С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 19 окт 2007, 18:55, 3442 прочитания

Катастрофално бездействие

България е сред европейските страни с най-много загинали по пътищата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Шофирането в България е изключително опасно. Агресивните навици на шофьорите и (...) липсата на безопасни пътища води до сериозна смъртност на пътя. Трябва да се избягва конфронтация с последни модели седани (BMW, Mercedes, Audi), които карат опасно и с превишена скорост, както и да се избягват спорове с шофьорите на тези коли, които може да са въоръжени представители на организираната престъпност." Тази жестока и вярна констатация може да се прочете в официалния сайт на американското министерство на външните работи - Държавния департамент.

Миналата седмица Европейският съвет по транспортна безопасност публикува сравнителни данни за безопасността по пътищата в държавите - членки на ЕС, които също показват, че българските пътища са изключително опасни в съюза. Страната ни се нарежда на 6-о място сред всички 27 страни по брой загинали на един милион жители. Нещо повече - България е една от само петте държави, в които жертвите от катастрофи през 2006 са се увеличили в сравнение с предишната година, и то с близо 9%. В повечето европейски страни целенасочени действия на управляващите водят до сериозно намаление на загиналите в катастрофи. Най-ефективната държава в това отношение е Люксембург, където от 2001 г. насам жертвите на пътя са намалели с близо 50%. С повече от 40% по-малко са загиналите при катастрофи и в Португалия и Франция.


В практически всички успешни страни резултатите са следствие от целенасочени реформи в регулацията на движението по пътищата. Те включват промени в законите, оптимизиране на работата на пътната полиция и въвеждане на системи за автоматичен контрол на скоростта - камери за регистриране на нарушителите на рисковите участъци.

Ако България беше успяла през последните пет години да влезе поне в средните стойности на европейската тенденция за намаляване на жертвите от катастрофи, сигурно над хиляда души в момента щяха да са живи. Липсата на адекватни политики за безопасността на пътищата обаче продължават буквално да убиват хора - катастрофално бездействие, което за миналата година е отнело 1000 човешки живота...


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Кюрдите сключиха сделка с Русия и Сирия срещу Турция, Орбан загуби Будапеща Вечерни новини: Кюрдите сключиха сделка с Русия и Сирия срещу Турция, Орбан загуби Будапеща

И още: Кьовеши официално е европейски главен прокурор; Борисов свиква Съвета за сигурност заради Сирия

14 окт 2019, 1880 прочитания

Иво Прокопиев: Прокуратурата създава предпоставки за саморазправа с журналисти Иво Прокопиев: Прокуратурата създава предпоставки за саморазправа с журналисти

В МВР е постъпила информация за потенциална заплаха, свързана с журналистически разследвания и публикации в "Капитал"

14 окт 2019, 763 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Банкрутирали ли са Съединените щати?

Един по-различен поглед върху държавните финанси

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света