Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Ако в началото на прехода мечтата на всеки българин беше да стане митничар, то вече апетитите са насочени изцяло към сферата на пътното строителство. Митничарите могат само да завиждат на своите колеги от фонд "Републиканска пътна инфраструктура", защото в следващите години България очаква безпрецедентен приток на пари от Европа за строителство на пътища. Вече са факт обявите за първите четири търга по програма "Транзитни пътища 5" от общо 24 лота и очаквана стойност около 600 млн. евро, следват девет лота за рехабилитация на второкласни и третокласни пътища, финансирани от Световната банка с очаквана стойност 200 млн. евро, строителство на магистрала "Марица" - общо четири лота с очаквана стойност 200 млн. евро, магистрала "Струма" - четири лота с очаквана стойност 800 млн. евро. И всичко това само за тази година! Отделно са средствата от структурните фондове и обектите, финансирани от националния бюджет. Общо за първите седем години от членството ни в евросъюза България се очаква да получи около 6 млрд. евро от структурните фондове и Кохезионния фонд. Извън тези пари са предвидени допълнителни средства за четвъртокласните пътища, които се стопанисват от общините. За тях ще се отпускат пари по линия на земеделското подпомагане. Това означава, че към страната се очаква огромен финансов поток, от който ще има достатъчно за всички пътни лобита. Те отдавна са на линия и нетърпеливо потриват ръце в очакване на проектите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
15 коментара
Пътищар - това звучи криминално
И ЩЕ ГО ОСТАВИМ ЛИ ГАГАУЗОВ ДА ПРОДЪЛЖИ ДА СЕ ГАВРИ-С ПАРИ,ВЛАСТ,ДЪРЖАВА?!
Не само да бъдат уволнени, да влезнат в затвора и да върнат парите.
Всеки може да стане пътищар, при спазване на няколко изискватия: да завърши магистърския курс на УАСГ /ВИАС/ с диплома "инженер по пътно стройтелство" за около 5-6год, след това дапострой няколко обекта, дълги около 30-50 км сумарно, или няколко моста,или да изпитва няколко десетки вида стр .материали, като ръкаоводи 100-200 работници и 30-40 тежки стр. машини итогава с натрупания практичен опит влиза в професионалния кръг на пътищарите. Бъдете добре дошли да забогатеете!!
Опази БОЖЕ България,от такива пътищари и от такива като А. Гагаузов,В.Георгиев,Ж.Недев ......
и всички останали като тях,де ОКРАДОХА Държавата,по такъв без пардонен начин !!!!!!!!!
Пътищар, във УАСГ, или каквото е там. На правопис не ви ли учат, бе?!
УАСГ означава университет за архитектура,строителство,и градоустроиство, господине/Г-ЖО/. Акотака продължавате да "бе"кате , сигурно сте агънце, или овца!!
Г кати Геодезия не като Градоустройство. (като ще се поправяме)
до пътищара :)
Като че ли ти е малък трудовия стаж, но затова пък в лапането си добре. Браво. Само гледай вместо паричките от ЕС-то да не лапнеш нещо друго по-погрешка. :)
Да, така е! Тази професия звучи и трябва да звучи гордо , защото 90% от хората в нея са всеки божи ден на пътя-студ, пек , кал ,сняг! Те постоиха и продължават да стоят всичко това , коети ВИЕ тук приемате и ползвате автоматично за даденост. И те плащат данъци и винетки , и те псуват дупките , но и се гордеят с това което правят . Тези хора работят за хляба си , които не е толкова бял и мек както си представяте като четете за върхушката .И го направиха не благодарение , въпреки разни гъгъузовци, които ни се редят през всеки 4 години-сини, червени, жълти и всякакви цветни разбойници. Но пък си ги избираме , нали?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.