Номерът на копърката

Подвижни капани с надпис "такси" дебнат за жертви на летище София

"Трябва ли ви такси" - това е първата реплика, която всеки новопристигнал на летище София чува. Ако сте чужденец, ще чуете Do you need a taxi на леко развален английски.

Мъжете, които предлагат таксиметровите услуги, са се научили да разпознават националността на потенциалните жертви. И имат готови фрази на няколко езика. Ако имате неблагоразумието да се спрете след първия въпрос, ще изслушате и останалата част от "репертоара". С любезен тон ще ви бъде обяснено, че евтините таксита са точно пред централния изход и в никакъв случай не трябва да се отправяте към близката стоянка с паркирани таксита, защото "онези са от скъпите".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
97 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    aaaaaaaaaa
    • + 3

    то на това летище всичко е порнография,мен веднъж ме рекетира един полицай за 20лв защо бях спрял 300метра преди летището и си стоях в колата а не ползвах пракинга,там всичко е навързано.........като едни черва са всички...........дребни мастииии....... само ни излагат пред чужденците

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    R.L.
    • + 3

    Живея на 15 мин. път от летището, с кола. Преди два месеца такси ме закара до дома за двойна сметка, като преди това търпях лошата музика и гадния мирис на застоял тютюн, и се опитвах да не забелязвам смущаващия опърпания спортен анцунг на шофьора. Бях на крачка да подам офиициално оплакване от постъпката му, както и от последвалата лека драма при моя отказ да платя изобщо. До сега съжалявам че проявих малодушие и не го направих. С нетърпение чакам следващия път да попадна на подобен индивид, като съм се запасил с телефонните номера на офисите на най-големите фирми, та да действам на минутата. Не ми е приятно да ме взимат за идиот с портмоне.
    Голяма част от шофьорите на такси изглеждат като бездомници и рецидивисти, което ме кара от известно време насам да ползвам все по-често градският 284 в посока града, а не такси.
    Убеден съм че всичко което ни се случва, сами сме си го докарали с мълчание и нищонеправене.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    taxi
    • + 5

    една позната се беше качила по погрешка на такова такси на централна гара. но видяла какво става след като били минали половината път, било вечер, била сама и т.н., и си замълчала. казала обаче на бакшиша да спред пред кварталното кафе, където били..... кварталните кибици :):). кофти работа, бяха го ритали доста, искъртали му страничното огледало и му счупили задния джам.

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    Людмила
    • - 3
    • + 1

    Изключително интересен репортаж от наивистичната линия на Капитал. Не знам г-н Михалев колко често пътува, но аз тази година съм минала през поне 15-16 европейски и американски летища, и мога със сигурност да заявява, че на ВСИЧКИ тях има прихващачи, които атакуват балъци в салона за пристигащи пътници, точно по схемата, описана по-горе. И не съм забелязала някой да се бори с тази практика. Както и тук, тези таксита не са незаконни, в случай, че са изписали тарифата, на която возят, и не виждам какъв е смисълът и основанието да бъдат гонени. В крайна сметка всеки е длъжен да бъде умен - основен принцип в капиталистическите общества. Това, че държавата трябва да обслужва гражданите си от-до и да е виновна за грешките, безхаберието и безотговорността им, е погрешен модел на мислене, остатък от соца. Гишетата на официалните такси-компании на Терминал 2 са достатъчно добре обозначени, и по мои наблюдения голяма част от чужденците се насочват именно към тях, защото прекрасно знаят, че по летищата е пълно с ментета и хората, които те пресрещат с предложения за изгодна тарифа, очевидно лъжат. Смея да твърдя (тъй като минавам оттам няколко пъти седмично), че основният процент от хващащите се на номера са българи...

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    киро акционера
    • + 1

    моля преведете тази статия на английски за да има и някаква международна полза. Гуугле-то ще я засече веднага при търсене на "хау то сървайв ат софия еърпорт".

    Нередност?
  • 6
    ivan_mihalev avatar :-|
    Иван Михалев
    • - 1
    • + 4

    До Людмила #4

    Не мога да приема сарказма ви, защото на повечето европейски и американски летища обикновено има голям избор от видове транспорт - метро, влак, шатъл бусове, обикновени автобуси и т.н.

    Летище София е едно от малкото в света, на което изборът е сведен до простата дилема: автобус 284 или такси.

    Аз смятам, че е безумно пред централния изход да стоят скъпите таксита, а евтините (които плащат наем на летището за стоянки и офиси в салона) да са избутани встрани.

    Ако вие мислите другояче, ОК.



    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    N
    • - 1

    Статията е проблемна и хубава, ама явно е много страшно да питаш нещо мошеник с копърка, ако са искали да ви бият, кажете го. Щото иначе бие на рекламна за ОкейСупертранс

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    ИС
    • - 1
    • + 2

    До Людмила

    Всички големи летища (извън скандинавско-немскоезични свят, където на никого няма да му хрумне да ви излъже или да ви извърти номер) работят с определени Такси компании и има много ясни табели кои са те. Всички останали работят на свой риск и отговорност и обикновенно никой не ги взима. Аз само веднъж съм се прекарвал - във Вашингтон, но след пътуване с китайската линия. Беше 4-ри сутрината и ме минаха с 5$, но реших че ни си заслужава да се карам и да си развалям съня. Но в България дори и да има такива табели, никой не може да изгонни мошенниците, които имитират марки.

    Моето предложение към шофьорите на таксити в лицензирани фирми е да си намерят адвокат (самите фирми нямат интерес да защитават шофьорите си), който да завежда дела за имуществени вреди срещу имитаторите. На таксиджиите няма да им струва нищо - само един подпис под оплакването за имуществни вреди и едно явяване в съда като свидетели, адвоката ще се издържа от спечелените дела. Но трябва да са няколко човека, за да може адвоката да заведе дело за по-висока сума.

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    ИС
    • + 2

    Сега видях, че Михалев е написал и другото ми предложение - просто лицензираните фирми да си направят стоянка, летищете ясно да го обазначи, където униформен човек да изпраща пътниците към точните таксита. Както е навсякъде по света. Останалите може само да си блуждаят наоколо

    Нередност?
  • 10
    ktpk avatar :-|
    KTPK
    • + 2

    Е можеше "Капитал" да не ги мързи и да се обадят например в КЗК или Автомобилна администрация, да разберат как стоят нещата и да напишат хубав материал. Иначе всичко останало е лиричен очерк и мястото му е в Капитал лайт в най-добрия случай.
    А истината е, че копърките си плащат на охранителна полиция. Ако държавата изпълняваше собствените си разпореждания, досега нямаше да остане нито един бакшиш на аерогарата.

    Нередност?
Нов коментар