Метростанция "Избори"

Мотрисите между "Младост" 1 и стадион "Юнак" трябва да тръгнат до средата на 2009 г.

"Графиците ги променяме всеки ден. Работим. Пък когато свършим." Инженерът на бъдещата метростанция номер 9 на бившия стадион "Юнак" сбърчва чело, когато го питам дали ще успее да се вмести в сроковете за завършване на обекта. Следва минута мълчание и с лека усмивка той добавя: "То зависи и кой график гледате, де."

И в действителност, ако погледнем плановете от 2005 г., когато японската компания "Тайсей" започва строителството на отсечката между столичния център и стадион "Юнак", обектът вече трябваше да е готов и на 16 ноември да празнуваме една година от откриването му. Но не е. Сега има нов пусков срок - краят на идната година или началото на 2010 г. И все пак скоро ще има рязане на лентички. До средата на следващата година трябва да заработи още една част от първата линия на метрото - от стадион "Юнак" до "Младост" 1. И така живеещите в "Люлин", които работят в "Младост" 4 например, следващото лято ще имат странен маршрут - с мотриса до ЦУМ, после някак си ще преминават около 2 километра през центъра до другата работеща станция на метрото, а от началото на "Младост" най-вероятно ще продължават с автобус. И така поне половин година, докато централната отсечка е готова. Ако търсите обяснение защо всичко това се случва точно сега, един от най-вероятните отговори е защото в средата на 2009 г. предстоят избори.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
27 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Владимир
    • + 1

    Трябва да се обърне внимание и на вида на метростанциите. Метростанциите построени по социалистическо време са с централен перон, покрай който са разположени коловозите. Повечето нови метростанции са с фланкиращи перони.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Sylvia
    • + 4

    Прекрасна статия - беше ми много интересно да прочета какво се прави, как се прави и защо. Такива статии ме зареждат с позитивизъм, че все пак се движим, строим, градим. Макар бавно и евтино :)

    Нередност?
  • 3
    borko avatar :-|
    борко
    • + 1

    Няма да питам кога ще започне строителството на третия периметър... А кога ще завърши един Господ знае!

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    ..
    • - 1

    след още 20 години, когато запеем 40 години преход стигат и се върнем към комунизма ...отрудени студенти ще прокопаят една станция и...
    така до след още 40 години
    това метроро за София ако беше смислено да е построено вече
    по света има метро вече 100 години
    при нас няма 100 станции дори, да не говорим за връзка между тях
    имаме луксозни мазета с релси

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    кок
    • + 4

    Всъщност подобни статии наистина будят у мен възхищение - че в България има истинска журналистика - материалът е написан увлекателно, информативно, нещо което всъщност е обичайна практика за в-к Капитал. Самата аз следя темата доста подробно, защото ползвам метрото и неговото разширяване би ми било от полза, но едва от този материал разбрах наистина защо се получава забавянето, а и кога горе-долу може да се очаква пускането на нови станции. Поздравления за авторката!

    Нередност?
  • 6
    vladiivo avatar :-P
    vladiivo
    • - 1

    А у мен подобни статии будят насмешка. Авторката може да пише увлекателно, но това тука е написала небрежно и повърхностно. Например това, че къртицата не могла да мине до Военния без да се укрепят основите му. Това не е вярно - къртицата мина до него миналата година, а укрепването започна чак сега, след като фасадата здраво са напука, и продължава в момента. А какъв е тоя самолет, който са изкопали под жълтите павета? Сериозен журналист не може да хвърли подобно твърдение ей така, защото читателите желаят да научат повече за самолета, но въпросите им остават без отговор.

    А за обяснението на закъснението нямам думи. Една година от закъснението била причинена от производството и транспорта на къртицата!?! Сигурна ли сте, госпожо Бодурова? А да не би общината или Тайсей да не са знаели при подписването на договора, че къртицата все пак трябва да се произведе, или са си мислели, че могат да я телепортират от Япония в София за нула време. Моля ви, подхождайте към работата си по-сериозно и с повече уважение към читателите си!

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    da
    • - 1

    Защо не пише, че СО им лепна глоба от 6 млн. за закъснението. Не че се кефя, но поне ги глобяват.

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-P
    изи и
    • + 2

    анонимен, ще се изненадаш, но наистина от общината не са знаели, че е трябвало да се произведе машината и не са го взели предвид при обявяването на сроковете.
    а според теб сроковете в договорът с тайсей и тези, които са публично обявени (преди подписването на договорът) съвпадат ли?

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    Варненски
    • + 1

    Общината е възложител. Това, че ще се използва ТПМ (къртица) трябва да е било ясно на японците. Договора обаче е направен лошо, защото слага таван на глобите до 5% от стойността на проекта. Ако таван нямаше, повярвайте ми щяха да си донесат машината още при първата копка.

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-|
    да, ама не
    • + 1

    На японците им е било ясно, но някой у нас не си е свършил работата и бяха докарали къртица, която не беше подходяща за геологията на София - беше за копаене в твърди скални пластове, а в София са пясъци. И, тогава се наложи да докарат друг щит.Проблемите от началото с качеството на произведените тюбинги също си беше наш... И не е виновна журналистката, че в една кратка статия не може всичко да се обясни - ами СО и Метрополитен да бъдат така добри по-оперативно да осведомяват обществеността, а не да се спотайват и само да пускат предизборни кьорфишеци, а контролът по строежа им е нулев.

    Нередност?
Нов коментар