Франчайз срещу власт

Там, където партиите не могат да формират мнознства , на помощ ще притекат бизнесмените

При създаването на варненската партия "Движение Нашият град" лидерът й Неделчо Михайлов обяви, че формацията му ще работи "по формулата на франчайза". (Най-общо франчайз е, когато една голяма компания дава на друга търговската си марка и рецептата как да прави същия бизнес срещу заплащане.) По-малко от година след създаването си политическият франчайз на партията регистрира завиден успех на кметските избори - шест общински съветници във Варна, Балчик и Шабла и осем в Дупница. Избраните с листата на "Нашият град" седем съветници - от общо 13 - в Кричим ще определят правилата на играта при управлението на града. Партията ще има и кмет на Созопол в коалиция с други формации. "Нашият град" замалко не удари джакпота с кметското място в Благоевград, където кандидатът Радослав Тасков отиде на балотаж. Макар да беше подкрепен от десницата, той ще участва със собствена група съветници в местния парламент, регистрирана от името на партията на Михайлов. Ползването на регистрация на политическа партия "под наем" не е ново явление в местните избори. По този начин например беше избран убитият преди пет месеца председател на общинския съвет в Несебър Димитър Янков, който през 2003 г. ползва името на Българска партия либерали. За него със сигурност можеше да се каже, че е бизнесмен, а за либералните му възгледи подобна категоричност вероятно щеше е спорна. Четири години по-късно в общинския съвет в Несебър влезе като либерал и синът му Пейко Янков. Морският град всъщност е най-изчистеният

модел на бизнес управление


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се