припознаха като "свой". През 2004 г. пък бе един от малцината, които се осмелиха публично да защитят тогавашния кмет Стефан Софиянски, докато враговете му злорадо му вещаеха затвор заради скандала с Централните хали.
"По онова време в София нямаше инвеститори, България беше с много нисък кредитен рейтинг, а Халите и други стратегически обекти бяха абсолютна руина. Трябваше да продадем няколкостотин общински имота, за да инвестираме в Халите", каза Никито Александров. В края на мандата си като съветник, през август 2003 г., Никито Александров яростно защити и скандална докладна на бившия вече главен архитект на столицата Стоян Янев. След предложение на Александров точно 1016 заповеди за строеж на арх. Янев бяха одобрени анблок. Така над 200 хиляди обекта, построени между 1991 г. и 2002 г. станаха "законни" с едно вдигане на ръката. Само броени месеци по-късно столичните управници се сетиха, че трябва да плащат обезщетения на собствениците на имоти с временен статут край Околовръстното, защото "недомислено" са узаконили постройките им. А Ники Александров пак се измъкна сух, още е актуален и ако се съди по престижното дружество, което управлява, изглежда репутацията му расте.Но кмета Бойко Борисов май ще му спре кранчето тези дни след сесията на С
Само да вметна, че статията е неточна. Чл. 94 ал 4 (ако не се лъжа) от ЗДП указва, че може да се паркира от ляво в еднопосочни улици ако не се пречи на движението.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.