Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Не е странно, че на правителството му трябваше цял месец, за да покани шефа на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" Веселин Георгиев да освободи поста си. Обяснима е и изненадата на самия Георгиев, че има проблем да възлага поръчки за над 120 млн. лева на фирма, управлявана от неговия брат. Цялата концепция за "хигиена" в отношенията между държавната администрация и бизнеса очевидно е напълно чужда в България - показателно е голямото чудене по въпроса що е то конфликт на интереси и срамен ли е той.
А ако има място, където тези понятия са набутани в най-тъмния ъгъл, това е фонд "Пътища". Повечето началници имат паралелен бизнес или са свързани с фирми, които изпълняват обществени поръчки в областта на пътното строителство. Но по-притеснителното е, че институцията е окупирана от безброй семейни кръгове. Списъкът с роднински връзки включва майки, бащи, синове, дъщери, съпруги и съпрузи. Има дори и случаи със служители във фонда, които работят на половин работен ден в частни фирми - изпълнители на проекти.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
111 коментара
Ей, Капитал!
Хей, Българи,
Това са парченца от историята!!.. Уникални материали, уличаващи престъпната ни власт, начело с комунистическите ченгета и мекерета! Запишете си този материал на диск или си го отпечатайте на хартия, за да може всеки да го прочете преди следващите избори. Защо КАПИТАЛ спи, а не публикува към днешна дата предизборната (програма) ЛЪЖА на БСП. Има ли още наивници? Дайте си сметка, че ако тази мафия ни управлява още един мандат ще се превърне в престъпност от световен калибър.. за сега е само от европейски .. май...И да не ревнат пак костовистите - и те не са по-малък боклук!!!
Браво на г-н Михалев, маправо е готов за служител на ОЛАФ. Още малко и всички пари от ЕС съвсем ще спрат. :-)
Ако сте обществено ангажирани личности, ако ви пука за себе си, за бъдещето на децата ви ще подкрепите вота на недоверие към правителството с присъствието си пред Парламента.
Въпрос на съвест, манталитет и чувство за Свобода. Даже въпрос на желание да бъдеш себе си или да не бъдеш. Личен избор. Който иска да бъде народ - става и тръгва. Който иска да си бъде мърша - мърша да е и да не мрънка.
Михалев, не им обръщай внимание на злобните гласове - наживо или в интернет. Щом ги има - значи добре си вършиш работата. Ако ги нямаше - значи всеки е доволен, а ти - импотентен. Но не си. Имаш хъс, обичаш да човъркаш точно където трябва и пишеш добре. Хубаво е че от време на време и такива като теб се срещат. Аз ги мислех за отдавна умрял вид, като додото:-)
Поздравления на г-н Михалев.
Силен, сериозен материал.
Ех, честито ви плащане на данъци! Браво на Капитал. Жалко за България.
БРАВО-ЗА ДЪЛБОЧИНАТА,СМЕЛОСТТА,ДОСТ ОЙНСТВОТО!АКО ПЪК ОТКРИЕТЕ СПЕЦИАЛНАТА РОЛЯ НА ЕДИН МИНИСТЪР-дето СИ ГИ СЪБРА ГЕРОИТЕ,ДЕТО ТРИ ОКРЪГА ИЗГРЕБИ,ЗА ДА ГИ ГОТВИ С ПРИЯТЕЛИТЕ СИ ЗА МАГИСТРАЛА "ТРАКИЯ"...МАЙ НАИСТИНА ЗАРАДИ КРАДЕНЕ В НЕБИВАЛИ РАЗМЕРИ ЩЕ СИ ИДЕ ПРАВИТЕЛСТВОТО!...А името ИВАН МИХАЛЕВ да се помни-колко мъчно е да си ЧОВЕК просто,ДНЕС...
Поздравления за статията. С едно важно допълнение - всякакви анекси към сключени договори за строителство са забранени по ЗОП и по ЗФУКПС. За ФРПИ никога не е спазвана бюджетната процедура, а оттам следва и, че не са дефинирани параметрите на проектите по ЗОП, а оттам някои си мислят, че е законно да се подписват анекси. Не е заради ЗОП. Не е законно и зарди ЗФУКПС, защото при това положение проектите не отговарят на законовото положение за икономичност.
Споменатите горе договори не са търгувани по ЗОП, а по правилата на ЕИБ, СБ или ръководството на ЕС за търгуване. При тях анекси се допускат и е съвсем естествено да ги има. Рестриктивността на ЗОП по отношение на промените в договорите е прекалена и е един вид щраусово заравяне на главата в пясъка - вместо да се определи и осмисли при какви точно условия може да се променят договорите, направо забраняваме всички промени. Този подход в крайна сметка вреди на ефективността на проектите, защото така се трансферира целия риск към изпълнителя, а той нито има как, нито има причина да го носи - съответно търси начини да се извърти, а това не помага на проектите по никакъв начин. Строителството е съвкупност от много и свързани операции, трае дълго време и поради тия причини договорите обикновено се забавят и обикновено струват повече, отколкото предварително се очаква. Това не е уникален за нас проблем, има го навсякъде. Проблемът при нас е, че се прекалява, т.е. често дадено стандартно и логично основание за повишаване на договорната стойност се използва за още по-голямо повишаване, което после се делка. Иначе нито т.нар. юристи, нито т.нар. икономисти разбират естеството на инвестиционния процес и битува схващането, че като забраняваме туй-онуй и трансферираме всички рискове към изпълнителя, нещата стават. Нищо не става.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.