Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Едва започнал работа, новият столичен общински съвет изненадващо получи бизнес оферта. Оръжейният търговец Николай Гигов заяви готовност да предостави терен за изграждането на завод за отпадъците на София. Бизнесменът притежава земя в с. Шишманци, където в момента се строи подобен завод за град Пловдив и Гигов сметна, че там може да се изгради и съоръжението за София. Заявката можеше да попадне в дългия списък от желаещи да се включат в апетитния проект, ако за Гигов не съществуваше съмнение, че разполага със свое лоби сред кметското мнозинство. Попитан за намеренията му, близкият до Гигов общински съветник от ГЕРБ Иво Тонев (изпълнителен директор на ФК "Локомотив-София") отказа коментар с аргумента, че през уикенда предстои важен футболен мач на отбора и от суеверие не дава изявления за журналисти. За сметка на това Гигов се похвали в медиите с приятелските си отношения със столичния кмет Бойко Борисов.
На новоизбрания председател на СОС Андрей Иванов също му се наложи да опровергава, че фирмите му нямат нищо общо с общината. На първата си официална пресконференция той заяви, че три от тях съществуват само на регистрация и на практика не упражняват дейност. Той побърза да обясни, че никога не се е занимавал със строителство, а общинските дялове във фирмите, в които е имало такива, са обявени на търг и са продадени. Все пак съмненията остават. Преди три години съдружничката му Стефани Михайлова спечели конкурса за маршрутки по линия 36 чрез фирмата си "Сиси - Т - Стефани Михайлова" ЕТ. Тя е в управителния съвет на фирмата "Банкя-21", където Иванов притежава 80% според ДАКСИ. Освен това Михайлова е и съсобственик с председателя на СОС в още една фирма - "Директ транспорт" ООД. Не чак дотам индиректни връзки свързват Андрей Иванов с приватизатора на "Чистота" Павел Бараков, известен преди с близките си отношения с бившия председател на общинския съвет Антоан Николов. Според ДАКСИ в момента Андрей Иванов държи 35% от основаната от него фирма "Директ транспорт". В нея негов съдружник е акционерното дружество "Гломакс" АД, което пък е съсобственик заедно с Нина Дишкелова в строителната фирма Фриком. Дишкелова има обща фирма с Бараков. Така че на Андрей Иванов тепърва ще му се налага да доказва, че нито той, нито негови съдружници имат конфликт на интереси с общината.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
ГЕРБ е новото БСП,а Борисов се готви да бъде новият премиер и всичко това-одобрено и протежирано от Първанов.
Какво кметство,какви отговорности,какви пет лева?!Някой друг обаче ще трябва да върши работата на ГЕРБ в кметството,а явно хората не са много навити.
С Велизар в комисията по транспорта, Бойко няма да се справи определено с транспортните проблеми на София. Но няма да се справи и с който и да е било друг в рамките на следващите четири години, прекалено е запусната работата.
Пък и може това да не му е целта, кой знае? Народът общо взето иска смяна на маймунките от време на време, и вероятно на практика по-малко се интересува от боклука и транспорта.
какъвто народът такъв и кмета /за кметицата си мълча/
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.