Закон на аварийни

Въпреки че пренаписа правилата, държавата продължава да няма политика за борба с катастрофите

Шофьорът винаги е виновен

Една от най-значимите промени в изменения Закон за движение по пътищата засяга текста, който задължава шофьора да се съобразява с обстановката по пътя. Досегашната му редакция практически не допускаше хипотеза, че пътен инцидент може да стане без вината на някои от участниците в него. Така например, дори и колата да попадне в незабележима дупка, изхвърлена от неравност по пътя и т.н., глобата беше повече от сигурна. Според новата редакция шофьорите трябва да се съобразяват само с "предвидимите препятствия", които могат да се изпречат на пътя им.

Има един много лесен начин да ви убедим в качеството на прясно пренаписания Закон за движение по пътищата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-?
    kOPELe

    Основната причина за катастрофите е липсата на инфраструктура. Неможе през 2007 година 2/3 от пътят между столицата на една страна и най-големия й град (морски курорти) разположен на крайбрежието да е с една лента в посока и в това техническо сътояние. Това се отнася за огромната част от пътната мрежа в страната. Инфраструктурата ни е с 30 години назад от развитието на автомобилостроенето и не съответства на динамиката на живота. И на 1000 лева да се повишат глобите никой няма да шофира с 90 км/ч извън града. С новите размери на глобите се повишиха единствено рушветите на патрулите - досега за 100 лв. си склонен да дадеш 10 лв., а сега за 400 лв. ще бъдеш склонен да дадеш 40 лв. - това е "новата" философията на ЗДП. Елемантарният извод е че трябва да се промени инфраструктурата - автомагистрали, но това няма да стане скоро защото се искат много комисионни и т.н.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    -

    Незнам какво малоумие е накарало НС да приеме обжалване на глоби ор 30 лв. за неизползване на обезопасителен колан например, да се обжалва на 2 съдебни инсканции и с тях да се занимават общо 4 съдии. Съдебната система е претоварена с такава плява, а после се чудим, защо била тромава, защо делата се отлагали за след 6 месеца. Как няма да се отлагат, като графика на съда е запълнен и да искат да насрочат делото по-рано, това не може да стане. С 30 левови глоби ли трябва да се занимава съда или със сериозните престъпления.

    Нередност?
  • 3
    jwalker avatar :-|
    Кулин бан

    Катастрофите идват от всеобщата представа на българите, че законите и правилата може да не се спазват. От тази представа следва корупцията (включително и в КАТ) и чувството за ненаказуемост. Всеки си мисли, че ще му се размине, ако направи гаф - я с пари, а с някой вътрешен човек, който да оправи работата.

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    АЗ

    От къде я измъкнахте тая статистика????????????
    Никога до сега не съм виждам присъда в която да пише че причината за ПТП е недостатъчна квалифекация или някой от другите посочени причини. Това катаджииските статистики ли са, те винаги слагат несъобразена скорост вместо примерно дупка 1 х 2 метра 30 см дълбока.

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    Росен

    @ АЗ
    Статистиката, която е в таблицата, е единствената официална.

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    Водач на МПС

    Прави сте за инфраструктурата.Какво е това завой след завой по много от пътищата, а пък там където за прави не са сложили три метрови огради за да не прескачат в насрещното платно.Това правителство трябваше за две години да изправи всички пътища и да раздава безплатно на шофьорите по бутилка шльоковица за да се чустват конфортно.Да се разреши и стрелбата по катаджиите за да не пречат на джигитите с разните ограничения и глоби.
    На всичкото това има едно единствено обяснение казано в правилника за движение по пътищата- каране със съобразена скорост. Тогава на водача /надявам се че не е пил/ не му пречи нито инфрасруктурата , нито катаджиите нито другите участници в движението.

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    blue_fish

    Че често липсва култура на движение съм съгласен. Но съм съгласен и с №1 - инфраструктурата е неадекватна на времето и потребностите.

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    Pierrot

    Безумието и негалостта за пореден път вземат връх. Погледнето само - промените били заради ЕС отново. Ами защо да не е заради безкрайната черна нишка от почернени семейства? Или заради оборота на автомайсторите,граничещ с този на "Дженерал Елетрик" например. Абсолютно съм съгласен,че липсва ясно намерение за справяне със ситуацията на пътя. Пътищата се кърпят, Пътна полиция основно констатира нарушения а не играе превантивна роля, а министерства стоят и редят пасианс докато се чудят как да оправят нещата. Липсата на напредничава техническа мисъл е просто отвратително - техниката никъде не е навредила. КАТ не могат да си съберат глобите, но в интерес на истината това не е и тяхно задължение. Въобще за правителства наред, проблема на хората не е техен проблем. Но акциите с които уж трупат престиж - естествено,че са там.
    А отговорност на пешеходеца,които пресича Цариградско в 1800?! Промените никога не са своевременни,а просто хабене на хартия и пленарно време.

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    Anton K

    Ще се върна в България за две седмици това лято с жена ми (която е американка). Нямате си представа колко ме е страх да се ка4а в кола там. Ако статистиките които 4етох по горе са верни, аз ще сам на нокти през цялото време. Като добавиш мутрите и всякакви други сен4ести ли4ности с които ще се засе4ем по улиците в родния ми град Бургас, това може да се окаже първото и последно нейно посещение в лубимата ми родна страна. Тогава поне ще се тревожа само за себе си. А за бъдещите ни деца, едва ли ще им позволя да стапят я този Рай на земята. Колкото по дале4, толкова по добре.

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-|
    Филип

    Браво Тонка :)

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал