🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Какво да се прави

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Краткосрочен план

- Централизирана система за управление на светофарите

Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Да почнат да си вършат работата....

    КАТ, Паркинги и гаражи и сите огранизация отговарящи за контрол на движението. До тоз слънчев момент са въведени десет правила за шофиране в София:
    1. Излизане пред колона от чакащи на светофар е предимство на най-нахалния.
    2. Тротоарите са така липсващите 2ра, 3та и тн лента.
    3. Включени аварийни светлини гарантират право на спиране във всяко платно за неопределено време.
    4. И при най-малкото одраскване на брони, катастрофиралите са задължени да блокират поне 2 платна за движение до появат на органите на реда в рамките на денонощието.
    5. Включване в движението от улица без предимство се извършва с подаване на мигач, пълна газ и наличие на софийска регистрация.
    6. Придвижването на автомобили по трамвайните линии се затруднява единствено от наличието на трамваи.
    7. Почистване на платното от умрели животни, боклуци и излят бетон е задължение на времето и природните елементи.
    8. Пешеходците са най-низшия вид по софийските улици. Те никога не са с предимство на зебра, а при наличието на подлез са задължени да преминат през улицата отгоре.
    9. Спорадийната поява на регулировчик сигнализира за преминаването на правителствена делегация.
    10. Паркирането трябва да позволява преминаване по улицата на мотоциклет.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Atanas

    Аз не съм от София и не съм запознат със спецификите на проблема, но защо не се въведе такса за влизане в зоните, които се задръстват -- примерно 2 лева за влизане в центъра. Лондонското сити въведе такива и са толкова успешни, че сега и Ню Йорк ги копира -- когато умни хора като Майкъл Блумбърг копират някого, може би си струва да вземеш под внимание тази алтернатива?

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    boby1945

    Всички тези благи планове, грош цена, ако не се реализират навреме. А не могат да се реализират навреме защото:
    - общината няма пари за мащабни проекти, няма и да има, всичко ощ от Фердо минава през държавния бюджет, остават трохи за заплатки.
    - изборите за кмет и общинари са на 4 години, време недостатъчно за такива мащабни проекти, даже и да има пари /помните сагата с НДК 1978-1981 при личното участие на Людмила и пари потоп от държавата- тогава някой ги оценяваха на 1,6 млрд. долара!!??, а бат Тошо казваше не бе, пичове, само 263 млн. долара/
    - реализацията на такива проекти не носи бързооборотни активи никому, ще се почуства след десетилетия, когато изпълнителите ще са на място злачно, място покойно!
    А ако не се реализират благите планове навреме, грош им цена, все едно да си надеваш презерватива, след като слезеш от кака! Оти се мориш въобще и влизаш в ниско интензивни разходи! :-))

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    Driver до Атанас

    Като не си от София, поне от Лондон ли си че предлагаш таксата? Щото аз бях в Лондон в Четвъртък и Петък и в час-пик е по-бързо да се движиш пеша ако си на земята. Каква такса какви пет леве. Нищо освен 'тръбата' не помага. Ако си в тръбата (както лондончани наричат метрото) си в пъти по-бърз.

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    Mr. Mahony®

    Има закон за задръстванията и той казва всичко. Само един кандидат кмет си позволи да каже ясно какво е решението. Това, с най-голям шанс поне. А именно - намаление на колите. Дали директно или индиректно, това е истината.

    Някои от нещата, които трябва да се направят е да се забрани използването на гаражи за каквато и да е цел, освен за гараж. Зареждане на магазините да е между 22.00 и 07.00. Целият център да е синя зона, дори и вечерта до 22.00. Общината да е гарант пред банките за кредитиране на подземни паркинги. Правителството да забрани внос на автомобили или над определена възраст или с определени екологични показатели. Да се изградят велоалеи и да се даде приоритет на метрото. Приоритет да стане градският транспорт, а маршрутките да се забранят. Да се разшири и ремонтира (като хората) Околомръсното, а по улиците да се паркира само от едната страна, като се слойат колчета по тротоарите.

    И на последно, но първо по значение е, кметът дон БоБо да използва 1 кола, а не 2.

    Много от мерките не изискват значителен финансов ресурс. А и такъв има в София. Изискват нещо, което политиците в България нямат. Това е желание (ама истинско, от сърцето) и воля или смелост.

    Нередност?
  • 6
    skotie avatar :-|
    skotie

    СИНЯТА ЗОНА трябва да ИЗЧЕЗНЕ! Те са една от основните причини центъра да е задръстен. Трябват подземни паркинги. И над тая шибана "река" дето минава през центъра е идеално за паркинги.

    Нередност?
Нов коментар