Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Правото да продаваш вестници на сергии или в павилион не е безвъзмездно и не е съвсем просто да си го извоюваш. В разпространителския сектор от години цари хаос. Казват го хората от бизнеса. Те често предупреждават, че има нужда от ясна регламентация за даване на павилиони и сергии под наем за разпространение на печатни издания. През годините разпространителите често са заложници на политическата и общинска власт. Разрешенията за разполагане на маси и павилиони в София са валидни за изключително кратки срокове (често няколко месеца), а издаването им става по сложна процедура.
"За да се развива нормално бизнесът, трябва да има правила. Ако общинарите и хората искат в България да има хубави места за продажба на вестници и списания трябва прозрачна процедура и вариант, при който павилионите да се дават за повече от три години, защото кой ще иска да инвестира в по-скъпи и по-модерни павилиони, при положение че има шанс още след първата година да си изгуби правата", коментира един от големите разпространители в София който не пожела да бъде цитиран. По думите му обаче, ако се сключи договорът с австрийската компания "Соравия", вместо общината да измисли работещ механизъм за разпространителите на печатни издания, тя ще създаде монопол и още неясноти.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
абе кви сергии и павилиони бе? вие хора извън БГ не излизате ли никога?
къде има сергии за вестници в нормалния свят? Трябва да бъдат тотално забранени и тогава от само себе си бизнесът ще отвори хубави магазинчета за вестници и списания, където човек може да влезе, да разгледа списанията и да си избере на спокойствие, че даже и да си купи някое крими романче или пощенски марки. Павилиони да има само там където няма възможност за магазин - демек паркове и подобни
Не бива да се елементаризира проблема, защото той има огромно значение за средата в която ще живеят столичани и гостите на столицата. За всички е ясно че в случая са намесени големи икономически интереси и съвсем не е без значение кой и как ще стопанисва и управлява тези няколкостотин декара общинска земя. Залога е твърде голям и не бива да допускаме отново даставаме заложници на интересите на този или онзи "стратегически инвеститор", особено когато става дума за задгранични "благодетели", тъй като имаме вече достатъчно примери за техните "добри намерения". Примери: "Софийска вода" Софийското летище.....
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.