Наистина добър пакет

Една фирма се готви да вземе будките, спирките и билетите за транспорта в София

"Соравия" в България

Австрийската група "Соравия" планира да инвестира около 300 млн. евро в различи сектори в България до 2011 г. Досега дъщерната компания "Соравия риъл естейт" има построени три бизнес сгради в София - "Интернешънъл бизнес център", "Соравия център" и "Европарк". "Соравия" е на българския пазар от 1998 г. Компанията търси подходящи проекти в областта на недвижимите имоти в Сърбия и Румъния. Планира да навлезе и в бизнеса за безалкохолни напитки, натурални сокове и минерална вода в Югоизточна Европа. Австрийците вече купиха бутилиращата компания за вода с марката "Девин", която държи 30% от пазара в България. Третият сектор, в който "Соравия" планира да навлезе на българския пазар, е в областта на външната реклама. Групата развива тази дейност в Австрия, Словакия, Полша и Хърватия. У нас вече е регистрирала гружеството "Мегаборд", което е 100% собственост на групата.

Няма нищо по-лошо от държавния или общинския монопол, освен... частния. Това би трябвало да знае най-добре Столична община, която има дългогодишен опит със скандалите и зле свършената работа от страна на двата концесионера - по чистотата и "Софийска вода". В момента обаче общината се опитва да потрети грешката.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
22 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Moника Макавей

    "ако се съди по факта, че посланикът е лобирал за проекта." -> Да, навремето за т.нар. "Австрийска болница" на осморна цена лобираше лично Волфганг Шусел. Работил съм с австрийци и мога да кажа, че за тях източноевропейците са туземци, чиито племенни вождове са готови да ги продадат за паница леща

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    nabliudatel

    Браво Капитал. Все така. Не го изпускайте този мушмурок. Толкова млад, а вече толкова ха гнило мирише.

    Конкурсът очевидно трябва да се обяви на ново. Всичко останало е за съд.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Агент Бор

    Я да не барате сина ми, че такова активно мероприятие ще ви спретна - свят ще ви се завие!

    Ще кажа и на моя приятел Гоце да ви се скара...

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    Петко

    Пак се почва това нагласено, онова също.
    Защо нямате вяра на тези неща?
    http://credits-finance.blogspot.com/

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    agent

    гъзопръц,

    не ми барайте сино

    Нередност?
  • 6
    rumenvl avatar :-|
    rumenvl

    Това ще следва модела ВОЛФ.....
    А Бойко Борисов няма да стане премиер...

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    Истината

    Елекронните билети ще решат проблемите в градския транспорт така както "пищов на гол тумбак". Първата глупост е да се таксува различно според дължинат на пътуването. Елементарен разчет - цена за 2 билета (пътуване с прекачване на около 15 километра. Два билета по 0,80 лв прави 1,60 лв и още толкова в обратна посока (след работа) - 3,20лв. С личен автомобил на газ, при разход 11 л/100 км и цена 1,12лв/л, което струва 12,32 лв. За 30 км на ден, това прави 3,70 лв. Разликата е нищожно повече за личен автомобил. Ако разстоянието е по-късо разликата е още по-малка, а ако трябва да се сменят три превозни средства, това прави 6 билета на ден или 4,80 лв. Примерно максимално разстояние 20 км в една посока и още толкова обратно. С личен автомобил 40 км струват 4,93 лв или само 13 стотинки повече. Кой е този луд дето ще пътува с ръждясал трамвай на 30 години или издъхнал Икарус на 25 г.
    Единствен извод - тотален отказ от масовия градски транспорт, рязък спад на приходите, фалит, като този на гр. транспорт в Пловдив. Срок не повече от 2 години. При това разчетьт е без поскъпване на билета или картата.
    Единствен изход - Пълно обновление на автобусния и тролейбусен парк до 2 години. Резултат - остро снижаване разходите за ремонт и поддържане. Второ (внимание) -НАМАЛЯВАНЕ ЦЕНАТА НА БИЛЕТА, примерно до 50 ст. Краен резултат - рязко повишаване броя на пътуващите, а от там чувствително нарастване на приходите от масовия градски транспорт. Намаляване на пътуванията с лични автомобили. Екологичен ефект - не подлежи на коментар. След това може да се мисли за електронни глезотии. Та сега няма здрава част от трамвая,автобуса или тролейбуса, на която да монтираш елекронния регистриращ апарат. Смрад, духа, пушек, студ зимата или пек до припадък лятото. Ако това не е НА ГОЛ ТУПАН - ЧИФТЕ ПИЩОВИ, здраве му кажи.
    Иначе ефекта е ясен - яка далавера за нечия мръсна завера. Милионче за комисионче.
    Трябват кадърни инженери, а не дърти кучи далавери.

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    задграничните сметки

    ДОСТА СЕ ИЗПИСА ЗА ЗАДГРАНИЧНИТЕ ДРУЖЕСТВА. НИКОЙ ДО ДНЕС ОБАЧЕ НЕ СЕ Е СЕТИЛ ДА ПОПИТА ТОШО ТОШЕВ И НЕГОВАТА ДРУЖКА КРЪСТЬО ПЕТКОВ КАКВО СТАНА СЪС ЗАДГРАНИЧНИТЕ СМЕТКИ НА ПРОФСЪЮЗИТЕ, А И С ОЩЕ ДОСТА ПРОФСЪЮЗНО ИМУЩЕСТВО.

    КАТО ГО ГЛЕДАМ ТОЯ МУШМОРОК НА СНИМКАТА, И КАТО ЗНАМ ЧЕ ИДВА ОТ ГЕРГЬОВДЕН - ЦЕЛИЯ СМЪРДИ НА ДАЛАВЕРА

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    инж. Пехливанов

    Когато е добре управляван, градският транспорт може даже да бъде на печалба. Как една маршрутка, която има 8 седалки, може да бъде на печалба, а един автобус с 80 или 120 места - не може? Да, билетчето е на половина, но пък цената на пътникокилометър с градски транспорт е поне 2,5 - 3 пъти по-ниска от маршрутката.

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-|
    hm-hm

    в тази община, с този общински съвет, с този кмет - и изгодни за данъкоплатците концесии?ха-ха-ха

    Нередност?
Нов коментар